Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Nordic Nanovector Aksjonærlister og Shortaktører (NANO)

nano_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff2a8542f70>

Her var det mye bra!
Liker spesielt godt at Ole Morten Halvorsen øker sin beholdning.
For de som er tålmodige og har tålmodig kapital vil det bli meget bra fremover.
Har selv økt min beholdning de siste dagene.

Bare kjøp ingen som selger av de som er innen top 50…

Radforsk deltok ikke i emi. Overraskende.

Hvordan kan det være overraskende?
De har vel aldri deltatt i emisjoner så lenge de ikke er fortrinnsrettet. Dvs etter at selskapene er børsnotert.

De har vel ikke avsatt penger til dette.

Uansett så har vel Radforsk gjort jobben sin med å være med fra start. I alle fall slik jeg har forstått JE.

Radforsk er et såkornfond, så baseline for dem er å akseptere utvanning.

Det er jo veldig bra av Nano å få noen som vanligvis investerer i såkorn, til å investere i et oppstarts biotek! BULL! :money_mouth_face: :joy::sweat_smile:

Jo, men Birk er vel også seedinvestor å regne. De deltok i emi.

Radforsk er jo mer som en inkubator å regne.

Sånn helt spesifikt så er Radforsk en stiftelse som støtter kreftforsking ved å opptre som en “tidlig-stadie evergreen investor”. De holder til i Oslo Cancer Cluster sitt bygg som igjen huser OCCi som er Oslo Cancer Cluster sin inkubator hvor flere av Radforsk sine selskaper har hatt sin start eller holder til fortsatt, så forretningsmessig så blir ting litt insestiøst :stuck_out_tongue:

Kan noen med ordentlige erfaringer med Sissener forklare inngangen hans på 500 000 aksjer? Han deltok vel i emi. Veldig uventet for meg.

Hva er hans modus operandi? Er det et play?

Var intervju med han her:

Han sier at han har fått tips av en god legevenn, var aldri med på oppturen, men når anledningen bød seg nå, tok han en sjanse på emisjonen. Han sier senere at biotek er noe de aldri investerer i pga alle usikkerhetsmomentene. Så det må være en god å pålitelig venn og lege siden han går inn med såpass mye kapital. Blir spennende å se hva han gjør videre her;)

Hmm. Sissener eller Korsar. Vanskelig…

Han sier også i forbindelse med uoversiktligheten:

“…og slik er det med Nordic Nanovector også, det er godt mulig det plutselig spretter opp ett selskap borte i Amerika som kommer før dem til målet… men vi får se.”

Tipper sissener leser tekinvestor, for det er ganske spot on.

Jeg synes det er interessant å se hvordan store proffe aktører gjør det. Ja han investerer betydelig med penger i NANO, men bare en svært liten del av hans totale portefølje går inn her, rett og slett fordi det er et binært case med høy risiko.

Mens mange “amatører” vekter det motsatt, der NANO utgjør en svært stor andel av total portefølje.

Så går det til helvete med NANO er “amøtøren” ofte ute av aksje-markedet, mens “proffen” i høyeste grad fremdeles er med og kan ta igjen tapet andre steder.

Du har jo oppsummert store deler av tekinvestor brukermasse uansett forelskelsesaksje

Føler meg veldig truffet i så måte. Mistet 35 mill på CRU, og er nå ensidig investert i enda et binært case. Men er nok modigere enn jeg ellers ville vært fordi jeg er største aksjonær i et unotert selskap (som riktignok også er binært), og som gjør NANO til en mygg i min totalportefølje.

Joda, men husk at proffene er allerede rike, og vil gjerne fortsette å ha det slik, mens amatørene er “fattige” og vil gjerne endre på dette. Og de skjønner at skal man klare å endre på dette, så hjelper det ikke å satse glansbilder. Da kan de like gjerne fortsette å spille lotto…

Og en gang har også proffene vært amatører. Mulig de tok større risiko før de ble proff. Få inn en fulltreffer eller 2, så snakker vi.
Sannsynligheten for det er nok en annen historie for mange.