Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Lukter ganske råttent av de shortene som er satt siste tida nå gitt?

3 Likes

Selskapets største aksjonær, HealthCap VI LP, har informert selskapet om
at det vil delta i Private Placement.

2 Likes

Kan være en respons på shorten. Nå er dette argumentet for å gå short eliminert.

Har bare ventet på det. Synes det er bra, fjerner usikkerhet rundt finansieringen og gir muligheter til sette fart på hele pipelinen til Nano!

3 Likes

Det vil vel si at de ikke forventer spennende nyheter med det aller første sikkert? Hadde jo vært en fordel om de kunne sette emisjonen til en høyere kurs. :roll_eyes:

2 Likes

Det er helt konsistent med hva Bravo sa på Radium:

2019 blir et kjedelig år for investorene, fokus er på execution og planlegging av launch.

1 Like

Nei, som jeg sa til studenten86, Bravo er bedriftsleder ikke gambler.
Ikke sikkert det er like lett å hente penger 2-3 kvartaler nede i gaten.

1 Like

Tror emisjon kurs blir ca 46

JOSTEIN NÅ SELGER DU FAEN IKKE EN ENESTE AKSJE

The Company has agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up on future share issuances, and its Board of Directors and Executive Management have all agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up on existing shareholdings for a period of 180 days from the closing date, subject to customary exceptions. In addition, the Company’s largest shareholder, HealthCap VI L.P. has agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up for a period of 90 days from the closing date, subject to customary exceptions.

17 Likes

Penger måtte hentes i 2019 ja, og jo tidligere jo bedre. Men hadde de f.eks forventet PRIME e.l. innen kort tid så hadde de selvsagt ventet med emisjonen. Det jeg mente var at dette setter en liten stopper for forventningene til spennende nyheter de neste månedene. Desverre.

· A scale-up of the Company’s clinical and commercial activities in preparation for a commercial launch of Betalutin®

Denne likte jeg :slight_smile:

6 Likes

Jeg også! Har sagt det lenge at selskapet burde hekte penger for å få fart på HELE pipelinen.

Ikke sikkert PRIME hadde løftet kursen.
Markdet lot seg ikke imponere av hverken FTD eller PIM

Prime hadde ganske sikkert løftet kursen.

På lang sikt er emisjonen knallbra for oss NANO-investorer. På kort sikt var det nok to elendige nyheter.

Humalutin Here we go !!

3 Likes

Det vet du ingenting om. Hverken PIM eller FTD gjorde det. Ikke sikkert de får PRIME en gang.

24 / 01-2019 16:34:00: ( NANO ) Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) Valgkomiteen foreslår ny styreleder

Emi på ash data og senest Q1-19 sa jeg rett etter at humalutin ble stoppet. I og med feilaktig lav mDor på ash økte sannsynligheten for emi i slutten av Q1, men det viser jo at investorene selskapet har snakket med siden ash har forstått de gode tallene selv.

Det som blir spennende er jo om emi settes med rabatt eller premie.

5 Likes

Nei, det kan fort bli litt “førstemann til mølla” når det gjelder emisjon og hva som er tilgjengelig av kapital! Alt tyder på at BerGenBio også skal hente penger i år (sikkert en del) og Ultimovacs vil ha sin mega IPO på 700 mil så er blir spennende å se om kapitalen faktisk eksisterer der ute når den tid kommer for BerGenBio og Ultimovacs. Følger man biotech indeksen i Norge som sparegrisen poster så ser man at det ikke kryr av folk som vil inn i dette markedet…

8 Likes

I Nano sitt tilfelle er det en rettet emisjon og det betyr ofte høyere kurs enn ved en fortrinnsrettet emisjon. spennende å se hva rabatt eller premie blir på. PCIB fikk det ikke helt til med sin siste, men det var en fortrinnsrettet emisjon.

Artig at du nevner det, for dette diskuterte meg og Savepig tidligere i dag;)
Men ja, ikke umulig at det har blitt litt panikk o sektoren mtp på at det skal hentes mye kapital. Kombinert med Pcib emisjonen, så kan vel totalbeløpet for sektoren komme på nærmere 1.5 milliarder på under 1 år.