Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Jeg skulle akkurat til å foreslå at vi kunne utarbeide et skriv flere kunne sende, så med din tillatelse så kan jeg godt sende det du skrev inn selv.

Større sjanse for at de iallfall tar en kikk om de får flere henvendelser.

2 Likes

Igjen så ser vi at både volum and falltakt øker betydelig etter kl 1530.

23% av handelen gikk i de siste 55 minuttene.

Det er helt tydelig at noen ønsker kursen ned, samme mønster hver dag. Forstår ikke helt hvordan emisjonen kunne være overtegnet siden kursen rett etter faller nesten 10%. Det gir ikke mening.

Hva synes du ledelsen gjør feil @Per-Arne?

Få ut svineriet @pdx
Lavmål!

Hvem tjener cash her da, de som manipulerer kursen ned?

image

1 Like

Det var vel det siste vi hørte fra den kanten…

Fra FTF sin kvartalsrapport kan vi se hvor grenseløst lite inntekter de har på utlån av aksjer, servicen er i praksis gratis.

60 000 på å låne ut 24 millioner i verdier? Leser jeg riktig?

Beløpene er i millioner, ikke tusener.

Når man ser hvordan Statens Pensjonsfond Norge opererer på børsen her i landet, så skal man vel egentlig være sjeleglad for at “Oljefondet” kun opererer utenlands…

Ikke helt ny artikkel, men den viser at FTF sitt utlån først og fremst går på å vise samfunnsansvar; etter deres egen oppfatning…

https://www.folketrygdfondet.no/nyheter/utlan-av-verdipapirer-article472-176.html

Til forfatteren i FTF: Kyss meg i ****.

9 Likes

Forfatteren mener det er en bra ting, sett fra deres ståsted er det jo det. De sitter på alle fordelene. Synes det er en uting, at market-maker skal så til de grader få utnytte små sparere. Sist for noen år siden da handels-logg ble anonymisert… En uting som jeg håper blir forandret til slik det en gang var.

God morgen @Inkognito666

Morn, morn :wink:


Kilde: Stocktalk.no

23 Likes

Glitters, takk Inkognito!:innocent:

Hvor har rank 1 blitt av? Ser bare 2 - 51 :open_mouth:

Er noen ute av topp 50?