Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

The appointment is made to conform to Norwegian Companies Law.

Hvilken lov?

Du skal ha en CEO.

Det er nok så mange innkommende henvendelser til CEO i Nordic Nanovector at selskapet er nødt til å ha en person ved roret.

Og det fant de ut etter 14 dager uten? :joy:

4 Likes

Styret hadde planlagt å kjøre uten interim CEO, altså skulle vårt børsnoterte selskapet gå for fri eksos!
Videre husker vi styreleders famøse språkbruk; Ny CEO skulle være klar “Shortly”.

Etter hva jeg erfarer har styret vært utsatt for et formidabelt trykk knyttet til denne løsningen .
Styret har nå endret standpunkt i saken og utpekt en midlertidig CEO. Bra!

Forøvrig viser jeg til mitt åpningsinnlegg i saken.

Jeg synes også at det er verdt å nevne @Londonmannen sine to gliterende innlegg i denne saken.

og denne

1 Like

Når de først skulle finne en interim CEO støtter jeg dette valget.

Lisa og Marco er i alle fall ikke rett personer å dynge ned med oppgaver. De har mer enn nok å gjøre.

Edit: Styreformannen derimot, bør lære noe av dette.

1 Like

Tone har sikkert ikke helt rukket å bli vant til å ha bare en stilling, så bare rett og riktig at hun får doblet opp igjen. :smiley:

For å være helt ærlig. så skjønner jeg at selskapet trenger å utpeke en CEO, om så noe så enkelt som at eksterne partnere som har vært vant til å forholde seg til Costa trenger å vite hvem de nå skal kontakte.

Men rent operasjonelt hva gjelder forskning og utvikling i selskapet tror jeg dette har minimalt å si.

Dette er så jævlig flaut at jeg synker ned i kontorstolen og gremmes.

§ 6-1. Styret
(1) Selskapet skal ha et styre med minst tre medlemmer.

§ 6-2. Daglig leder
(1) Selskapet skal ha en daglig leder.

…og til dere som hele tiden har forsvart bruken av ordet “Shortly
…dere som har kjørt “bagatelliseringskampanje” i håp om at dette ville forsvinne av seg selv.

Hva tenker dere egentlig om at selskapet har en styreformann som ikke har fått med seg at alle ASA SKAL SKAL SKAL ha en CEO?

Hva sier det om CFO som ikke viste om dette?
BTW: Hun er nå CEO :slight_smile:

Som sagt bare å gratulere…

Stiger litt på meldingen så blir greit tatt imot hvertfall. Nå kan vi gi selskapet litt arbeidsro med å finne en respektert og dyktig CEO

Helt enig.

Også mister du meg helt igjen. :stuck_out_tongue:

1 Like

Steike så dramatisk du var da? Ja, de burde sikkert meldt om dette allerede ved paradigme update om de visste at en ansettelse av ny CEO ville skli ut i tid. I stedet for å krisemaksimere alt, kan det så hende at selskapet hadde en ny CEO på lur, men av ulike årsaker kan forhandlinger ha sklidd ut i tid slik at de nå så seg nødt til å sette en interim CEO.

Jeg tror ikke på dine påstander om at det nå er full dramatikk i selskapet. Ha øynene på produktet og 2020, trekk pusten et par ganger. Dette går bra.

11 Likes

I brreg så er Costa fremdeles daglig leder.

Mulig registermelding ble sendt i dag, så det rent juridisk har vært kontinuitet i dette.

1 Like

Seriøst? Vi sier det?
Da sier vi også: Ta deg en chill pill nå spot.

9 Likes

En melding kommer sjelden alene.

2 Likes

Hvor mye er det NANO betaler styreformannen? Skulle nesten tro at et minstekrav til en slik person var at man kjente til regelverket rundt et selskap som NANO.
Med det vi har vært vitne til de seneste ukene, så er det neimen ikke rart at markedet viser mangel på tillit til selskapet. Enten det dreier seg om oppdaterte aksjonærlister eller hvilke posisjoner som skal være besatt. Man kan gjerne si at den enkelte sak er bagateller, men det er ikke lenger bagateller når slendrian og uttalelser gang på gang vitner om en ledelse som ikke har satt seg inn i regelverket.
Skjerpings!

6 Likes

Hihi i sirkus Nano så… :clown_face:

but any day now we have a new CEO :joy: :joy: :joy:

1 Like

Spot, tror uttrykket trøbbel i tårnet, kan være mer dekkende enn kaos i cockpiten. Legger ved to eks, begge handler om formidlingsevne. Noe handler om å stikke fingeren i jorda og si det som det er…:space_invader:

Eks 1
https://www.idunn.no/nnt/2016/03/troebbel_i_taarnet_-_om_hvorfor_akademia_maatenke_nytt_om_for

Eks 2
Siden det er fredag😊

2 Likes

:mag:

Søk etter lover, forskrifter, dommer og stortingsvedtak
Avbryt
:lock:
Lov om aksjeselskaper (aksjeloven)


Lov om aksjeselskaper (aksjeloven)
Kapittel 6. Selskapets ledelse
I. Krav om styre og daglig leder. Valg av styret, tjenestetid mv
§ 6-1. Styret
(1) Selskapet skal ha et styre med ett eller flere medlemmer.

(2) Styret velger selv sin leder når denne ikke er valgt av generalforsamlingen. Har styret ett medlem, anses han eller hun som styreleder.

(3) Har selskapet bedriftsforsamling, skal styret ha minst fem medlemmer. Styrets leder velges da av bedriftsforsamlingen. Er det avtalt at selskapet ikke skal ha bedriftsforsamling, jf § 6-35 annet ledd, skal styret alltid velge sin leder.

0 Endret ved lov 14 juni 2013 nr. 40 (ikr. 1 juli 2013 iflg. res. 14 juni 2013 nr. 635).
:link:Del paragraf
§ 6-2. Daglig leder
(1) **Selskapet kan ha en daglig leder. **Skal selskapet ha flere daglige ledere, eller skal styret eller bedriftsforsamlingen kunne bestemme at selskapet skal ha flere daglige ledere, skal dette angis i vedtektene. Det skal i så fall angis om flere daglige ledere skal fungere som kollektivt organ.

(2) Daglig leder tilsettes av styret hvis ikke det er bestemt i vedtektene at dette skal gjøres av generalforsamlingen.

(3) Har selskapet bedriftsforsamling, kan vedtektene bestemme at daglig leder skal tilsettes av bedriftsforsamlingen. Er det avtalt at selskapet ikke skal ha bedriftsforsamling, jf § 6-35 annet ledd, skal daglig leder alltid tilsettes av styret.

0 Endret ved lover 2 juli 1999 nr. 59 (ikr. 1 aug 1999 iflg. res. 2 juli 1999 nr. 715), 14 juni 2013 nr. 40 (ikr. 1 juli 2013 iflg. res. 14 juni 2013 nr. 635).
:link:Del paragraf

Fordel å lese oppdatert lovverk før man tilter…

1 Like

Enten så er det som spot-on sier at de ikke har hatt kontroll på jussen. Eller så kan det være at de var så nærme en kandidat at de trodde det skulle løse seg raskt, men at dette kan ha fallt gjennom. Ingen av delene er dirkete positivt. Men jeg gambler på at medisienen blir en kjempesuksess.