Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Spennende opptak i tumor på arm4 kontra arm 1 (kan ikke huske ha sett dette diagrammet før):

Virkelig synd at 40/20 ga for mye bivirkninger. Se effekten der (ORR 100% og CR 67%). Får håpe 100/20 blir kan vise til bedre effekt når pasientgrunnlaget blir større…

Oversikt bivirkninger (ser ikke ut som at 100/20 er med her):

6 Likes

Ja, når man ser på grafene i det dokumentet der er det ikke til å fatte at 20MBq og 100 mg/m2 predosering ikke skal gi bedre effekt. Når Betalutin forblir i blodet i en lengre periode OG det måles økt konsentrasjon i tumor skulle man jo tro det hadde effekt :sweat_smile:

Bilde 9/14 har jeg heller ikke det før. Det illustrerer safety"forbedringen" ganske klart. Nadir = når den laveste konsentrasjonen er nådd.

1 Like

Hvor mange 20/100 pasienter får vi data på ved ash? Vi har vel data på 8stk så langt.

Jeg fikk det med meg og diskuterte dette ganske heftig i januar/februar på HO. Og jeg tok konsekvensen av dette og solgte meg ut fordi det var ganske innlysende at dette var en av flere faktorer som ville sende kursen ned dette året.

Poenget er at en slik dårlig infostrategi kun gir usikkerhet i markedet.
Det kan da ikke være slik at man må drive utstrakt gravearbeide for å forstå hva et selskap egentlig mener…? Eller?

Fundamentalt har jeg fortsatt klokketro på nano.

Ja, N=7 i tabellen over og ga for arm 4 ORR på 43% og CR på 14%. Siste tallene vi har er jo bare med en ekstra pasient som økte ORR til 50% og CR til 25%.

Håpløst med små tall, men ser absolutt positivt ut når man hensyntar at Betalutin forblir lengre i blodet og økt konsentrasjon i tumor som du sier. Blir spennende å se hvilken som kommer best ut i Paradigme :slight_smile:

Noen som har eksakt tall? Er det 2 ekstra i arm4 vi kan forvente få info om på ASH 2018 eller er antallet høyere?

Ja, ikke sant. Hvis neste pasient får CR igjen så har vi N=9 CR=33% ORR=59%.

Det illustrerer virkelig hvor lite vekt man skal legge på statistikk ut i fra små tall.

1 Like

I følge slide 7 på q4 presentasjonen skal de ha dosert totalt 19 personer med 20/100. vi har data på 7 eller 8 sålangt(?) så da mangler vi 11-12 pasienter der.

2 Likes

Ser man på posteren fra ASH 2017 så var effekten klar for 9 pasienter, hvorav vi fikk oppgitt data for 8 som hadde FL.

Gitt at det ble innrullert 7+12 pasienter så venter vi vel på data fra opp til 11 pasienter (mulig mindre dersom vi bare får for FL-pasientene).

Korriger meg gjerne dersom dette er feil.

Da blir det vel data på 19 pasienter med 20-100 dosering?
Da tenker jeg oppdaterte, mer modnede data på de som kom på ASH-17, vil jo håpe og tro at flere av de vil ha forlenget Dor, og kanskje noen har blitt bedre etter ASH, ref at pasienter har virkning i form av tumorkrymping etter 6 mnd?
De begynte vel å innrullere pasienter på 20-100 på sommeren 2017, så de fleste skulle man tro var ganske nylig dosert og enda hadde effekt av Betalutin.

Om man ser vekk fra alle utsettelser man har hatt de siste årene, og om man ser for seg at nåværende tidsskjema overholdes, så har man vel aldri vært nærmere markedet enn det man er nå? Samtidig er man priset 50% lavere enn aksjens toppnivå. Det er samtidig umulig å regne på eventuell tapt verdi grunnet kortere patenttid, men at selskapet nå er underpriset er vel ganske tydelig. Det er nå maksimalt 22mnd til filing, gitt at nåværende tidslinje overholdes, men mest sannsynlig under 20mnd igjen!

1 Like

Uansett hvordan man snur og vrir på det så er nano omsider på vei inn i siste sving . :wink:

2 Likes

Jeg stusser over at LR medga at siste pasient i 37-01 ble behandlet i mars i år, mens man i februar proklamerte at studien var lukket med totalt 74 innrullerte pasienter. Mulig pasienten var innrullert februar, men ikke mottak behandling før mars:


Om jeg antar rett får vi effektdata fra 12 nye pasienter behandlet med 20/100 1. november.

Men det er sant som det sies ovenfor her. NANO er nærmere mål enn de noen gang har vært. Første pasient er behandlet og man har pdd. mer enn 40 aktive sentere. Med 0,15 pasienter per site vil det si ca. 6 pasienter per måned. Jeg tror vi nærmer oss 20-30 pasienter behandlet i PARADIGME allerede.

Dersom man tar utgangspunkt i 60 sentere som ruller i snitt de neste 12 månedene vil man ha rullert inn 108 pasienter i løpet av det kommende året. Da er man på mållinja!

6 Likes

12 nye pasienter ja, og vi forventer vel også modnede og forhåpentligvis forbedrede data på de som ble presentert på ASH-17?

Forventer bedret mdor, men har ingen forventninger om økt effekt på de som allerede er behandlet.

Mulig jeg har misforstått, men har det ikke vært slik at pasienter behandlet med Betalutin har hatt forbedring/ tumorkrymping helt mot eller over 6 mnd etter behandlingen?
De fleste som ble presentert på ASH-17 var vel ganske nylig behandlet, altså fra noen uker før til 6 mnd-ish før?

Det er helt korrekt at på posteren fra ASH 16 så er én pasient notert for PR etter 3mnd og CR etter 6mnd. Det er ikke noe man bør håpe på siden vi ikke vet hva det skyldes, da det er veldig lite Betalutin igjen i blodet etter så lang tid. Det kan være dødt tumorvev som har blitt feiltolket som tumor på 3mnd-kontroll eller en ukjent immunologisk effekt som bare oppstår av og til?

Det kan forsåvidt også ha skjedd flere ganger, for vi har kun fått se den type framstilling én gang.

18F-FDG PET/CT for Monitoring the Response
of Lymphoma to Radioimmunotherapy

Conclusion: In non-Hodgkin’s
lymphoma, 18F-FDG uptake in tumors typically drops significantly
after radioimmunotherapy. A continued decline in tumor SUVlean
max between 12 and 24 wk without additional therapy can occur,
suggesting a need for delayed-response assessment. In patients
who progress after radioimmunotherapy, new sites of disease
commonly develop, rather than recurrence or progression at pre-
vious disease sites. Large declines in 18F-FDG uptake tend to be
seen in those with the longest progression-free survival.

http://jnm.snmjournals.org/content/50/1/8.full.pdf

1 Like

La meg presentere enda en bit av puslespillet som er viktig for at NANO skal kunne bli en KJEMPE innen NHL-behandling.

Biomarkører for effekt av radioimmunterapi
Prosjektstart: 01.06.2018

Prosjektet vil fremskaffe nye opplysninger om biomarkører som evt kan predikere effekt av en ny type behandling, radioimmunterapi, for pasienter med non-Hodgkin lymfom (NHL). Lymrit-37-01 studien med antistoff mot CD37 på lymfomceller koblet med en isotop (Lutetium 177) startet ved OUS Radiumhospitalet i 2012 og har senere blitt en Europeisk multisenter studie ledet av OUS og med norsk firma Nordic Nanovector som sponsor. Av 74 pasienter i studien har 29 vært behandlet ved OUS.Vevsprøver fra disse 29 pasientene er lagret ved Patologisk avdeling OUS Radiumhospitalet og tilgjengelig for undersøkelser som planlegges i vår studie. Vi vil isolere RNA og DNA fra disse vevsprøvene og sekvensere samt undersøke genekspresjon for å lete etter biomarkører som vil kunne predikere hvilke pasienter som har mest nytt av radioimmunterapi og hvilke som evt ikke forventes å ha effekt. Studien er et samarbeid mellom OUS og Nordic Nanovector.

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=1027580&p_parent_id=1047097&_ikbLanguageCode=n

Det er veldig bra at de kommer i gang med dette arbeidet nå. Man kan jo faktisk se for seg “Keytruda-fart” på antall kliniske studier med Breakthrough Therapy Designation, hvis de finner solide biomarkører.

7 Likes

@Fornybar

74 pasienter * 70% 3Lpasienter * 40% R&R er ca 20 pasienter i rett indikasjon for breakthrough therapy designation.

Fra Stifel i år var 28/64 de som var behandlet med rit tidligere, hadde FL, og minst 2 behandlinger.
Registrerer også der er 34 som hadde 2 tidligere behandlinger, så det er altså opp til 6 personer som kan ha fått Rit behandling. i sine 2 tidligere behandlinger, hvor sannsynelig svar er rundt 3 av 6. Da blir det ikke ca 20 personer , men ca 31 personer av 64 den gang da.
Sett flere tall florere angående antall som kommer på ASH, er det +12 personer til 20/100? Vet ikke om inklusjonskriterier hadde blitt strammere mot slutten av LYMRIT 37-01, så hvor mange av disse som også blir aktuell til søknad er mer uvisst.
Gitt halvparten, og totalen kommer opp i 37 behandlede pasienter, er det en del mer solid grunn enn de 20 du har antydet til søknad =)

3 Likes

Patients must be refractory to the last rituximab/anti-CD20 based treatment, defined as no response (no CR or PR) during therapy or a response (CR/PR) lasting less than 6 months after the completion of a regimen of rituximab/anti-CD20 therapy (including occurrence of progressive disease (PD) during rituximab/anti-CD20 maintenance therapy, or within 6 months of completion of maintenance therapy). A previous regimen is defined as one of the following: at least 2 months of single agent therapy; at least 2 consecutive cycles of chemotherapy.

Ja, du har kanskje rett i det. Jeg finner ingen måte å komme unna at de som har hatt 2 eller flere rituximabregimer var enten refraktære ved den siste Anti-CD20-behandlingen, eller fikk progresjon i sykdom under behandlingen.

2 Likes

Det er en betydelig populasjon med tanke på seamless og paradigme, så krysser fingrene på at jeg leser det rett.

2 Likes