Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jeg er ikke insider så får nok ikke sett den :wink:

Nano har vist liknende bilder før. Men er dette fra en ny pasient?

1 Like

Usikker på om jeg ser tumor, stråling eller fremmedlegeme. I have no idea what im seeing!

1 Like

Dette er pasient nr. 21 i følge posteren - @anon21766851 den lyse klumpen er tumor?
3 mnd. senere er du tumorfri. Med en sprøyte. Enough said.

7 Likes

her er hele posteren som er lagt ut fra EANM18 :slight_smile:





14 Likes

Med PET/CT så måler man energiomsetningen i en svulst. Egentlig i hele kroppen men vi tar det enkelt. Man blander et radioaktivt stoff med glukose og sprøyter det inn i pasienten. Kreftceller har høyere energiomsetning enn normalceller og den radioaktive glukosen vil samles og brukes i mye større grad der. Bildet viser derfor hvor tumor er basert på strålingen. På siste bilde ser vi at tumor er borte, altså er kreften død.

7 Likes

Man bruker Fluor-18-merket glukoseanalog som henfaller til stabilt oksygen (og alt det som sukker brytes ned til). I utgangspunktet er det en veldig kul metode. Man utnytter at Fluor-18 henfaller ved å sparke ut et positron, altså elektronets antipartikkel. Når denne partiklen kolliderer med et elektron sendes det ut gammastråling, og denne strålingen måles av en PET-scanner.
Men dette signalet kan være vanskelig å tolke ettersom du ofte ikke har noe referanse for hvor strålingen kommer ifra. Litt på samme måte som at et GPS-signal er vanskelig å tolke uten at du har et kart over naturen. Og det er flere steder i kroppen som faktisk lyser opp uten at du har kreft.

Derfor bruker man også en CT-scan for å ta røntgenbilde av kroppen og dermed lage et kart. Ved hjelp av dette kartet kan man tolke hva som er naturlige opptakskilder, og hva som er “uønskede”

image

11 Likes

Hypermetabol patologisk lymfeknute submandibulært på høyre side av halsen. Ingen patologisk hypermetabolisme ved 3 mnd. kontroll, forenlig med komplett lokal regress

5 Likes

Fant denne pdf’n av Kolstad. Handler om Betalutin. Hm, hadde ikke lagret den selv tidligere, så jeg poster. Udatert.

«The data behind Betalutin - reasons to believe»

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Dr-Kolstad.pdf

Det ligger en del sånne fra capital markets days :slight_smile:

Denne var litt interessant:

Vet det, Savepig. :wink:Pleier å lagre dem. Derfor stusset jeg litt da den Kolstad-pdf’n dukket opp i et spesifikt, vridd Archer-søk. Jeg hadde den ikke fra før…
Jaja…

Har vi diskutert denne presentasjonen før? Ble lagt ut i Oktober…

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/link-documents/Company%20presentation%20-%20October%202018.pdf

20 Likes

Den er ny!

1 Like

…og den ser bra ut :clap:

1 Like

Hvordan kan de skrive at ARCHER-1 ligger lenger fremme enn DLBCL-studien?

2 Likes

Phase 1b vs. phase 1.

@kiakia, hvor fant du denne?

I denne presentasjonen var det mange nye fremstillinger! Må se nærmere på den.

4 Likes

Gudbedre meg dette er good shit. Er det Bravo-effekten vi ser?

5 Likes

5 Likes

humalutin viser 100% i DLBCL.preklinisk. det var da heftig

2 Likes

Ligger under «who we are» på forsiden.

2 Likes