Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Legger de med dette rett og slett grunnlaget for å teste ut effekten av gjentatte doseringer med Betalutin? Mener å huske Costa ikke har vært direkte avvisende til dette tidligere. Resultatene her tyder i hvert fall på at man ved gjentatte doseringer kan øke den samlede dosen. Spørsmålet er vel om mennesker tåler gjentatte doser like godt som mus uten å utvikle immunitet.

Jeg tror det er mer sannsynlig at studien er ment som kunnskapsgrunnlag for utarbeiding av doseringsregime for Humalutin. Som kjent er Humalutin utviklet nettopp for å kunne gi flere doseringer uten av man utvikler immunitet. Betalutin er for mus det Humalutin er for mennesker å resultatene vil sånn sett være overførbare.

1 Like

Se der ja! Utrolig hva man kan finne ved å lete :+1:
Vil være veldig spennende om vi får se dosimetri og eventuelt sikkerhetsdata fra denne dosen.

“Farmakokinetikken omfatter legemidlenes opptak i organismen (absorpsjon), fordeling mellom ulike vev og kroppsvæsker (distribusjon), fjernelse (eliminasjon) ved omdannelse til andre aktive eller inaktive produkter (metabolisme) og utskillelse fra kroppen (ekskresjon).”

Tenker selv det er informasjon relevant for diagnoser for pasienten som skal behandles, samt kombinasjonsbehandlinger. Men i utgangspunktet samles vel rådata, som videre kan tolkes til slikt, gjentakende bruk, søknader til regulatoriske myndigheter, og flere ting vi ikke har tenkt på. =)

Antistoffet som brukes i Humalutin var vel 80% kimærisk antistoff, og 20% lilotomab(musesantistoff som brukes i Betalutin). Fordelen er gjentakende bruk, ulempen er vel at vitale organer får større andeler av Lu-177 tatt opp. Vet ikke, har ikke så store forventninger til Humalutin selv, kanskje fordi det blir mye mer komplisert enn hva jeg beskriver når en går inn i materien, mer enn hva jeg forstår etter å ha lest det flere ganger.

2 Likes

Det er lenge siden vi har hørt noe om samarbeidene Nano inngikk i 2016. Ville vært en finfin bonus om det plutselig kom noe ut av det :slight_smile:

“In October, 2016, Nordic Nanovector entered into two development agreements for antibody conjugates. One of the agreements is with the South Korean company LegoChem Biosciences covering development of antibody drug conjugates targeting different forms of leukaemia. The antibody drug conjugate will have CD37 as the antibody target and the goal is to attach a cell-killing medicinal product that will destroy the cancer cell itself. Nordic Nanovector has also entered into an agreement with the German company Heidelberg Pharma about the development of antibody conjugates targeting leukaemia diseases. Specific details of these agreements have not been revealed. The market for leukaemia niche diseases is estimated to grow to over USD 5 billion annually in 2024”

hentet fra:

3 Likes

For Betalutin er det jo to veldige positive momenter med dette. Lista for Priority Review er lav, og det samme, hvis Betalutin efficacy holder seg, er ORR. Det i sammenheng med det Betalutin har vist til nå i 3FL.

Men om man skal være negative nancy: det kjøres vanvittig mange studier for 3FL om dagen. Spørs hva det kan ha å si for rekruttering.

1 Like

Det spørs, det spørs. Hvor mange pivotal faser med Fast Track kjøres globalt?

Nei altså både copanlisib og denne siste må jo kjøre fase III med flere hundre pasienter her nå. Bare det vil jo ta mye av kaka. Det er sikkert flere også?

1 Like

Vanskelig å spekulere i om rekruttering vil matche våre forventninger eller ikke. Jeg føler jo vi regner konservativt og vi har jo tilgang til aktive sites. Såklart kan det komme negative overrasker, men akkurat det med at flere studier rekrutterer aktivt har vel Lisa tatt høyde for i planleggingen.

Ja. Noterer meg at dette med uviss rekruttering nå er siste skrik innen baissemat, slik at noen bekreftelser på innrullering underveis ville gjort godt.

Ikke at jeg sier de skal guide på antalø, men si noe generelt om fremgangen som ikke kan misoppfattes. :blush:

Mener å huske at de nevnte på Q2 at de var fornøyde/at innrullering gikk bra, så de trenger ikke endre antall sites?
Mulig jeg husker feil, men jeg tror de sa noe sånt, på Q/A vel?

Lisa sa jo at de var fornøyde med rekrutteringen, som gjør at de ikke planlegger flere sites. Tror vi må leve i uvisshet hvis vi forventer mer enn det… Er det ~60 sites til Q3 så stresser ikke jeg ihvertfall.

1 Like

Nuvel, til og med Costa sa jo at den tingen som holdt han våken om natta var pasientrekruttering

When it rains it pours:

Den går på CD 20- reseptorene… her er en artikkel til.:

Zevalin is an immunotherapy that combines the radioactive Yttrium-90 molecule with an antibody that targets the CD20 receptor in cancer B-cells.


Zevalin-now-available-in-canada-for-some-non-hodgkins-lymphomas/

Zevalin… Litt mer fakta og bivirkninger her.
http://www.zevalin.com/patient/is-zevalin-right-for-you/what-is-zevalin

Dette er ikke noe nytt. I Q.2 presentasjonen er Ibritumomab tiuxetan (Zevalin) allerede opplyst Launched

2 Likes

Zevalin, som i sliding and failing doors?

Altså jeg regnte jo med at alle kjente til zevalin. Var bare funny at det ble skrevet om den i går.

https://finance.yahoo.com/news/non-hodgkin-lymphoma-zevalin-120931920.html

Jeg trodde faktisk at Zevalin var en lost case, at den gjør sin inntreden liker jeg ikke. Trangere i feltet…