Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

De gjør en 10%’er. Ca kr 250 mill. Tipper rabatten blir lav. Nok av fond som ser inngang her. Shorts kan dekke seg inn også. Melding i kveld eller i morgen tidlig.

Sist tok det noen timer?

Hvorfor ble ikke emisjonen satt rett etter ASH?

Jeg tror det står fond/utlendiger klar til å delta.
Tipper Nano er blitt kontaktet av større aktører som har bedt dem om å hente penger for å fyre opp hele pipelinen.

3 Likes

Emisjonsvinduet var helt lukket i desember dessverre, på grunn av korreksjonen i markedet.

Vi har jo et fond på femteplass på lista nå som har sneket seg oppover i lang tid. Bravo kommenterte dem direkte for litt siden og sa at “det var uvanlig at slike aktører tok så store posisjoner over børs”. Blir spennende å se om Blackrock tar en jafs av denne emisjonen, i tillegg til HC.

1 Like

Er nok til en viss grad avklart på forhånd hvem som ønsker å delta og med hvor mye. Hvis ikke hadde det neppe vært så snargjort å gjennomføre en slik prosess.

1 Like

Jepp! Tipper HC og Blackrock tar hele greien aleine

1 Like

Blir veldig spennende å se.

Nydelig. Da slipper vi all spekulasjon om emi utover året. Rettet emisjon, sammenfaller perfekt med bruddet jeg har fabulert om i TA trådene. Nesten skummelt. Spent på hvilken vei vi bryter.

3 Likes

Ja, jeg tror de jobber steinhardt mot større investorer, fond og instutisjoner for å ha så mye som mulig garantert nå. Retail i sektoren virker ikke særlig sterk akkurat nå da det ikke er noe særlig entusiasme (kursmessig) i sektoren. Tror det fort kan bli stygt hvis BerGenBio og Ultimovacs henvender seg for mye mot retail.

Det som jo er sykt er at disse selskapene blir mer og mer verdt jo nærmere de kommer kommersialisering, men siden kapitalen i markedet virker begrenset så stiger ikke verdien. Dette blir litt skummelt og spennende fremover for de andre selskapene. :sweat_smile:

Men NANO har sikkert dette ganske i boks så bra de bruker mulighet. Ramp-up og gjør selskapet mer verdt! You got to spend money to make money :money_mouth_face:

4 Likes

BP flagger 5% i kveld hadde jo vært kos :heart_eyes:

Før du avblåser det helt så vil jeg påstå at det er 30 vs 70% sannsynlig

1 Like

Skal tro om øyelegen kjøper?

Han har vertfall solgt seg ned i andre selskap jeg følger. Kan jo skyldes at han trenger penger for å dekke margin call’s også.

2 Likes

Blir vel telefon konferanse i morgen tidlig. Bare å rydde plass i kalenderen

Nordic Nanovector varsler emisjon https://min.e24.no/a/ngEa5Q

Nordic Nanovector foreslår Jan H. Egberts som ny styreleder https://min.e24.no/a/P3b9Wp

BGBIO gjorde en tilsvarende rettet emisjon i fjor vår(100M). Den gangen hadde det ingen negativ effekt på aksjekursen. Tror dette kan være en bedre løsning enn den PCIB valgte, gitt at det er nok interesse blant institusjonelle investorer.

2 Likes

Ante ikke at man satte emisjon basert på TA! :sweat_smile:

Jeg koker ikke engang vann til nudler uten å ha TA i bunnen

9 Likes

Jeg er overbevist om at denne emisjonen er initiert av større aktører som vil inn.
Håper og tror emisjonen blir satt med en liten premie, skal vi si 10-15% over dagens stenging?:wink:

1 Like