Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Viktig og meget god melding fra Targovax i dag, hadde passet fint med melding om “FPD” i morra. Det er lov å håpe :slightly_smiling_face:

1 Like

Som det er sagt ovenfor; det er viktig å huske to ting:

  1. Betalutin er designet for å hefte seg til CD37-antigenet.
    Det (CD37) finnes nesten bare i lymfatisk vev, og ikke i hudvev (deriblant Melanocytter). Altså binder ikke Betalutin seg til maligne melanom-celler .
  2. Selv om Betalutin skulle binde seg til lymfatiske celler i lymfeglandler, der det (tilfeldivis) har slått seg ned melanomceller, og man dermed kan oppnå en viss cross-fire-effekt (mot eventuelle melanomceller), vil ikke melanomceller i f.eks. lunger, hjerne osv. bli berørt.
    Så Betalutin for Malignt Melanom kan vi nok avskrive.
4 Likes

Takk for oppklaring og nyttige linker!
Jeg drømmer nok om den ultimate coctaileffekten

Er det noen som har forventninger til neste ukes presentasjon?

Kan vi etter denne “stille perioden” forvente oss noen avklaringer?

Jeg har ikke skjønt denne stille perioden, er det slik at første pasient kan ha blitt behandlet, men ikke meldt? Eller sender de ut børsmeldinger som vanlig hvis noe kommer?

Har ingen forventninger.

Det vi venter på nå er:

  1. Ny CEO
  2. Ny Styreformann
  3. Godkjenning REK Paradigme
  4. FPD melding Paradigme
  5. Oppdateringer av andre studier enn Paradigme

JEG tror ikke vi får noe av dette i neste uke.
Spesielt er meldinger om FPD nyhet som ikke burde rammes av en Silent Period som de er inne i nå.

Ville vært usannsynlig tilfeldighet at FPD ble lagt til samme dag som GF (spesielt siden jeg tror ingenting skjer noested før REK godkjenning er på plass, og det tar noe tid å screene og planlegge tid for første dose). Godkjenningen vil heller ikke bli børsmeldt, ref selskapets egne uttalelser.

Tror egentlig vi kommer til å sitte i ett tomrom igjen etter neste ukes presentasjon.
Sikkert litt info om prosessen rundt ansettelse av nye ledere og (dessverre) noen nye tidslinjer på Paradigme?

Andre som har tanker?

Forventer oppdatering på antall sites in motion og cashburn. Mulig noe om status fra FDA og REK som Lisa var innom ved forrige presentasjon.

Mest spenning knyttet til cashburn og estimater rundt hvorvidt cash holder frem til readout.

Hvilke avklaringer ser du etter? Utover det nevnt ovenfor tror jeg ikke vi får avklart stort, vi vet jo allerede hvordan de guider veien fremover.

Nei, selskapet melder det som skal meldes, men svarer ikke på henvendelser eller deltar på eksterne presentasjoner eller event. Stilleperioden er ikke en lockdown for børsmeldinger.

4 Likes

Personlig er jeg mest interessant i hva status er på jakten etter nye personer til ledelse/styret. Selvsagt er cashburn interessant, og evnt avklaring på status i forhold til regulatoriske myndigheter, men det jeg anser som mest interessant nyhetsmessig er hva som eventuelt blir sagt angående jakt på nye personer.

Om alt skal klaffe perfekt så blir det rek ref med godkjenning tirsdag, alt on track med nye folk inn i styret på onsdag.

Glein: takk for svar.
Jeg tenker på avklaringer med tanke på CEO, og ny styreleder. Kan det være de allerede har dette klart, men venter til presentasjonen med nyheten?

Det er en rimelig stille periode i aksjekursen også, meget lav omsetning om dagen. Uansett, det blir spennende på onsdag.

Jeg tror ikke vi får noe spennende angående nyansettelser på Q1. Kanskje får vi vite om REK har godkjent part B (det kan være en delay i oppdateringen av nettsidene til REK).

Det vi derimot får vite er hvor mange sentere de har klart å åpne for screening i Paradigme. Sist var det 12 eller 13? Vi må kunne forvente en god økning der.

Dosering av første pasient kan forøvrig komme når som helst, uavhengig av REK (kommunisert av CMO og IR i NANO ved flere anledninger). Selskapet guider selv 1H18.

Og endrer denne guidingen seg, så er det grunn til uro i mine øyne.

Det er selvsagt at de da må komme med en veldig god forklaring. Den guidingen ble jo gitt for skarve 2 måneder siden.

e: noe unødvendig å poengtere kanskje. All utsettelse er jo negativt…

Ja, gitt at REK har godkjent så må de da krype til korset og innrømme at de sliter med rekrutteringen.

@Fornybar Lisa meldte 13 sites ved sist update. Så får vi bare telle på knappene.

I tillegg: cashburn er viktig, men det er nok igjen snev av Costaburn i Q1-tallene slik at jeg ikke blir sjokkert om vi ser 100-tallet.

NANO må selvfølgelig børsmelde REK-avgjørelsen. Hvem her hadde ikke solgt midlertidig hvis de hadde info om avslag fra REK lenge før resten av markedet?

Det samme gjelder motsatt vei.

image

Aksjen gud glemte og djevelen forlot

4 Likes

Så fint tall…

Djevelen er da vel saktens meget godt representert i dette fissepapiret.:denmark:

2 Likes

Sitter å refresher rek sine sider som en gal mann. Kan uansett ikke tro noe annet enn at REK vender tommel opp any day now, slik at vi kan trykke pedalen i bånn resten av året.

Har også et håp om at ny styreleder vil bli presentert på generalforsamlingen 30.mai.
Om dette skulle skje, vil det være mulig at “alle” våre bekymringer vil være avklart før 1H utløper.

En stor undersøkelse gjennomført av Jobvite i 2015 viste at det tar ca 76 dager å ansette en såpass viktig posisjon i et selskap som f.eks CEO. I dag er vi på dag nr 50. Om vi skal følge undersøkelsen slavisk vil vi få ny CEO 21.juni, altså 1H.

FPD er guidet av selskapet flere ganger til å forkomme 1H.

Hadde vært så ufattelig digg, og det hadde hjulpet så sykt på kursen om det nå kan vise seg at jeg får rett i noen, og helst alle mine prediksjoner.

4 Likes

Det tror jeg vi alle ønsker at du får. Men valgkomiteen har innstilt på å velge Sandnes til ny styreleder fram til erstatning finnes, så akkurat den tror jeg ikke er realistisk.

Mitt håp er at styreleder og CEO kommer samtidig fra ett big pharmaselskap, og det kan gjerne skje ut i H2 for min del.

Uten ny styreleder vil heller ikke ny CEO komme inn dørene, tror jeg. Gir mening at ny styreleder i det minste vil ha siste ord i saken om Nano nå har et par navn på blokken.

Absolutt en spennende tanke at styreleder og/eller CEO kommer fra big pharma, og det vil nok få aksjen til å stige kraftig, på kort sikt. Mitt håp er derimot at dette ikke skjer, da man her har et potensielt selskap som kan, mange år frem i tid, bli nettopp ett big pharmaselskap. Kjipt om det hvertfall slukes før Archer og Humalutin har fått materialisere seg en del mer først.

1 Like