Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

@TyrionIV Enig ang archer.

Så er vel fra ca aug-sept man kan vente at 15 kan være ferdig for de evnt 3 første på 15. Da har de 4-5 mnd på å bli rekrutere til 15 for å få ut resultatene samtidig som paradigmesøknad starter påskrivning.

Om de heller etter 3-6 på 15 fortsetter doseeskalering med en 3dje dose kan resultatene komme omtrent samtidig med innsending av paradigme søknad.

Det er da forhåpentligvis kunn ved 4 eller flere doser, at Archer1 resultatet ikke er klart når FDA besvarer Paradigmesøknadden.

Ja, noe sånt jeg også ser for meg.
(tror ikke det blir noe doseeskalering etter 15/40)

Plot twist: fra archer seirer 15/40. Fra paradigme seirer 20/100? Hvilken dose går man for inn i fase 3? Man aner ikke og initialiserer lymrit 37-09 for å finne optimal dose.

2 Likes

Hvor lenge ble Paradigme utsatt pga det dårlige søknadsarbeidet til REK?

Ca 6 måneder.

ARCHER-1 ca 12 måneder. Usikker på om det var pga REK

1 Like

Ca. 6 måneder. Og ja, søknadsarbeidet til REK var langt under pari. Godt jeg, du og einarson er enige. :kissing_closed_eyes:

2 Likes

Kan faktisk ikke se noen gode grunner for å vente med oppstart av archer. Tror ikke det var rek-relatert, selv om godkjenningen ble gitt etter at nano utbedret punktene rek ønsket. Snakk om noen måneder.

Min teori er at Costa&co vil vente til de hadde optimal dose, altså enten 15/40 eller 20/100.
I retroperspektiv så var jo det en elendig avgjørelse. Hadde de sparket i gang ARCHER-1 i 1H 2017, så hadde nok kursen vært over 100kr i dag(gitt gode data). Eller til og med kjøpt opp! Jeg mener fortsatt at Nano suksess står og faller på at ARCHER-1 lykkes.

2 Likes

Ja, noe gikk beint til skogen et eller annet sted der, sannsynligvis det du påpeker. Skulle gjerne sett disse dataene raskere. Menmen…

Jeg mener Nanos suksess er mer eller mindre garantert, i form av Betalutin som monobehandling for 3FL, noe regnestykker viser at det da vil være store sjanser for at dagens kurs kan mangedobles.
Det er også grunnen til at jeg kjøpte mine første Nanoaksjer.
Hvis de lykkes med Archer-1 også så er det vel snakk om godt over doblingspotensiale mtp markedsgrunnlag i 2FL i tillegg til 3FL?

1 Like

Det er vel sannsynelig pga tox-profil

Disse regnestykkene er basert på løse antakelser, så de legger jeg ikke mye vekt på. Men å lykkes med en kombinasjonsbehandlig som innbærer Rituximab, lite bivirknger og god effekt , det mener jeg er veien til ubetinget suksess. 3L FL som monobehandling, jeg vet ikke, tror det blir for mange produkter og tøff konkurranse til at man kan klare å lage en fornuftig prognose av fremtidig salg på nåværende tidspunkt.

1 Like

Ikke glem Humalutin og/eller 212Pb som mulige game-changere på lang sikt

1 Like

DET blir for langt nede i veien for min del!:wink:

Ved ARCHER-1 suksess blir Nano kjøpt opp uansett, så de produktene får man ikke glede av som aksjonær i Nano. Men kreftpasienter kommer muligens til å nyte godt av de produktene.

1 Like

Selv veldig moderate regnestykker gir jo en mulig verdi/salgskurs på 250kr og oppover, selv med en liten %-andel av 3FL-markedet, og lavere prisanslag pr behandling enn det ekspertene tror det blir.
Men ja, Archer-1 vil gjøre gullegget til en nyslipt diamant ved suksess.
Og som @Hallakis nevner så er det flere ting i pipelinen som kan ta selskapet til uante høyder, som Humalutin, DLBCL, studiene på leukemi osv.
Spørsmålet er vel som du nevner om Nano er kjøpt opp for lenge siden når de eventuelle verdiene materialiserer seg.
Jeg håper personlig at de blir kjøpt opp en gang mellom nå og utgangen av neste år.

Det er vel å håpe at markedet etter hvert fokuserer på potensialet her heller enn på kurver og streker som peker nedover. Lite har endret seg siden ASH da vi konkluderte med at NANO la frem tilfredstillende resultater, og de fleste av oss valgte å bli sittende med aksjene. Sittende ble (dessverre) også jeg, men har benyttet anledningen til å øke antallet med 50% her nede på det som forhåpentligvis er en bunn.

Potensialet har jo vært det samme hele tiden. Den dagen Nano klarer å bevise synergier mellom Betalutin og Rituximab, det kommer til å bli vendepunktet for aksjekursen.

1 Like

Om du la strategi basert på din kunnskap til selskapet, og verdivurdering basert rundt det, så er det vel ikke noe å si desverre for. Kursen før jul var aldri oppe i et nivå som var spesielt attraktivt opp mot hvor selskapet faktisk er. Hva som skjer med kursen siden den gang kunne du ikke vite.
Det blir litt som å beklage at du ikke tippet rett tall i lotto, men investerte i et selskap du har tiltro til. =] Kursen kan gå 3-gangeren, og jeg vil fremdeles ikke oppfatte det som en god prising av selskapet.

3 Likes

Alt etter perspektivet så har du både rett og tar feil. Hadde på forhånd bestemt meg for å gjøre en grundig vurdering av hvordan markedet kom til å reagere så snart resultatene var tilgjengelig. Jeg beklager at jeg (riktignok i godt selskap med mange andre) vurderte markedet feil. Jeg er jo helt enig i at NANO på ingen måte var overvurdert på dette tidspunktet, men det er egentlig til liten trøst for aksjonærene (mange av dem også overbelånte). Det jeg imidlertid beklager mest er at jeg ikke holdt fast ved den strategien jeg hadde planlagt på forhånd, nemlig at jeg skulle foreta et delvis nedsalg hvis resultatene var egnet til å så tvil (et nedsalg i den hensikt å kunne komme tilbake enda sterkere senere). Men sammenlignet med de aller fleste har jeg selvsagt ingen grunn til å klage, verken på antall aksjer eller snittkurs på investeringen.

Effekten av et delvis nedsalg ville dessuten fått enda større positive følger fordi jeg også hadde planlagt (som beskrevet på forhånd på HO) å plassere den frigjorte kapitalen midlertidig i PHO (som da lå i overkant av 30 kr). Isåfall hadde jeg hatt langt mer å bruke til NANO-aksjer når jeg nå senere har solgt det meste av PHO for å øke i NANO.

1 Like

Jada, det må du gjerne si. Men som alltid er det viktig med kildehenvisning, og da serru, da raser korthuset! :wink:

1 Like