Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

200_d

11 Likes

eller baisseversjonen:

Kanskje det er frykten for at markedet er på vei inn i en bunnløs tid som betyr at dagens kurs vil være en gudegave om 6-9 mnd når behovet for penger vil være pressende?

:wink:

1 Like

Har denne frasen vært brukt fra NANO før? Høres ut som veldig konkrete oppgaver NANO har foran seg i tiden foran filing:

http://www.biopharminternational.com/understanding-validation-and-technical-transfer-part-i

https://www.gmp-compliance.org/training/gmp-course-conference/how-to-provide-process-validation-data-in-a-regulatory-submission

1 Like

Jeg mener å huske at de opprettholdt sin eierandel ved forrige emisjon også?

Njet, da lot de seg utvanne.

Emi på 125 igjen. Lets go!!

3 Likes

Ikke bais i det der. Fornuftig grep å ta. Jeg har ment at det var galskap å eventuelt kjøre kassen tom samtidig som det generelle børsklimaet surner/krakker.

2 Likes

Måtte dobbeltsjekke :blush: – du har rett…!
Okay, må ha blandet med en annen emisjon… :slight_smile:

Kan noen forklare dette med låneavtale mellom Dnb og HC ?

The Offer Shares will be settled with existing and unencumbered shares in the
Company that are already listed on the Oslo Stock Exchange, pursuant to a share
lending agreement between DNB Markets (on behalf of the Joint Bookrunners), the
Company and HealthCap VI L.P., in order to facilitate delivery of listed shares
to investors on a delivery versus payment basis. The Offer Shares delivered to
the subscribers will thus be tradable from allocation. The Joint Bookrunners
will settle the share loan with new shares in the Company to be issued by the
Board of Directors pursuant to the abovementioned authorisation granted at the
annual general meeting held on 30 May 2018.

Er ikke det jeg prøvde å si da :wink: Bare at vi var nært brudd på en stor pennant formasjon og at disse pleier å bryte 70-80% fullført, altså nå. Jeg satt å tenkte hva som kom til å forårsake bruddet og hadde selvfølgelig ikke gjettet emi. Men at det kom et brudd fredag eller senest mandag, det var lett å se :wink:

De låner ut aksjene, så får deltagerne i emisjonen så og si aksjene med en gang. De nye utstedte aksjene gis så til utlånerne.

Det gjør bare at prosessen går raskere.

1 Like

Forstår det slik at HC stiller sine eksisterende aksjer til disposisjon, slik at levering av emi-aksjer kan gjøres umiddelbart mot betaling. I ettertid vil det utstedes nye aksjer som leveres til HC.

Utfra meldingen skal ikke noe gaa til aa sette igang Humalutin fase 1.
Det skulle jeg oenske de gjorde.
Men MC er jo bare 2,5mrd. Saa med rabatt og kostnader sitter de igjen med kanskje ca 200m for 10%.
Mulig de hadde trengt emisjon paa hoerere nivaa for aa faa penger til Humalutin.

Eller saa er det kanskje at de foelger de det de har sagt. At alt av penger og ressurser skal gaa til markedsgodkjenning og launch av Betalutin.

Men vi hadde vell alltids hatt 30 til 40m aa avse til Humalutin.

1 Like

Er det så stort hastverk å skuffe ut disse aksjene hvis emi deltakerne har lock up på dem.

…men det har de jo ikke…

Hva betyr dette da?

The Company has agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up on future share issuances, and its Board of Directors and Executive Management have all agreed with the Joint Bookrunners to a lock-up on existing shareholdings for a period of 180 days from the closing date, subject to customary exceptions

Hvis jeg forstår rett, så har styret og executive management gått med på en lock-up på 180 dager på eksisterende aksjer.

Ledelsen og HC har lockup, ikke de som mottar emisjonsaksjer.

Mulig det er en sammenheng mellom styreleder og timing av emisjon?

Tenker du på noen spesifikke synergier?