Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Litt mer om MW her. Ser interessant ut
https://adcreview.com/news/piramal-expands-its-grangemouth-adc-manufacturing-base/

Se også denne videoen knyttet til samme tema hvor MW snakker rundt 0:35 og 1:25.

1 Like

Jepp, takk. Der var jo også MW i fint driv…

Vi starter året som vi avsluttet. XTX med sine drabanter kjører nedpressing. Trist å ha disse på nakken, med ett for øyet: plyndre småaksjonærene så lenge det går.
Godt nyttår til alle!

Det NANO hadde trengt er et skikkelig innsidekjøp eller to, noe som er sjelden vare i NANO. Skyldes kanskje alt for gode opsjonsavtaler🤔
Innsidekjøp er det ultimate bevis på troen på eget produkt og selskap.

Nei, tror ikke vi skal forvente innsidekjøp når de sitter på så gode opsjoner.
TTT så er bare å innstille seg I ventemodus.
Fin nyhet I dag som kom ut av det blå.

Hva tror dere? Går det 15% av omsatt over gjennom DarkPool ved dags slutt også i dag?

Mange selskaper som hadde innsidekjøp i desember, det hadde tilsynelatende ingen effekt for den del. BWO og Archer er eksempler. Folk er avventende ikke fordi de ikke synes selskaper er rimelig, men fordi de er usikker på makro-bevegelser. Bare å benytte anledning til å akkumulere.

Tror forøvrig ikke master-oppgaven var skrevet av noen som ønsket å baisse, men økonomer som ikke har mye kunnskap om biotek-sektoren. Samt enkle løsninger via å skalere opp kostnader på. Slik lager de en konservativ analyse, som det ikke er sikkert sensorene er i stand til å se manglene i, tross alt er det ikke dybdekunnskap til sektoren de primært bedømmes til.
Spesielt hvordan de har tatt med R&D(research and development) kostnader for 12 år fremover, samtidig som de gir det 0 verdi for selskapet, men bruker det i multiplikator for å regne verdi. Tror de har fått en god nok karakter i forhold til deres økonomiske kalkuleringer. Men samtidig at de har gjort et begredelig stykke arbeid mot bransjen å selskapet.

1 Like

@solb, sånt trenger vi i fundamentale tråden. :wink:

https://www.nature.com/articles/nbt1218-1125.epdf?no_publisher_access=1&r3_referer=nature

3 Likes

Det snakkes om at representanter for Novartis er i dialog med NANO.
Jeg tror det er hold i ryktene og at vi når som helst kan våkne opp til en virkelig saftig nyhet.
Personlig har jeg mistet troen på at NANO kommer til å ta dette til markedet på egen kjøl…de vil bli spist levende av en big pharma aktør før den tid. Greit nok for meg.

20181216211827.pdf (2,4 MB)

Artikkelen fra Nature Biotechnology

6 Likes

Hvor snakkes det om dette?

I investormiljøet i Oslo.
Stort sett lar jeg slikt løst prat passere, men i dette tilfellet er det for mye som peker i samme retning.

Småprat?

Vi har jo lenge snakket om det samme her i investormiljøet på TI, et miljø som til sammen nok glatt ville havnet på topp 20 på aksjonærlisten.

Men om de snakker nå, om de snakker spesifikt om partnerskap e.l, er ikke godt å si.
Tipper det kommer som lyn fra klar himmel når det eventuelt skjer.
Kanskje i løpet av 2019, siden det ser ut som oppkjøp også skjer før produkter er på markedet? (Ref Novartis’ oppkjøp)
For min del har jeg en lang tidshorisont.
Eller ikke så mye lengre, til 2020, men har jo vært inne i ca 2 år allerede :grin:

1 Like

OK, det var jeg ikke klar over at var tema her på ti.
Det må være på lukket del av forum.
Jeg snakker om rykter om pågående samtaler og potensialet for melding ila q1/q2.
NOVARTIS viser stadig vilje til å kjøpe i tidlig fase, altså før fase 3.
@pdx må gjerne flytte dette og 3-4 foregående poster til småprat

1 Like

Har vært snakket om på forskjellige tråder nå og da, mer etter Novartis’ oppkjøp og Q3 (?) når Bravo flere ganger nevnte Novartis i samme åndedrag som eventuelle partneravtaler og oppkjøp, der han også riktignok sa at det vel ikke var aktuelt for øyeblikket, da vi ikke vil få i nærheten av hva Nano vil bli verd/er verd.
Sitater er fra hukommelsen, så sikkert ikke helt rett men noe i den duren.
Dette gjelder jo forsåvidt fundamentale forhold, men kan vel også være på småprat? :slightly_smiling_face:
Litt labert med aktivitet nå uansett, så kanskje det er greit å spekulere litt her? :grin::+1:

1 Like

Man kan vel trygt si at kursen hadde eksplodert hvis innsideinformasjon om oppkjøp hadde vært ute i markedet :wink: At det er kontakt mellom big pharma og ledelsen i Nano vet vi, men her er det nok noen som har startet rykter i håp om en liten trade.

6 Likes

Jeg husker NAS ifjor da oppkjøpsryktene IAG kom. Riktig nok var det seriøse rykter, ettersom selskaper blant annet hadde kjøpt nær 5% av selskapet for å starte en dialog. Dette skjedde gjennom emisjonen som ble foretatt.
Men da gikk det virkelig unna. Gikk vell fra 165+ til over 300 kr i løpet av kort tid. Kan tenke meg det er meget stort potensiale fra dagens nivåer i Nano også dersom det blir meldt noe tilsvarende.

1 Like

Mener å huske at Eduardo pratet om at han håpet det kom noen flere større investorer “in the short term” i Radium podcasten. Er vell naturlig at det er tilfellet ettersom man må er godt i gang med avsluttende fase, men det jobbes nok også med å attrahere seg større investorer. Blir morsomt å se aksjonærlisten mot slutten av 2019.

1 Like