Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Ja, enig i det. De 50 største er ikke de samme fra gang til gang. Men dagens oversikt gir likevel en grei oversikt - grovt sett.

WQ dekker inn 70 000

5 Likes

Skambytting pågår mellom noen utvalgte hus. Dere vet hvilke. Kun for å prøve å tvinge ut svake portiser.

2 Likes

WQ dekker inn 56 000

5 Likes

Ho,ho. Du må ikke skrive for mye om short, da kan Vegarbeideren med drabanter komme å ta deg?

Frustrerende å se hvor enkelt dette spillet er for dem. Knuser prisen ned når de råselger for å sette shorten, holder den helt stabilt når de kjøper inn litt og litt for å dekke den. Penger på gata på lille oslo børs.

4 Likes

Og mye av årsaken er den anonymiserte handelen.

Mye av årsaken er også alle tradere som følger med bevegelsene og forsterker effekten til store bevegelser slike fond gjør.

Ler så jeg griner :joy:

image

3 Likes

WQ er ikke geniale pengetrollmenn. Store deler av shorten, minst 200 000 aksjer ble satt etter emi, på rundt 42-43, den dekker de nå inn på 41. Denne traden mener jeg at de bommet på, de går ikke inn med relativt tung short for å tjene en liten krone.

De dekker forresten også inn med omtrentlig samme tempo som de shortet. 50-100k pr jafs.

Vi får se, de får kjøpt tilbake uten å presse kursen tilsynelatende.
Edit tillegg, bilde av dagens slutthandel:

Sharevillerne har trua:

Shareville 12. februar 2037 medlemmer
opp fra 2005 den 29. januar

image

image

3 Likes

Tror kanskje du bør se på snittet. Shortgribbene har nok dessverre tjent store penger. Fra høyt åttitall ned til lavt 40 tall er jo ikke dårlig. 200.000 aksjer er vel heller ikke store deler av shorten. Bare 20% av den synlige. Sikkert under 10% av den reelle. Det som er litt trist er at de klarer gjentatte ganger å dekke inn uten å bevege kursen nevneverdig.

Det virker som om de er godt informert om kommende kursdrivende nyheter? De kommer seg ut i tide før kursdrivende meldinger, for så å drepe oppgangen og shorte den tilbake til utgangspunktet. Nå reduserer de før Q.4, så før vi se hva som skjer etter 27 feb. :thinking:

1 Like

Hei. Jeg fremhevet kun WQ sin short, deres trade etter emi og den andelen av deres egen short.

Pre emi snitt ligger nok på 70 tallet, ja.

Er interessen for listen dalende? Er vel den store dagen igjen?

19 Likes

Takker!

1 Like

Hvordan har det seg at “øvrige” var minus 4,5(ish) i minus forrige uke, og minus 6,8denne?

Tenker det er emisjonen som har forkludra det litt. Min tanke er at øvrige kan ikke selge unna over 6 mill aksjer uten at topp 50 har økt med tilsvarende.