Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Hva er det vegar_beider sier som er vås og løgn? Kom med konkrete eksempler.

Det er jo du selv som stikker hodet ditt innom her og hauser vilt og uhemmet uten å kunne dokumentere påstanden dine.

He he da gir jo ikke ditt svar til Fao lengre oppe i tråden noe mening. Der kobler du selv alt sammen veldig pent :wink:

Og ja da følg med følg med. En dag kommer det nyheter selvfølgelig. Det betyr ikke at du vet i dag hva det blir. Hvor dum tror du folk her inne er? At når noe kommer så tenker alle «Wow, dette visste Spot-On for lenge siden» :blush:

«Jeg vet noe du ikke vet, følg med følg med…»
Det er jo lærebok i språkbruken til anonyme internettbrukere som vil sole seg i en fantasiverden de skaper selv.
I verste fall straffbart om du antyder å sitte på insiderinfo, noe Nano ikke har rykte på seg for å lekke ut.

Husker godt hva du visste for ett år siden om positive ting i kulissene om Paradigme og Archer-1 som var så bra at du mente det kunne og burde vært børsmeldt.
Så var alt bare tull for begge studiene viste seg å ikke engang ha blitt godkjent eller søkt om å få godkjenning. Det ble attpåtil utsatt oppstart på begge så du kunne ikke visst om noe positivt dengang… :blush:

Finnes det en narr-emoji her?

8 Likes

Ok, vær så god:

Dette har jeg aldri sagt. Dette er ren løgn!
Jeg har sagt det vil komme informasjon om ARCHER-1, men altså ikke at det er informasjon om at de nå innrullerer pasienter. Det skriver @vegar_beider og det er noe han selv konstruerer.

Jeg mener fortsatt at det vil komme informasjon som vil slå ned som en bombe og det at dere nå har funnet ut at pasienter rulleres inn i studiet leder mot det neste dere snart vil oppdage, tenker jeg.

EDIT:

Nå må du gi deg! Du konstruerer en sannhet som ikke eksisterer. Fri fantasi fra din sie. Nok en gang. Jeg har sagt det før og jeg skriver det igjen nå: Jeg samler informasjon fra åpne kilder og det er det jeg bygger mine skriblerier på. Jeg tror faktisk det er ganske nytt for markedet at det nå innrulleres pasienter i ARCHER-1 og at FPD kan komme hvilken dag som helst nå. …og ikke glem at det ble lagt ut her (i dag morges) over en uke etter at informasjonen var tilgjengelig på de omtalte nettsidene. Informasjon finnes på nettet. Det deles i lukket gruppe her på Ti og det deles i andre lukkede grupper. Tro ikke et sekund at vi her inne, i lukkede og åpne forum, ligger helt i tet på informasjonsstrømmen. Flere her inne ser ut til å tro nettopp det. Det er nok feil. Langt frem ja. I tet. Definitivt ikke.

3 Likes

Dine “skriblerier” baseres utelukkende på at du innehar informasjon andre ikke har, uten at du evner å si noe konkret om dette. Selvfølgelig kommer det nye nytt om ARCHER-1 i høst, og naturligvis er FPD “rett rundt hjørnet”, fakta er at for å opprettholde guidingen må det faktisk skje relativt snart. Du hadde for en stund siden (var det rundt tiden Costa tok farvel?) også en STERK overbevisning om at ny styreleder var nært forestående.

Det virker som at du har mange sterke fornemmelser og tanker om hva som vil skje i nær fremtid, og at du har en evne til å tilegne deg informasjon før andre på dette forumet, men vi har fortsatt ikke noe konkret fra din side. Nå nevner du i tillegg at din informasjon er fra ÅPNE kilder, hva med å dele?

7 Likes

Dette er ikke noe nytt fra min side. Jeg har skrevet dette med “åpne kilder” i flere år nå, så det bør være godt kjent. Det deles, definitivt, men jeg er i hvert tilfelle meget selektiv på hva jeg deler og hvor. Innen biotech er kunnskap gull og gir en fordel når det gjelder å ta en posisjon i aksjene. Jeg bruker min kunnskap til å kjøpe/selge aksjer, altså omsetter kunnskap i faktiske aksjeposisjoner. Ukritisk deling av informasjon vil uten tvil redusere muligheten til fortjeneste.
Noen deler flittig i lukkede deler av TI, noen deler helt åpent. Noen deler på personlige meldinger og e-postkorrespondanse. Det må være helt legitimt å dele med de man selv ønsker og selv bestemme tidspunktet. Du får heller se det som en oppfordring til å søke grundig etter den informasjonen som ligger åpent der ute. En ting kan du i hvert fall være sikker på og det er at den informasjonen du finner mest sannsynlig har vært kjent for andre i lengre tid.
Når det gjelder å snuse rundt er det for meg åpenbart at @F-Tosca gjør fryktelig mye riktig og ser på de rette stedene og søker på riktig måte. Hvis han i åpne kilder en dag finnrr informasjon han finner meget BULL/BEAR er det helt legitimt for han å dele denne informasjonen slik han selv ønsker. Selv deler jeg mest informasjon per privatmelding på forum og e-post.

Flytt gjerne dette til småprat, vet ikke hvordan man gjør det.

Det er flott og fint at du velger selv med hvem og hvordan du deler informasjon, men hvis du er redd for å dele informasjon her da dette kan “redusere muligheten til fortjeneste”, hvorfor kommer du med utsagn som “slå ned som en bombe i markedet”, og legger opp til at det vil komme store, kursdrivende nyheter? Hvis du ønsker oppgang vil det være ønskelig å dele denne informasjonen, eller? Hvis du ønsker at denne informasjonen skal forbli ukjent så du kan akkumulere mest mulig på lave kurser, vil det være mest hensiktsmessig å ikke nevne at det vil komme noe kursdrivende? Ser du tankegangen min, og hvorfor forklaringen din er litt bakvendt fra hva du faktisk foretar deg?

4 Likes

Jeg ser ikke behov for å lage noen lang diskusjon ut av dette, men du må forstå at når man deler informasjon aktivt må man også avgi informasjon. Informasjon man har fått av andre følger med en forventning om at man ikke deler uhemmet videre. Slik er det bare. Som en kuriositet var det et svært aktivt medlem her på TI som ledet meg inn på informasjon om ARCHER-1, som flere her inne åpenbart sliter med å finne. Jeg har fått informasjonen, men vedkommende kan jo selv tre inn her og dele med resten hvis vedkommende ønsker det. Vedkommende er insider-medlem , så han kan jo dele der først så blir det riktig også for de som er hierarkisk oppbygget .

Hvis jeg hadde vært nordlending ville jeg kalt deg luremus

1 Like

Please, bare slutt!!!
Pinlig å lese alt tullet du serverer. Nei, du har ikke noe mer informasjon enn andre.

‘‘Show, don’t tell’’ i isåfall.

1 Like

Hvor lang tid kan vi forvente at det tar til FPD, gitt at alt går så raskt som overhodet mulig?
Det jeg spør om er vel noe i retning av best case, tidsmessig.

"Ædda bædda - jeg vet noe som ikke du vet så… “fniiiss…”

Skulle nesten tro datter’n min på 4 hadde fått seg TI-profil.

Nok nå Spot!

1 Like

I følge selskapet har studien vært godkjent i Norge siden medio juni. Best case er derfor imorgen. Worst case er 31.12.18

Kan tenke meg worsere case enn nyttårsaften…

Sidste kvartalsrapport kom der en udtalelse om at de håber at første patient i Archer behandles inden udgangen af dette år.

Om de bruker mer enn 6mnd på å behandle en pasient er det bare å legge inn årene, stikke hull på båten og legge seg i fosterstilling

Det har jeg ikke noe godt svar på. Archer-studien godkjent i juni, åpnet for rekruttering 10. oktober. Selskapet har guidet at FPD skal skje i år… På denne sliden fra den nyeste firmaprestasjonen står det noe om tidsforløpet i behandlingen

Edit: Forøvrig takk for komplimentet, @Spot-On
Øver meg!

6 Likes

Synes spot-on har truffet ubehagelig bra på tidligere “profetier” og synes det er bra han deler. Ta det for hva det er - skriblerier på et semi-anonymt forum. Dere klarer vel å sortere ut informasjon og agere deretter?

Tiden vil uansett vise om det er hold i noe av dette.

7 Likes

Gi meg ett, 1, eksempel på at han har truffet bra!

‘’ Selv en ødelagt klokke har rett to ganger om dagen.’’

Vi kan mene hva vi vil om fremtreden, metode, tone, diskusjonsteknikk, moral oss. , men du angriper nok på feil punkt nå. De av oss som har fulgt spyflua/spot-no/spått-ån på diverse forum (ShareVille, TI, HO mm) fra 2016 og frem til i dag vil nok se på dette noe annerledes.
Historien er vel den samme og det er en som er tidlig ute, dyktig, stikker hodet frem og blir slaktet ned av de diskusjonsoverivrige kritikerne. Noen klarer ikke lese og går videre uten å skrive.
Du kunne fått mange eksempler fra meg og andre har sikkert flere. Axactor, B2H, NEL, NANO . Men, bevares vedkommende har jo brent seg skikkelig ved flere anledninger.

Mitt råd er les og gå videre. Noter alle innspill bak øret og gå videre. Man må ikke på død og liv ta rollen som vaktmester og meningspoliti på ethvert forum.

Gratulerer til alle NANO aksjonærer for tiden. Jeg synes dette tegner et bilde av en spennende oppkjøring frem mot abstrakter og Ash. Lykke til.

10 Likes

JE har vel uttalt et potensial som ikke markedet har på noen måte tatt inn over seg hva angår ARCHER-1. At proof of concept kan gi en lege adgang til å gi rit + bet +rit, dette siden både Betalutin og Rituximab på tidspunkt proof of concept er i land for Archer, vil være godkjente produkter i markedet.
Noe som gir adgang til å fokusere mer på 85% av markedet for 3FL enn de 40%? Usikker på om dette er riktig fortolkning så gjerne innspill på det.
Men hvor mange leger som vil gjøre dette er det jo årsak til å betvile i utgangspunktet. Og må understreke, det er en antakelse gjort av JE, mannen er dyktig, men ikke ufeilbarlig, så vi vet ikke og vil antakelig ikke kunne innkalkulere noe konkret på dette selv om det skulle bli slik.

Synes forøvrig dette ikke er tråden for å diskutere semantikk.

3 Likes