Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

@Fornybar, siden det er fredag :wink:

Lov om aksjeselskaper (aksjeloven)
…er ikke det samme som
Lov om allmennaksjeselskaper (allmennaksjeloven)

Nordic Nanovector er et ASA (allmennaksjeselskap).
Loven du lenker til gjelder AS (aksjeselskap) - og kommer ikke til anvendelse her.

Du får lese paragraf 6 i riktig lov og komme tilbake med din forståelse av lovteksten:

§ 6-2. Daglig leder
(1) Selskapet skal ha en daglig leder.

Lykke til.

3 Likes

Har du solgt aksjene du kjøpte for hytta, bilene, sneskuterne, jetflyet og hva du nå solgte for å bunkre opp, siden du har tatt en så tydelig 180?
Sorry men dette blir for dumt.
God helg! :slight_smile:

4 Likes

Der bommet jeg grundig ja. Beklager. Du har tydeligvis refererer til riktig lovverk.

2 Likes

Syntes børsmeldingen i dag var flott, har nå Tone som interim og avventer ny CEO. Bedre at de tar seg god (ikke for god) tid med dette og ikke stress-innsetter en ny CEO som er søppel.

Atter en dag med lavt volum, pris holder seg bra, avventer rykk opp/ned til uken.

4 Likes

Om du har alle aksjene dine i behold, så står det respekt av å påpeke den dårlige håndtering av denne situasjonen. Her er tydelig flere som tar for lett på sine arbeidsoppgaver. Ønsker likevel at du vil fokusere litt på det positive fremover. Det er nok av dem som utnytter desse situasjonene til å skape frykt og usikkerhet rundt selskapet.

3 Likes

For min del som nano aksjonær så anser jeg dette som helt udramatisk. Jeg kan være enig i at kommunikasjonen her har definitivt forbedringspotensialet, men i hovedsak er det for min del en ting som teller. Det er jobben som gjøres med å få produktet til markedet.
Jeg har full forståelse for at personer som har lagt store sparepenger i selskapet er misfornøyd i forhold til kommunikasjon og kurs utvikling, men samtidig så er dette av mindre betydning dersom en er inne langsiktig og har planer om å være med når de når markedet.

Jeg stusser også over sparkingen av Luigi Costa i den måte. De ansatte jo en person som skulle ta seg av kommunikasjon mot markedet, men velger likevel å gi han sparken. I tillegg så synes jeg det er rart at f.eks. ikke styret heller setter opp retningslinjer for hvordan kommunikasjonen skal foregå, for så å legge dette frem for Luigi. Det er derimot mulig de ikke selv innehar kompetansen som trengtes derimot for å løse dette problemet og derfor valgte å gå for en mer dramatiske løsning.

Ellers skulle jeg gjerne sett Jonas Einarsson blir dradd inn i dette styret, Han har både erfaring og kunnskap til å bidra. Om det ikke ville la seg gjøre, så kanskje eventuelt i det minste ta kontakt og rådføre seg litt. Tror det kunne vært av god nytte.

Ellers, når det gjelder kommunikasjon mot ansatte så synes jeg personlig en skal ha en del takhøyde når det gjelder å kritisere selskapet og sette krav på ting om og om igjen. Jo mindre tid de må bruke på å forklare og forsvare seg, jo mer tid kan de bruke på det regulatoriske og viktige arbeidet som må faktisk til for å komme til markedet.

14 Likes

All ære til Einarsson og podcastene, men han er en lettvekter på dette nivået. Hele poenget med at han trer ut av styrene etter at selskapene er blitt børsnoterte er fordi han har selvinnsikt nok til å vite dette.

5 Likes

Jeg synes det virker rart at de har mye mer kompetanse og erfaring på hvordan kommunisere med aksjemarkedet og aksjonærer etter det som er vist, men mulig du har rett. Synes de har optrådt litt klønete både i denne saken, men også f.eks. i saken rundt opsjonene. Einarsson kan se saken også som eier via radforsk i tillegg til sin styreerfaring.

Personlig synes jeg derimot ikke den delen er så viktig. Viktigste er å få produkt til markedet.

1 Like

TK som iCEO er ihvertfall ikke jeg fornøyd med.
Flere som er med på crowdfunding for et smilekurs for TK?

2 Likes

TK er iCEO. Hun er konstituert inntil permanent CEO er ansatt. Dette ifølge regelverket for et ASA selskap. Dagens mld er no bariner at all. Ny CEO kan fortsatt komme når som helst.

1 Like

Ho er dyktig i jobben sin, det som er viktig.
Nå må de bare stå på for å få studiene i full speed, og en dyktig, helst velkjent CEO inn som har kontakter til å ordne gode partneravtaler og etter hvert få Big Pharma i budrunde på hele sulamitten!
Så trenger hun ikke smile på scenen for min del, det er langt fra alle som er komfortable med det uansett hvor mye de øver.

2 Likes

Kan det være sånn at noen rett og slett smiler litt mer i hakket mindre pressede situasjoner?

Btw, tror dere han karen bak til høyre poster på forum?

3 Likes

Etter å ha fulgt dine innlegg i denne tråden de siste månedene, og nå ser hvor uproporsjonalt sterkt du reagerer på denne meldingen, fremstår det for meg svært utenkelig at du sitter like tungt lastet som du tidligere har gitt uttrykk for å gjøre.

Din modus fra tidligere skulle tilsi at du nå ville ventet på svar på det brevet du sier du har sendt Nano, men denne gangen går du altså ut og konkluderer med at dette er “galskap” uten at du vet om det finnes årsaker til at de ikke umiddelbart utnevnte en iCEO du ikke kjenner til.

12 Likes

Tone er ypperlig som interrim CEO. De av dere som er redd for at hun ikke kommer til å smile nok på Q1 har misforstått hva det er som teller de nærmeste månedene.

Det er første pasient dosert og antall aktive sites. Det finnes ikke en CEO som kunne påvirket dette.

7 Likes

Har mistenkt en stund at det følges med, fra både podcastere og styreledere & andre norsktalende.

Det må være helt latterlig frustrerende i blant… :joy:

2 Likes

Feil.
Jeg har sendt brev - og fått svar.
Jeg informerte @Savepig om dette etter børsens stengetid i dag og litt overordnet om innholdet. Jeg skriver ikke dette for at @Savepig skal gå god for at denne kommunikasjonen faktisk fant sted, men for å vise deg hvor feil du kan ta.

Du får tro hva du vil om min portefølje - det bryr meg overhodet ikke.

Jeg har ikke solgt en eneste Nano aksje.
Du vil ikke se meg antyde eller anbefale noen å selge - snarere tvert i mot - jeg anbefaler folk å kjøpe nano.

Det må være lov å være kritisk, selv om man eier aksjer. Hadde du vært på Shareville ville du sett at jeg har klaget og kjeftet på Nano sin informasjonspolicy i mer enn et år - alt mens jeg er fullastet i NANO.

1 Like

Det er jo ikke helt uvanlig at CFO overtar som midlertidig CEO når sjefen får fyken, no stress

Noen husker kanskje denne, sjekk datoen. :wink:

image

11 Likes

Når sendte du brev, og når fikk du svar? Sto det i svaret at hverken Sandnes eller Kvåle visste at loven krever en CEO, som du slo fast en stund etter at meldingen kom?

Når jeg nå leste gjennom en gang til det du har skrevet siden meldingen, ser det ut som du snudde fra at dette var en helt grei melding til en helt skandaløs melding helt plutselig.

Har jo dessverre ikke annet valg enn å tro deg på at den snuoperasjonen ikke skyldes et salg. Men det hadde vært veldig fint med en utdypning av hva du vet om prosessen som gjør at du så tydelig kan konkludere med at dette var en tabbe av Sandnes/Kvåle.