Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector Aksjonærlister og Shortaktører (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff28f258bc0>

GSA øker med 50 000

Hnm jesus.

Da vet vi at short-fondene ikke fikk noen av aksjene sine i emisjonen i hvertfall.^^

Kjedelig at så store muskler presser på kursen om dagen. Mistenker de sto bak bruddet på 45 i dag også.

Tror du leser feil, de dekker seg ikke, de øker!

Å f., da så jeg feil. My bad.

Jeg hadde tenkt å handle en del denne uken, men jeg tror jeg sprer handlinga over flere uker.

Kan vi forvente at noe short må dekkes før møtet 25. februar?

Er det bare meg som synes shorting i kreftforskning er en uting?

Er tilfellet f.eks at nano kunne hente ett mindre antall penger på 10% enn om nano hadde vært spart for shorting. Kan dette i verste fall få en konsekvens , (og nano i værste fall ikke har fått hentet inn nok penger?)

La de shorte, det er bare ett problem for tradere, eneste som skjer er at når kursen en holdt kunstig lav lenge nok, så spretter den desto mer opp (90 grader på grafen eller deromkring) når den først går.

Ja og nei, i teorien betyr det at dersom tilstrekkelig økonomiske midler er uenig med shorterne, vil shorterne tape penger både på handel og på opprette lån samt perioden de holder på de lånte aksjene. Så en naturlig motvekt eksisterer mot overprising(bobler) av selskaper som historisk har skapt store problemer for folk mange mange ganger.

Tror dagens bevegelse er like mye skapt av trading, en sier ned fordi ned, det er skrevet i andre ord flere ganger på tråder her i dag. Mens fundamentalt er selskapet styrket.

@Ramsess traderne plages ikke, men belånte posisjoner plages.

Folkene som jobber i disse meglerhusene hadde solgt moren sin for en slant med cash.

Kill or get killed. Tror de bryr seg fint lite.

Det er for lite økonomiske muskler i norsk biotek, og mange mange tradere. Ola Nordmann, ja brukerne her inne i stor grad, vil jeg tro er en viktig årsak til forsterkning i dagens kursfall. Tross alt er jo aluminium og oljepris ned, det har store konsekvenser for om NANO blir medisin. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ser man på traden etter kl 15.30, ser det ut som det er endel der ute (og inne)som trader på shortlistene. Shortlistene er jo shorternes trumfkort.

Sett en short i en liten likvid aksje, aksjen faller, shortlisten publiseres, aksjen faller videre av seg selv. Repeat.

Ikke rart disse selskapene har råd til en ordentlig short squeeze Ragnarok den sjeldne gangen BP uanmeldt banker på døren.

Ja, selv laksepris påvirker biotek, men så er bare obx en digital utvgave av Dyrsku’n i Seljord.
Uproff, uoversiktlig og altid lang kø på dassen. :sweat_smile:

@studenten86 ja, om en belåner seg vil det seff få følger, men belåne seg på norsk bingotek er særs risky business, uansett hvor god tro en har på produktet.

Noen store på vei ut?

Ingenting som tilsier det så langt.

Og sååååå mye aksjer er det jo strengt tatt heller ikke omsatt.

Spesielt ikke når man tar i betraktning at 70% av omsetningen bare er algoritmer som jukker ører frem og tilbake

Hvor ofte har et selskap hatt en emisjon til kurs høyere enn markedskurs? Det er vel ikke logisk mulig? Mao. hadde ikke Nano noe valg enn å sette emiprisen med litt rabatt under daværende markedspris (rundt 50 kr). Forøvrig enig i det andre du skriver.

Folk blander sammen det å handle på børs og det med emisjon. Mer korrekt er uvitenhet.
Emisjon tilfører selskapet penger, styrker egenkapitalen med andre ord.
Handel over børs er niks og nada.

@Inkognito666 juuuhuu?! :smiley: :smiling_face_with_three_hearts: