Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Er du på repeat Bbiter?
Det er kjent for markedet at de ikke kommenterer dialog med regulatoriske myndigheter som Fda og Rek.

Du skriver konstant de kunne ditt og datt som om du har peiling på hva som skal til.
Jeg er jo ikke uenig men tillater meg selv å slenge ut en ubrukelig påstand selv. De kunne lagt ut hele Nano på finn.no til pris 150 kr pr aksje og skrevet første man til mølla. Men de gjør ikke det heller og da er det opp til hver enkelt å forholde seg til det som meldes fra selskapet og konkludere om man ønsker eller ikke å være med videre.

Burde vi lese noe i at de børsmelder dette?
Det er vel strengt talt ikke noe de absolutt måtte børsmelde tenker jeg.

Jeg er ferdig-posisjonert for eventuell oppgang, så hadde vært meget hyggelig om dette skulle være en start av meldinger på løpende bånd. =)

Jeg mener også at first patient nå vil være en stor “derisk”. Det kan se ut på kursen som om markedet har har begynt å prise inn en forsinkelse. Bekreftet innrullering og at ballen er i gang vil garantert lette mange sinn.

Over til noe annet; jeg fikk ikke børsmeldingen på mail selv om jeg er registrert på mailinglisten på nettsiden. What gives? Ble jo nesten sjokkskadet da jeg åpnet TI…

@Spot-On, håper du har rett.
@Zuba, det er jo hele poenget mitt, de kunne ha gjort mer, feil, de kunne ha GJORT NOE for å støtte opp om kursen, f.eks. å lette litt på infopolicy, men de gjør jo ikke det. Det betyr at de enten er amatører eller ikke bryr seg så lenge de ikke skal hente inn penger med det første. Take your pick.

Ellers helt enig med “manglende infomasjon og unnvikende svar fra ledelsen” kommentar i dagens utgave av FA, side 18.

1 Like

Tja, ikke godt å si, men jeg liker at de øker eksponeringen i Asia.

Når det kommer til å spå kursutvikling, har jeg kapitulert fullstendig, jeg forstår det rett og slett ikke :thinking:

Vi får se hva fremtiden bringer, men NANO-kursen 2018 bryr jeg meg lite om.
Jeg er langsiktig.

3 Likes

Dagens melding er positiv i den forstand at når man intet hører er selv små nyheter gode. Angående at “first patient dosed” er innbakt i kursen tror jeg at den har vært det når vi lå på betydelig høyere nivåer (mellom 80 og 85). Den siste tids nedgang har vært mulig pga “uklare” forsinkelser, tvil om det er flere ikke meldte problemer osv. Derfor vil “first patient dosed” være en melding om at de er tilbake på skinner igjen , og nok bringe oss nordover igjen.

2 Likes

Jeg tror vi skal gi Malene litt mer tid, de har vel ikke ansatt henne kun for å øke burn-raten.
Om hun kun skal jobbe mot de store investorene, regner jeg med at også disse er interessert i økende aksjekurser over tid.

Edit: Men som jeg skriver i posten over, det å spå/mene noe konkret om kursutviklingen har jeg i grunnen gitt opp.

1 Like

Enig med deg. Når «any day» har blitt måneder er det mange som er utlåmodige og kastet kortene. Disse pengene kommer nok inn igjen. At Nano er priset lavere nå enn desember 2016 er vel ganske uforståelig men jo lenger strikken tøyes, jo større blir rekylen. Vi så det i PCIB, det samme kan skje i Nano.

1 Like

Og her sitter jeg og betaler for SMS fra Nordnet og Newsweb! :wink:

Ang. konferansen i Kina:

Selskaper driver vel først og fremst mest med pleie av nye investorer som skal skyte penger INN i selskapet, ref. emisjon eller kjøp.

Det hjelper i utgangspunktet ikke så mye for selskapet at nye investorer kjøper aksjer over børs.

Slik har det alltid vært.

Det at de VELGER å delta på en slik konferanse nå, må være positivt, all den tid at det er lite å hente på å reise ditt og melde usikkerhet, evt. hause ting opp for så å stå igjen med buksa nede.

Det kommer de ikke til å gjøre, og de har betimelig beskrevet hvorfor når de gjestet Radium.

Og Norge? Og de øvrige 20 landene? De kommer til å legge ut denne på clinicaltrials.gov, og det får da være like greit.

Jeg tror at first patient dosed er en stor derisking og markerer starten på et siste pivotalt studie som fører til godkjenning av Betalutin. Om du mener dette er diskontert i en kurs på 62,- så værsågod. Faktum er at NANO da offisielt vil ha nådd begynnelsen på slutten av Betalutins utviklingsløp. Den karamellen kommer til å smake godt!

At du insinuerer at de holder tilbake info i påvente av en emisjon henger ikke på greip all den tid de har kommunisert og redegjort godt for nyhetstørke frem til ASH.

4 Likes

Sitter her å funderer over en ting. Norge har per tid 3-4 biotekselskaper som potensielt kan gjøre livet bedre for utrolig mange mennesker. Om man ser vekk fra all haussing og baissing om de ulike selskapene, hvor langt unna en eventuell markedsgodkjenning er de? Nano har vel selv uttalt at de vil ha betalutin på markedet om ca 2-2,5 år? Men hva med de andre? Ser de er priset litt lavere enn Nano. Er dette ensbetydene med at de ligger litt lenger bak i løypen?
Nano - 3mrd
Pcib - 1,4mrd
BergenBio - 2,3mrd
Targovax - 850mill

Om folk forøvrig mener dette spørsmålet ikke hører hjemme i denne tråden, så beklager jeg dette. Min tanke er bare at det er lett å oppnå tunnelsyn, der man kun fokuserer på aksjekurs og sitt eget selskap, og gjerne «snakker ned» de andre selskapene, og glemmer litt at de alle har samme mål. Nemlig å redde liv.

1 Like

NANO og PCIB er nærmest godkjenning siden begge går inn i pivotale studier. BerGenBio og Targovax er begge fortsatt et stykke unna.

Er dette riktige cap? bergenbio…

Ja. Det er riktig

Regner med at det vil bli tid nok i å kjøpe BergenBio og Targovax etter at Nano får markedsgodkjenning (eller solgt).

I alle fall min plan.

Prøver å fiske litt på 60,90 :slight_smile:
3 min igjen…

edit: og det gikk ikke…

edit edit 13/3: fikk kjøpt i dag på 61.-
Se årets (kanskje) dårligste vurdering for den traden på TA tråden :joy:
Er jo så stille her at noen må lage litt liv…

Ja, morgendagen blir spennende. Mest sannsynlig kommer ikke meldingen imorgen. Hentet fra AACR:

Abstracts that have been accepted for presentation are scheduled to be posted to the AACR Online Itinerary Planner no earlier than 4:30 p.m. U.S. ET on Wednesday, March 14, 2018.

Med andre ord slippes abstract kl 21:30 norsk tid.

Jeg er spent på om dette blir “sell on news” siden neste forventede melding er første behandlede pasient i PARADIGME. Håper selvfølgelig på at det kan gi en rekyl opp.

prekliniske forsøk er jo vanligvis ikke fryyyyktelig kursdrivende så kan fort komme noe “sell the news”. https://www.thebalance.com/what-does-buy-the-rumor-sell-the-news-mean-1344971

Tja, jeg vil nå tross alt si at rituximab comboen med musene som ikke ville dø var en kraftig komponent i turen til ATH. :slight_smile:

(Ikke at jeg nødvendigvis noen sånn lykkepille kommer denne gangen, men aldri si aldri. Dette er jo prekliniske studier som skal være med å skape grunnen for NANO 2.0)

1 Like