Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Husk at kursen gikk fra 71 til 74 dagen før, og ned igjen til 69,50 på Q4.
Det betyr en faktisk nedgang på ca 2% på Q4, noe som i NANO er et skuldertrekk.

Markedet ble altså ikke bekymret av det som ble lagt frem på Q4, men det kom heller ingen store nyheter. Så kan man heller følge @FakeNews sin oppfordring om å tenke litt over hva som ikke ble sagt. Costa har så lyst et par ganger, men har blitt flinkere til å holde seg i skinnet:grinning:

De sa jo før jul at dataene fra Lymrit ville de presentere i en publikasjon, og forhåpentligvis på ASH.
Vi får vente og se. Igjen. :sweat_smile::+1:

1 Like

Costa i går om seg og ledergruppen.
“We are also shareholders”.

Litt tålmodighetr må til.

1 Like

Med den forskjell at de har ingen nedeside siden de, med få unntak, ikke har betalt noe for aksjene sine. Så vidt jeg husker er det kun Costa og Røkjær som har kjøpt aksjer, 2000 aksjer hver.

Hvilke selskaper tror dere Costa mente han sammenligner NANO med for å ha noe å strekke seg mot og gå forbi?

Så kan vi jo bruke de selskapene som grunnlag for fremtidig MCAP. Genmab? :metal:

Hvordan vil en børsmelding om første pasient dosert bli mottatt nå som det har blitt bekreftet så mange ganger at Paradigme er i gang, over så lang tid?

Kan vi risikere at det blir en non-event?

Mulig for oss som følger tett med men det er nok av folk der ute som IKKE gjør det, og kombinert med teknisk bunn så kan det gi en boost opp. Legg til at det vil være klarsignal for flere fond om at Nano er trygg å kjøpe (fase IIb) så kan det også gi en push opp.

2 Likes

Jeg gir opp folk. Det sitter sutrepaver her inne å slenger drit 24/7 neeesten ala HO, fremfor å selge og finne en annen aksje. Er det i underkant av 300 å velge imellom på oslo børs alene!?

Det blir som den sosialisten jeg så en video av. Han gikk rundt å skrek fuck the police, fikk seg en på trynet av en motdemonstrant, for så å gå til politiet å sutre om at han fikk seg en på trynet.

12 Likes

Du husker feil.
Costa sitter med 79000 aksjer, Renoldi 74000,
Kvæle 179000, Anniken Hagen 63000 og Dahle 202000.

I tillegg kommer ikke utøvde opsjoner.

1 Like

Jo, men nå som det er blitt bekreftet på Q4 at Paradigme er startet (er vel første gang det er gjort rent offisielt og i riktig fora ovenfor fondene som ikke leser blogger :slight_smile: ) så har reaksjonen uteblitt, om enn så lenge.
Er enig i at den teknisk ligger veldig bra til for en opptur, derfor mer interessant å se på hva som vil bli triggeren. Ingenting ville gledet meg mer nå.

De har ikke bekreftet noe hvis du ikke har en børsmelding å vise til. En slik børsmelding om at “paradigme er i gang” har jeg ikke sett. De har bekreftet det på Q4 men bare de med aksjer i Nano ser på Q4. Tror nok det blir økt oppmerksomhet om Nano når melding kommer + man kan få litt internasjonal PR også.

Solgte ikke du i går forresten?

Solgte halvparten, mener jeg opplyste om det. Grunnen er at den i går falt ned til ett teknisk terreng hvor en skarp nedtur kan være like dyp som en opptur kan være høy.
En 5% negativ reaksjon på en Q presentasjon er uansett ikke positivt for noe selskap når alle øyne er på det fundamentale og ikke innteketer/kostnader.
Er rask inne igjen om jeg finner bekreftende signal på at den vil oppover igjen. Lover å gi beskjed om når jeg kjøper tilbake :slight_smile:
Akkurat nå vil det være enten ved om det kommer en ny rekyl etter å ha vært nede på 68.5 igjen eller om den skulle krype oppover igjen herfra, men har ikke bestemt meg for inngangskurs enda om det skjer.

Tror for øvrig at fondene du etterlyser følger med på Q presentasjonene til aktuelle selskaper.

1 Like

Det du beskriver er en oppdemming av momentum. Og demningen vil briste…

1: Costa og co har redusert lønn og får opsjoner/tegningsrett. Indirekte så betaler de for aksjene sine og med dette kan kalle seg aksjonærer. De er i samme båt som oss!

2: Først nå “første pasient er behandlet” i USA/EU vil vi få den positive trykket fra markedet. At studie protokollen er godkjent i Ukraina er ikke det samme som godkjent i USA/EU.

1 Like

Om NANO skulle gå under den over årslange Trump-støttelinja, trorj eg kursen bare vil krype sakte under - og ikke at den vil droppe langt ned.

Skal den droppe langt ned, må det en betydelig endring til fundamentalt eller børsen må ta sikte på 5% korreks.

Fra HO 9. feb:
Når det gjelder nedsidepotensial som Hammer og boven beskriver, så er det titting 15-16 måneder tilbake. Jo lenger tilbake man må se i et slikt henseende, dess mer vil kursen tendere til å forholde seg til det som har skjedd i nærmere periode enn de x antall måneder. Grunnen er at jo lengre periode, dess mer av aksjene har byttet eier og det tekniske potensialet i gammel historikk mister kraft. Videre, dette argumentet gjelder dessto mer av aksjene som langsiktige investorer sitter på - jfr. det jeg postet på TekInvestor i dag om Algeta, boven, og tidligere om Mercedes-kvaliteten på topp50 hos NANO.

Uansett så må det fundamentale endringer til for å ta ut potensialene nedover. Det er lite trolig at noen vil hive seg rundt å shorte ut det potensialet om >børs<korreksjon/krakk skulle ta NANO ned til 59. Da er også RSI så minimum at det skriker kjøp - om ikke altså tilstrekkelig fundamental neg. endring har skjedd. Altså vi snakker Clavis, andre tabber, forskningsjuks, fysikalsk kjemi sluttet å fungere…

1 Like

Mengden aksjer short taler jo for at nedsidepotensialet fremstår ganske så moderat også for investorer som har den inklinasjonen.

Legger denne her så dere kan bookmarke den til senere.

Ash 2018 abstract dates

image

1 Like

Under gårsdagens Q/A minnet Costa om at Nano for ett og et halvt år siden inngikk strategiske samarbeidsavtaler med Heidelberg Pharma, LegoChem og Areva Med om utvikling av ADCer for leukemi.
_ Jeg har en god følelse av at det kommer noe godt ut av det, sa han. Som det fremgår av årsrapporten vil det komme noe på dette i løpet av året:

During 2017, the company advanced early stage research in collaboration with its partners aimed at identifying an effective payload for the chimeric anti-CD37 antibody for development in leukaemia. A shortlist of payload candidates has been determined to conclude the selection process for further development during 2018. As a consequence, with concentrated efforts and resources on these leading discovery projects and considering the current challenging market landscape in multiple myeloma, the company has decided to discontinue the Affilutin project.

Årsrapporten er for øvrig anbefalt lesestoff for de som ikke har lest den:

1 Like

Er den strategiske tankegangen hos Nano at eventuelle gode data som presenteres på ASH 2018 gi grunnlag for Breakthrough Therapy Ddesignation og/eller være grunnlaget for å hente inn mer penger i en rettet emisjon? Costa sa jo på presentasjonen at man blant annet ville ha større erfaringsgrunnlag for Duration Of Resonse ved en presentasjon på ASH i 2018 fordi man da har fulgte pasientene over lang tid.

Han fremholder jevnlig at Nano ønsker å bringe Betalutin til markedet “as soon as possible” og " we are working on it" med Brteakthrough Designation. Jeg synes dette tyder på at man har et kortere perspektiv enn å få markedsgodkjennelse i slutten av 2019.

Oppdatert kursmål fra DNB

Nordic Nanovector reported a slightly larger operating loss for Q4 than we had expected, but it has been spending heavily on clinical development, which we appreciate. Management guided imminent first patient treatment in the PARADIGME trial, and we still believe it is on track to get the trial data readout and first filing by the end of 2019. We keep our BUY recommendation but have trimmed our target price to NOK135 (NOK145) on the back of revised forecasts.

Slightly higher operating loss in Q4 than expected. The company is in a period of high spending on the clinical development programme; hence we do not see the higher than expected loss as a concern. The Q4 operating loss was cNOK102m, compared to our estimate of a loss of cNOK71m; the deviation was due entirely to higher development costs, while other costs were in line with our estimates.

Development timeline for PARADIGME should hold – but the risk has increased. The company previously announced in December that the first patient treated was imminent, i.e. in Q4 2017. However, it still has yet to happen, and management said at the Q4 presentation that it would issue a press release when the first patient had been dosed. We estimate the company needs to include all c130 patients in the PARADIGME trial before May/June 2019 to meet the data readout and filing commitment, which looks doable to us, but Nordic Nanovector cannot afford any major delays in the recruitment process.

Next major clinical data-point could be ASH 2018. We believe Nordic Nanovector will not report any additional clinical data until ASH 2018 in December, for maximum impact. We expect it to release the final results from the LYMRIT 37-01 trial at the conference (with focus on CR, ORR and DoR), as well as the first clinical data from the DLBCL trial.

We reiterate our BUY recommendation but have trimmed our target price to NOK135 (145) to reflect our forecast changes, primarily for higher clinical development costs.

Full analyse finner du her, NANO 28.04.2018.pdf (549.1 KB)

15 Likes