Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Da blir det R&D dag i september som må selge inn neste pengehenting. Fryktet dette.

Men det kan jo for all del hende det blir veldig spennende informasjon den dagen.

Viktig med mdor!

1 Like

Vi får se hvordan de håndterer det. Tror uansett de som sitter long kommer til å se tilbake på dette og tenke : «flaks de utsatte, så jeg slapp formueskatt i 2020»

Og mitt scenario er en stor avtale eller oppkjøp. Tror ikke BP har fokuset på utsettelse «1-6»mnd fremfor mdor som er økt fra 9.0 - 13.5mnd som forøvrig er 50% økning :+1:(på papiret hvert fall)

2 Likes

Det som betyr noe for selskapet er om utsettelsen skaper problemer rundt å få godkjent Betalutin, og sjansen for at en godkjennelse av Copanlisib skal sette kjepper i hjulene til NANO minsket betraktelig når mDOR er oppe på et øyeåpnende nivå igjen.

Dette er fremdeles en “one-off” behandling med stor samfunnsverdi og pasientverdi som kommer til å få Accelerated Approval i 2021 hvis dataene fra Paradigme holder seg som i fra fase 1/2.

7 Likes

Betyr dette at den kan øke ytterligere til 15.0 måneder?

Skuffende med forsinkelse og dermed fare for emisjon før readout, samtidig er det kun under ett år til vi er inne i 2020H2

Vil ikke dette øke sjansen for en partneravtale ala Algeta-Bayer, for å slippe emisjon ?

1 Like

H2 betyr 1-6mnd forsinkelse. Det kan like gjerne være 30 dager som 6mnd. At folk legger mer vekt på det enn 13.5 mDOR blir rett og slett komisk.

27 Likes

Absolutt!

2 Likes

Det viktigste er å få markedstillatelse. Den sjansen har økt i dag. (13,5 mDor)

4 Likes

De har IKKE lenger nok cash til read out, men fortsatt nok til mid 2020.
Så all tvil er nå borte, de MÅ hente penger FØR de har read out.

DET er den største katastrofen i denne meldingen.

  • uansett om man snakker partner eller emisjon.

I mine øyne utelukker det partner, for man får ikke synliggjort verdien endelig før evt avtale.
Så i mine øyne bekrefter dette emisjon, og sannsynligvis i høst

Men at mdor øker, og muligens øker igjen allerede i sept( slik tolker jeg det) er jo fantastisk

3 Likes

ASH 2019 vil nok vise verdien. Når mDoR nå har blitt 13,5 mnd (som var veldig bra) med mulighet for lenger så er det jo akkurat det som viser verdien.

4 Likes

Det var aldri tvil om at de måtte ha penger. Uavhengig av readout 1 eller 2H. Kommer iløpet av året, brace yourself. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Joda, jeg er forsåvidt enig.

Men noe av styrken her som de har brukt, er at de har hatt cash til read out.
Det betyr selvfølgelig mye, fordi de da har fullt datasett fra pivotalt studie å vise til i forhandlinger.
Det har de altså allikevel ikke.

Derfor vil de kjøre en emisjon istedet, og vente med partner til de har data.
Det er mitt tips basert på denne utviklingen.

Jeg er fortsatt bull på nano, men realist ift de faktiske forhold, og litt skuffet over evnen til gjennomføring og gjentatte utsettelser.

Det må man kunne være

2 Likes

Det er jo umulig å si, men lite tyder vel på at vi er noe særlig høyere enn forrige emisjom om 4-6mnd. Forrige emisjon var jo en fiasko hvis man tenker på at kursen var det doble snaue 2 mnd tidligere. De kan ikke fortsette med å hente cash for snaue 6mnd ad gangen ved emisjoner. Betyr jo 2 emisjoner i året…

1 Like

mDor kan også være 15 mnd ved presentasjon ASH 2019.

Det var vel grunnen til at de økte fra fullmakt på 10% til fullmakt på 20% på aksjekapitalen tidligere i år.

2 Likes

400Mnok på dagens mcap. Emmitere på et litt opportunistisk tidspunkt (publiserer gode data) Så er det godt håndverk.

Det foreligger overdreven emisjonsredsel i forventningsbildet i og med at kursen ligger så lavt. At en mindre, fremtidig emisjon skal presse kursen så hardt ned som den har gjort, og så langt under fundamental verdi sier jo sitt om det norske biotechmarkedets kortsiktighet. Det bør selvfølgelig utnyttes for alt det er verdt av den langsiktige investor.

1 Like

For et års drift trenger de vel minimum 500 millioner kroner.
Med mindre kursen løftes betraktelig blir det en betydelig utvanning.

mDOR på 13,5, opp igjen. Det tyder vel egentlig på at høyere dosering ikke ser ut å gi lavere “duration” som det har vært spekulert i. Kanskje motsatt rent av? Det åpner og opp for en enn mer fantastisk mDOR for CR hvis jeg husker riktig fra mDOR analysene rundt ASH 2018.

Om man sammenligner med NAV ved suksess er det snakk om prosentuelt et lavt beløp. I den sammenheng vekter emisjon mye mer enn potensiell risikojustert verdi pr. aksje.

La oss si at potensiell NAV for eksempel er 800 kr. (nå). Er det da rimelig at en utvanning skal bringe kursen ned på 30-tallet?

1 Like