Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Er dete mulige triggere i Nano frem til 31.12

  • amerikanske sentere som skal delta, melding i løpet av september

  • ASH data for Lymrit og DCBL offentliggjøres per 1. november?

  • ny styreleder

  • første pasient i Archer

  • Opplysninger i Q 3 presentasjon om antall sentere som er kommet til i 3. kvartal

1 Like

Melding om amerikanske sentre kan vi neppe vente oss, vi får leite fram informasjonen sjøl, og så får vi det bekreftet på Q3-presentasjon :wink:

Og NANO ser vel ikke ut til å sende inn noe data for DLBCL til ASH. Fristen var 1. august, og de sa på Q2 at de ikke hadde sendt inn noe.

Om man får melding om oppstart amerikanske sentere er tvilsomt. Hadde vært gull om de meldte fpd i usa, og vil ikke avskrive den muligheten helt, selvom sannsynligheten er lav. Ny styreleder kommer nok heller ikke før i 2019. DLBCL kommer nok tidligst på konferanse sommer19.

Jeg holder en knapp på at noe er i anmarsj hva gjelder Humalutin. Blir for dumt at denne bare skal legges på hold frem til 2020. Her tror jeg det jobbes med å få inn en partner som tar utgifter mot at de får eie en gitt del i produktet.

2 Likes

Har tenkt i samme baner. Det er for trist at Huma legges på is både mtp på bredde i NANO pipeline og ikke minst for evt. framtidige pasienter. Håper de finner partner for dette; men ikke for enhver pris - potensialet er jo enormt.

2 Likes

Humalutin ble vel nevnt av Bravo under Q2 om jeg ikke husker feil, det tolker jeg dithen at Humalutin fortsatt er tema i ledelsen, til tross for at den (midlertidig) er lagt på is. Det er betryggende.
Med ny direktør som tilsynelatende er mer åpen til partneravtaler enn hva Costa var, er det vel ikke umulig at det kan komme en partneravtale her etterhvert.

1 Like

Kombinasjoner til DLBCL og andre NHL/‘malignant B-cell’ er jeg mer spent til en Humalutin i grunn. =)

1 Like

Husker da jeg lagde denne i nov. 2017. Where my Humalutin at?!

Mener å huske at de sa det skulle åpnes “mid-year”, rart om de ikke melder det eller?
Jeg skal maile IR og spørre om det.
Edit: Jeg sendte mail til Nano og spurte om de kunne si noe om åpning av sentre i USA, om de ville pressemelde det når det åpnes, eller om de vil melde det i forbindelse med Q-rapporter.
Legger inn svar her :slight_smile:

Humalutin er satt på vent inntil videre…

1 Like

Dette med amerikanske sentre er vel ikke meldepliktig informasjon, men det er absolutt noe de burde melde på kvartalspresentasjon siden det forteller oss at Betalutin er enda et steg nærmere å bli kjent i det markedet hvor hovedparten av inntektene befinner seg.
Under følger ett litt haussende innlegg som kanskje passer bedre på en dag med oppgang, men det er like fullt sannhet.

Hvorfor venter vi på å se aktiverte amerikanske sentere?

  • Det er i følge selskapet selv en årlig pasientgruppe i 3FL på 6000 pasienter i USA alene.
  • Av disse 6000 pasientene er 40% (2400stk) relapsed & refractory til rituximab.
  • DNB regner med en gjennomsnittlig pris på USD150 000 i USA. Det gir ett R&R-markedspotensial i USA på NOK 2 900 000 000 i året Merk at dette er 40% av totalmarkedet for 3FL, og at Marco Renoldi mener at ~65% av pasientene er som skapt for Betalutin.
  • NANO treffer sannsynligvis markedet i 2021,og har patent til 2031 for Betalutin som single agent.

Viktigheten av å bli kjent blant ledende leger og forskere i USA (Key Opinion Leaders) kan nesten ikke overdrives, da det er her mesteparten av inntekten skal komme fra i 2021 og ut.

Overbeviser NANO KOLs i USA er veldig mye gjort for Betalutins økonomiske suksess!

For 3FL er det ingen standard of care, og Betalutin har, ut i fra de resultatene vi har sett, og forhåpentligvis også får se på ASH’18, en ganske høy likelyhood of approval (LOA) allerede nå.

Jeg mener alle burde trykke litt på kalkulatoren og se på hva de potensielt kan kjøpe for bare NOK58 i dag, 9 uker før vi sannsynligvis får se en betydelig derisk i det kliniske løpet til Betalutin.

8 Likes

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Savepig (678 likes)

[quote=“Savepig, post:343081, topic:5147”]

  1. @Fornybar (660 likes)
  1. @anon21766851 (533 likes)

Resten av topp 10:

  1. @Nocturne (507 likes)

  2. @Hallakis (276 likes)

  3. @Inkognito666 (274 likes)

  4. @studenten86 (241 likes)

  5. @Oilimp (202 likes)

  6. @hsvindle (155 likes)

  7. @Montebello (146 likes)

Gratulerer!

4 Likes

Hva er planene til Nordic Nanovector de neste årene?
Jeg har alt for lite å gjøre om dagen og bruker derfor en del tid på å fundere på investeringene mine, og kanskje i hovedsak den investeringen jeg har mest tro på i både det korte og lange bildet. Under har jeg skrevet hva jeg ser for meg skjer med kombinasjonsstudien de neste to årene.

Først: hvor er vi nå?

  • Pivotal fase 2 for tredje linje FL
  • Fase 1 i DLBCL, 2. dosenivå av 3
  • Fase 1b for andre linje FL / kombinasjon med rituximab

Hva var planen, og hva er planen?
På Capital Markets Day i 2015 fortalte NANO ganske utfyllende om hva strategien var for å få Betalutin ut på markedet. Kort fortalt så skulle de kjøre en pivotalstudie i 3L og sende inn NDA(søknad) for godkjennelse. Men samtidig som denne søknaden blir sendt har de forpliktet seg til å kjøre en stor randomisert fase 3 andrelinje-studie.

Og vi vet hva det er de planlegger for andre linje. Betalutin + Rituximab.

Er det noen grunner til at denne strategien med “phase 3 second line study ongoing at filing” skal være forandret? Alt har jo blitt forskjøvet parallelt (bortsett fra det som har blitt lagt på is :wink:)

Når jeg hører Lisa på Q2 fortelle at safetydata fra Archer -1 kommer til å bli med på labelen for Betalutin, er jeg overbevist om at oppstarten av Archer - 1 er i tide for å få initiert en stor randomisert fase 3 studie med betalutin og rituximab 2H20, samtidig Paradigmeresultatene blir sendt til FDA.

TImeline kan bli som følger.

  • FPD Oktober 2018.
  • 1 pasient i måneden til 3 pasienter har fått 10MBq.
  • 3 måneders safety readout gir eskalering til 15MBq i mars 2019. Utvidelse til flere sites øker inkluderingshastigheten og de kan få inn 2 pasienter i måneden.
  • mars til april, mai t.o.m juli: 3 pasienter med 15MBq, 3mnd safetyreadout.
  • august - februar på 14 pasienter med 15 Mbq.
  • mars - desember på analyse av studie og safety samt skriving av protokoll og søknader om fase 3 randomisert studie med Betalutin og Rituximab for andre linje follicular lymphoma.

Med denne timelinen kan de rekke å ha startet (ikke dosert) en fase 3-studie i 2FL i 2H20, samtidig som søknad om markedsføringtillatelse er sendt til FDA & EMA for 3FL.

God helg :muscle:

EDIT : Vil bare presisere at grunnen til at Archer - 1 er en fase 1b i stedet for fase 2 som opprinnelig tenkt, er at det er en First In Man-studie (kilde:Lisa R). I kraft av primært endepunkt sikkerhet og toleranse, og sekundærendepunkt tumorkontroll og varighet av tumorkontroll, er dette “også” en fase 1/2-studie.

EDIT 2: Legger til ett annet punkt som jeg mener peker mot at min teori kan være på riktig spor. På REK sine sider for 2018/727 står det

  • Prosjektstart: 30.03.2018
  • Prosjektslutt: 30.03.2025
    5 års oppfølging etter siste pasient i mars 2020 vil gi prosjektslutt rundt da.
22 Likes

Tidligere år så har deltakelse på ASH alltid blitt annonsert i begynnelsen av November som børsmelding. I årets “Call for abstracts” står det:

Notification regarding acceptance or rejection of abstracts will be sent to the presenting author in early-October 2018 by email; consequently, an accurate email address is critical. If your abstract is accepted, the email will specify whether it is accepted as plenary, oral, or poster presentation or whether it has been selected to be published online only. If you have not received an email notification by October 3, 2018, contact [email protected]. Rejection notifications will also be sent at that time.”

http://www.hematology.org/Annual-Meeting/Abstracts/2853.aspx

Er det noen som husker hva det stått tidligere år?

Det har vel alltid vært sånn, og så blir abstraktene offentliggjort 1. Nov. Tidligere har de vel ikke gitt noem børsmelding før 1. November?

Mulig, jag har ikke sett det med oktober før men har ikke letet heller. Om noe blir akseptert samt om det blir poster eller oral kvalifiserer vel for en liten melding? Ikke det at jag forventer noen men skal spørre IR.

Edit: ingen meldinger før November tidligere nei. Såg etter nå ikveld.

1 Like

Oral presentation kan vel kanskje vise seg å være smått kursdrivende siden det vil skape forventninger om oppsiktsvekkende resultater. Kanskje vi får en børsmelding hvis det inntreffer? Sannsynligvis ikke.

2 Likes

Oral rangerer langt over poster i denne sammenhengen. Hvis oral så er resultatene meget overbevisende og positive.

1 Like

Får vi en oral presentasjon så skal vertfall sitt klar med en boks med Kleenex :heart_eyes:

2 Likes

Jeg vil nesten påsta at en melding om oral presentation vil være første sentrale triggerpunkt i høst, etterfulgt av selve presentasjonen.

Noen tar tran mot høst/vinterdepresjon, forhåpentligvis er Nano ett mye bedre alternativ i 2018 :slight_smile:

1 Like

All abstracts submitted will be considered eligible for one presentation: either plenary, oral (simultaneous session), or poster.

The Plenary Session features the top six abstracts. These are formal oral presentations, each followed by a brief discussion. An ASH member selected by the Program Committee will give a brief introduction to the abstract.

Oral (simultaneous) Sessions are formal oral presentations followed by a brief discussion.

Poster Sessions allow the viewing of a poster illustration of the abstract. Authors are expected to post and remove posters at designated times and to be at their posters to answer questions during the time designated for poster presentations. The author’s attendance during poster presentation time will be monitored.

Det blir spennende å se hva de går for, og ikke minst hva de får.

Om utvelgelsesprosessen:
After the submission deadline, all completed and eligible abstracts will be made available to the ASH Abstract Reviewers for blinded review and scoring, and final decisions will be made by the Program Committee in late September 2018.

Abstracts will be evaluated and scored solely on their scientific merits.

2 Likes