Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Preklinisk, dvs ikke på mennnesker.

Ja, de har tillatelse til å ta biopsier av tumor før og etter behandling av pasienter. Kanskje det kommer noe om CD20 expression i pasienter etter Betalutinbehandling på ASH?

Dette underbygger at Paradigme bare er starten på eventyret. Kombinasjonsstudien er den virkelige sluggeren i NANO-porteføljen der det store antallet pasienter kombinert med (forhåpentligvis) særdeles gode resultater vil gjøre selskapet ekstremt verdifullt

Takk for oppklaring.
Når det gjelder Lymrit 37-01 er jeg svært spent på data fra de siste pasientene innrullert med 20 mg. Resultatene fra de første 7 ble jo ikke tolket positivt av markedet.
Nano må jo p.t. sitte på kunnskap om hvor bra dataene er. Dersom de hadde vært dårlige, ville man da kjørt to armer i Paradigme? Ville man kunne uttalt seg så vidt “bullish” på Q1?

Jeg tolket også Lisa slik at det er Lymriot data som når de er “matured” vil danne grunnlag for en Breakthrough eller Fast Track søknad?

4 Likes

Jonas Einarsson har vel uttalt at kombinasjonsbehandlingen kommer til å bli den reelle behandlingen med Betalutin.

3L er kun en (voldsom?) døråpner.

Så får vi se hvor det bærer. Uansett er det utrolig betryggende å få meldingen av det slaget NANO slapp i dag.

2 Likes

Så lenge NANO får bekreftet at Betalutin+Rituximab ikke fører til uventede bivirkninger i pasienter så kan ting gå fort framover.

Resensitivering av CD20 i refraktære pasienter er på en måte den hellige gral innen Non-Hodgkins Lymfombehandling.

2 Likes

Det blir fort god business av slikt… :wink:

Hyggelig melding en mandag morgen.

Er det noen som har regnet på eventuelle verdier hvis kombinasjonsstudiet med Rituximab viser seg å være full klaff?

1 Like

Full klaff gir vel potensial for mer enn bare 2FL i off-label use.

Forventet å øke til 0,9mrd usd og 2,25 mrd usd for 3fl og 2fl.
Konkurransen for 2FL er vel noe annerledes stilt enn for 3FL. Så markedsandel variasjon vil ha stor betydning. Er vel kalkulert lav %sjanse for at ARCHER-1 når markedet per i dag hos meglerhus, siden de ikke er i klinisk enda. Og LOA er ren kalkulasjon av historiske data, ikke hensyntatt selskapsspesifikke begivenheter som sterkt produkt.

3 Likes

Herlig selgende overskrift. Ny IR gjør jobben sin.

9 Likes

Ved disse tallene så vil en markedsandel på 20% gi en årlig omsetning på ca 5 milliarder norske kr.
Spent på om dette kursnivået holder seg til skattepengene kommer inn, da blir det i så fall noen hundre aksjer til :slight_smile:

1 Like

Hva er nytt med dagens melding i forhold til presentasjonen i 2016?

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/capital-days/6%20Jostein%20Dahle.pdf

De tidligere forsøkene sier ikke noe om resistans så vidt jeg har lest. De forteller at uttrykk av CD20 øker, men ikke at det øker i celler som har ekstremt lave verdier (resistante celler). De har også fortalt at det er en synergi mellom Rituximab og Betalutin i mus, men heller ikke her var det snakk om cellelinjer som var resistante mot Rituximab.

De har altså brukt en cellelinje som er utviklet til å likne rituximabresistante B-celler.

Sensitivity of non-Hodgkin’s lymphoma (NHL) cells to rituximab or obinutuzumab is dependent on their surface expression of CD20. We have recently shown that pretreatment with the anti-CD37 radioimmunoconjugate 177Lu-lilotomab satetraxetan increases CD20 expression in NHL cell lines in vitro. We have also shown that the combination of 177Lu-lilotomab satetraxetan with rituximab synergistically increases the antitumor effect in vivo. These results have led to a planned phase 1b clinical study (Archer-1) where 177Lu-lilotomab will be given in combination with rituximab to patients with relapsed refractory follicular lymphoma. In the present study, we tested if using 177Lu-lilotomab could counteract anti-CD20 resistance in an in vitro model.

9 Likes

@Nocturne, du vet hvordan jeg alltid babler om at det er bulltrap i nano?

Jeg, jeg gjør det i dag og.

2 Likes

Jeg tror dette er vendepunktet, og skjønner ikke hvordan du kan mene det er en bulltrap @Savepig. Hadde det vært en melding uten substans som startet oppgangen hadde jeg vært enig, men resultatene som presenteres på AACR er imponerende.

We demonstrated that treatment of rituximab-resistant Raji2R cells with 177Lu-lilotomab satetraxetan significantly elevated CD20 surface expression and resensitized the cells to ADCC induction by rituximab and obinutuzumab. If similar effects are confirmed in the Archer-1 study, this could change the way radioimmunotherapy and anti-CD20 immunotherapy will be used in the future.

Synes den siste setningen er mer fremoverlent og optimistisk enn vi har sett tidligere. Hvis man følger med i faglige medisinske tidsskifter så ser man oftere og oftere radioimmunoterapy nevnt, og jeg tror bekreftelsen på synergien mellom 177Lu-lilotomab satetraxetan og rituximab er mye viktigere enn mange tenker ved første øyekast. For profesjonelle spesialinvestorer så er dette med å prise inn både første- og andre- linje i vurderingen av Betalutin og Humalutin i fremtiden.

Det er ikke helt utenkelig at CD37 - ARC kombinert med CD20 - antistoff vil være foretrukkende behandling innen NHL 2. linje om 5-10 år.

6 Likes

Meldingen er flott den!

Men oppgangen er 10% på 400.000 omsatte aksjer, og vi vet at shorthandlerene nå sitter med en million aksjer i tørt krutt.

1 Like

Vet vi egentlig det… Og på et tidspunkt så ser de også at bunnen er nådd, hvorfor skal man fortsette å shorte når man ser økt kjøpsinteresse?

NANO gikk ca 24% på melding om at PARADIGME var godkjent i Norge, hvor mye tror vi at den går på FPD? Tror ikke dagen i dag er det beste tidspunktet å ta gevinst på.
25 åpne sites i 9 land, og guidingen gjentatt på Q1. Tror vi ser 66 NOK før 1. juli.

Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm.
Winston Churchill

FPD Paradigme vil gi et lettelsesrally få av oss har sett maken til på OSE. Merk mine ord.

5 Likes

Jeg har lenge vært overbevist om at oppstarten på NANOs pivotale fase 2-studie vil ta selskapet over i en ny fase hvor det blir mer attraktivt for investorer fordi det blir et selskap å snakke om. Ett selskap med en lovende medisin i en avsluttende fase.

Siden sist jeg tenkte igjennom dette har vi fått se lovende prekliniske resultater med Betalutin innen DLBCL, samt enda mer prekliniske data på Betalutin + Rituxan/Gazyva, noe som gjør begge disse studiene enda mer lovende og spennende å følge med på.

Vi vet at selskapet snart har en studie i 2L i kombinasjon med Rituxan, og vi vet at data fra DLBCL sannsynligvis kommer på abstrakt om bare 5 måneder. På samme dato får vi data på alle pasienter i Lymrit 37-01, noe som kan gi en god pekepinn på hvordan Paradigme vil se ut.

Det er på tide at aksjen kommer tilbake til gamle nivåer, og FPD kan være tidspunktet markedet blir enig i det på…

5 Likes