Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Ser positivt ud, at han planlægger til “i de næste par uger” og med hjælp fra et eksternt firma til at rekruttere patienter og at de kan forsøge at få flere patienter ind på deres top rekrutterende sites.

2 Likes

DNB-analysen hvis noen vil lese den:

https://www.dnb.no/seg-fundamental/fundamentalweb/GetReports.aspx?file=CMP4_151617.pdf&Sid=1-69-248

6 Likes

En ting jeg ikke fikk helt med meg før sent i går er at de, til tross for noe treg rekruttering, likevel er soleklare på at interim-avlesning vil skje i H1. Dette, sammen med det dere skriver over er jo meget bullish.

At Bravo måtte gå kan enkelt og greit skyldes at han har latt kostnadene løpe løpsk. Dette kommer jo på toppen av dårlig rekruttering og en forferdelig kursutvikling. Nieba sier selv at de kan ta mange grep for å øke rekrutteringen uten at dette trenger å koste noe. Videre er han jo bedre egnet til å ta nano inn i denne fasen enn Bravo.

Med god kostnadskontroll kan vi få både interim, Archer-drypp (mulig full read out), DLBCL-data og endringer i protokollen til paradigme før de må hente penger. Kanskje rekker de også å få på plass en partneravtale.

Helt ærlig er jeg litt letter over at Nieba tar over. Han virker mindre hausete og mer fortrolig i sine uttalelser enn det Bravo gjorde.

3 Likes

Det virker jo som om han sa opp på dagen, ikke at han fikk sparken?

As you might have seen yesterday, afternoon, we announced that Eduardo Bravo resigned as CEO

We don’t comment on the resignations, but we are very happy to have Lars here stepping up on a very short notice. So thank you, Lars.

:blush:

Min teori er at han har sagt opp for en stund siden, og gikk selskapet frist til rapport for å finne en erstatter. De kom ikke i mål med prosessen og da ble det som det ble.

Dette kan skyldes mange ting, men en teori ville være at han går til ny jobb som ny arbeidsgiver vil annonsere senere.

1 Like

Sør-europeisk dramatikk? Stoltheten som har fått seg et skudd for baugen? Uansett, jeg likte Nieba. “And there is also as our Chairman this morning mentioned that is why my task is now really priority 1, 2, and #3 is looking into PARADIGME, looking into all of the operational issues here, to understand where we can speed up the enrollment, what we can do, and that is now my task for – so since it’s my first hour here, I haven’t looked in all of the details yet.”

Stjerne…

1 Like

Jeg tviler på denne teorien, ser ikke bra ut på CVn hans den korte perioden han var i NANO uten å utrette noe spesielt. Dette er en toppleder som er avhengig av å prestere for å få tilgang til de få topplederstillingene som er der ute.

1 Like

Nedsiden er begrenset

4 Likes

Jeg tipper at foklaringen er enkel: Bravo har satt i gang en del tiltak for å få opp rekrutteringen i Paradigme. Disse har kostet skjorta uten at dette har gitt resultater. Styret har helt sikkert godkjent pengebruken med bakgrunn i Bravo sine bastante uttalelser om at vil være on track med disse tiltakene. Når det så viser seg at de ligger betydelig bakpå tross sinnsykt høy cashburn så har han mistet styrets tillit, og de har bedt han gå. Han har nok da selv valgt å takke for seg - men altså, han har jo i praksis fått fyken.

3 Likes

Det samme skriver DNB:
“Change in CEO
After market close on 26 February, the company announced that the CEO, Mr Eduardo
Bravo, was resigning with immediate effect and the current CTO, Dr Lars Nieba, would be
taking over as interim CEO until a permanent solution could be found. We believe that the
sudden change in CEO was triggered by the weak patient recruitment and the fact that the
company has not succeeded in strengthening the recruitment rate since it last communicated
a delay to the PARADIGME trial (August 2019). Dr Nieba has been with the company for only
a couple of months but has a strong track record in the CMC space.”

1 Like

Ja et meget bra spørsmål. Så mange takk til vedkommende som kom med det glimrende spørsmålet.
Synes ledelsen blomstret opp når de fikk det spørsmålet og det å få kunne søke om markedstilgang med et lavere pasientgrunnlag virket som de hadde troen på selv.

Men hva tenker folk egentlig om Nieba som CEO? Er det en person man ønsker i en fast CEO-stilling? Tja, jeg likte fyren, og han har helt klart en enorm erfaring. Men rollen som CEO tror jeg ikke man i lengden kan kombinere med rollen som CTO. Og Nieba er vel absolutt en person man ønsker skal ha full kontroll over CMC biten? Som jo er største årsaken til at man får såkalte complete response letters fra fda. Så vil Nano søke Etter ekstern CEO eller CTO nå? Tanker?

Jeg tror Nano blir solgt i 2019 og ingen nye CEO vil bli annonsert.

1 Like

Håper nesten på det, uansett pris.

Dette blir jo bare spekulasjoner. Betydelig bakpå, når de selv sier de enda tror de greier det? Da ville ny CEO endret guiding…

1 Like

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

  1. @Fornybar (542 likes)
  1. @Savepig (465 likes)
  1. @Nocturne (250 likes)

Resten av topp 10:

  1. @InVivo (235 likes)

  2. @TheObserver (212 likes)

  3. @ezPappi (196 likes)

  4. @vegar_beider (187 likes)

  5. @Snoeffelen (177 likes)

  6. @TyrionIV (153 likes)

  7. @JTHP (124 likes)

Gratulerer!

Jess! Jeg slo @Savepig

5 Likes

Litt som å vinne premie for høyeste dverg dette.

12 Likes

Haha @anon21766851 ! Nå lo jeg skikkelig godt :smiley:

total nordnet liv reduksjon kan se ut som faktisk salg?