Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Solux er en klovn fra HO som aldri tilførte noe nyttig der heller.
Påstår at data var skuffende og at han nylig kjøpte seg inn i forkant av ash​:joy: så kommer han med de tre punkta sine som skinner løgn og søppel av et menneske tvers gjennom. Men nok om han.:slight_smile: tilbake til dere dyktige skribenter​:clap:

3 Likes

Fra Nor96 på HO: dyktig kar.

Ser at mDOR blir diskutert også på andre fora. Median kan også bli litt feil hvis en gruppe på eks. 21 pasienter der 11 pas. får eks. tilbakefall etter 9 måneder, mens resten (10 pas.) lever videre uten tilbakefall i mange år. Medianen vil da være 9 måneder, men det er absolutt av betydning å følge de resterende 10 pas. som kanskje aldri får tilbakefall.
I NANOs tilfelle ligger mDOR nå og vipper mellom 9 og 12 måneder, men med så mange pas.( 22 pasienter) som ennå ikke har fått tilbakefall så er det kanskje vel så nyttig og informativt å følge disse videre for en totalvurdering av prognose for tilbakefall og ikke henge seg opp i et mediantall. Til eksempel hadde disse 22 ikke endret mediantallet om de så hadde fått tilbakefall alle sammen etter 13 måneder og det er tross alt en betydelig dårligere prognose enn det som er resultatene av den kliniske utprøvning i posteren som nå foreligger.
Så grunnlaget for statistiske utregninger må også vurderes slik at man ikke mister viktig informasjon.

Redigert i dag kl 22:47

8 Likes

En liten sammenligning med Algeta og levetid:

«Lever lenger
Ifølge en pressemelding fra FDA er Xofigo blitt evaluert i en klinisk studie der 809 menn deltok. Pasientene hadde alle symptomer på resistent prostatakreft med spredning til skjelettet, men ikke til andre organer.

I studien ble pasientene tilfeldig valgt ut til å enten bli behandlet med Xafigo eller placebo samt ordinær behandling.

Studien var innrettet for å måle om Xofigo ga pasientene lenger levetid. Resultatene viser at pasientene som ble behandlet med Xofigo hadde en medianlevetid på 14 måneder, mens de som fikk placebo hadde en medianlevetid på 11,2 måneder.»

Det var ikke mye lengre enn placebo, men det ble likevel medisin som selger i bøtter og spann.

13 Likes

Drøyt 3 mnd økt levetid, og det ble kjempebutikk!
Lover desto bedre for Nano da.

3 Likes

Meget godt perspektiv å ha, det blir medisin…

2 Likes

Det kan kanskje sies, men 3FL(som vel er paradigmepopulasjonen) er definert som “FL patients with ≥2 prior therapies”. 3FL pasienter er vel nødvendigvis ikke rituximab refraktære(?)

Gruppen jeg referer til har (n=37), ORR 70% (CR 32%) og jeg mener at denne gruppen er nærmere paradigmepopulasjonen.

5 Likes

Paradigme-populasjonen skal ha 2 prior treatments OG være cd20-refraktære.

1 Like

20/100 ordner den saken(fingers crossed).

Takk for oppklaring

Skal lese inklusjonkriteriene en gang til.

Jeg får ikke tallene her til å gå opp:


Hvorfor står det N=57 for FL merket rødt når det ikke er 57 røde søyler? …og hvorfor blir totalen 76 når N=74 på de andre tabellene?

Skulle nesten tro du drar dette for å snakke ned aksjen, spre usikkerhet og om mulig på deg en OK inngang. Maken til vrøvl i ett og samme innlegg har jeg sjelden sett.

1 Like

Ser ut som flere av de tidligere sensurerte pasientene fikk såpass kort respons at de akkurat bikket mDOR ned på 9 mnd fra 13.3 mnd. En sammenligning mellom ASH17 og ASH18 syns jeg illustrerer dette godt.

ASH17

ASH18

Slik som både @anon21766851 og @Inkognito666 har påpekte virker det å være gode muligheter for at vi havner tilbake på 13,3 mnd som mDOR siden det fortsatt er 3 pasienter med pågående CR som har blitt sensurert.

Andre positive poenger fra posteren

  • Safety holder seg veldig godt med lavere andel av SAEs og en tilsynelatende mer benign sikkertsprofil for 20/100.
  • Fortsatt robust respons ved CR med gode muligheter for økt mDOR for pasienter som oppnår CR.
  • Fortsatt høy andel av pasienter som har respondert på behandlingen.


Blir veldig spennende å se hva NANO selv sier i morgen, og hvordan markedet reagerer på disse dataene.

14 Likes

02/12-2018 18:10:17: (NANO, NANOO.ST) Nordic Nanovector: Single administration Betalutin® is effective and well-tolerated in R/R iNHL patients: 6 month follow-up data presented at ASH

1 Like

Det ble jaggu litt større endringer i datasettet enn jeg forventet. At CR andelen øker er veldig lovende, samt at arm 4 virkelig har kommet seg.

Når det gjelder DOR så var det noe uventet at den skulle gå ned, men når det fortsatt er 2 pasienter med CR som pr nå ligger på 9 måneder og fortsatt har response så vil nok denne etter all sannsynlighet gå opp mot 12-13 mnd igjen.

Summa sumarum så var dette veldig bra i mine øyne ihvertfall. :slight_smile:

10 Likes

Takk Glein, endelig en som har skjønt det!!! :smile:
Den posten der får du superkudos og 100 like fra meg for!:wink:

Men ser at det er en håndfull amatører som enda ikke har skjønt dette med mDOR og skal lempe ut småpostene sine i åpningen.
Min gut feeling sier at vi starter dagen med en liten dip ned, før BigMoney kommer på banene å driver kursen mot 90-tallet utover ettermiddagen.

2 Likes

Det var en pasient som trakk ned PR nå. Kommer til å øke.

2 Likes

Mdor er ikke final og kan ikke bli lavere sier Bravo :slight_smile:

10 Likes

Som @Gjertsen84 sier, en pasient ødela for mDor tallene, dette vil garantert øke. De poengterte også viktigheten av single dose treatment i motsetning til konkurrentene.

10 Likes

La merke til noe…

Angående responsrater
Om dere trekker ut RTX/refractory FL med 2+ terapier,
trekk fra FL med 2+ terapier på slide 8:

n=16, ORR 81%, CR 50%
Archer-0,5 ?

6 Likes

DNB oppdatering:

We believe a positive share price reaction is warranted after the data.

28 Likes