Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Hasund… eller ha sund…
Hva vil du oppnå ?

Foreslår at du kuler’n.
Man kan ikke drive et selskap etter loven uten å ha en daglig leder.

Har Tekinvestor blitt HO???

Gårsdagens melding er kun formalia. Finnes grenser for kverulring for en “non happening”.

Dere har vært med på å sparke LC, nå graver dere videre med tull. Sosiale medier og startup bedrifter er sjeldent bra tydelig vis.

Før diskuterte vi medisin og behandling. Nå diskuterer man “usportslige” temaer som er uvesentlig.

Ja, LC, Lisa var litt i overkant optimistisk med REK. Hvem var ikke Det?! Sirompet Norske myndigheter er vist litt for klønete firkantet så la gå.

Men du verden. Nå klager hylekoret på formaliteter som forøvrig desverre er børspliktig.

Grow up!

27 Likes

What he said :point_up::rofl::+1:

1 Like

Nå er ikke ledelsen i et selskap en investerer i uvesentlig.
Men har ikke viet spesielt mye oppmerksomhet om dette selv, og skummer bare postene om temaet.
Syns det er en spennende tid vi er inne i. Tror mange av oss ikke har hodet til å diskutere detaljert om momenter fra AACR for eksempel. Og det må vel påpekes at kommunikasjon fra ledelse ser ut til tydelig å ha stor effekt på markedsverdien til selskapet, så burde vel ikke fnyse det bort.
Er selv skuffet over at LC er borte.
Men hva som skjer nå betyr lite for meg investeringsmessig. Jeg har tiltro til Betalutin, og store forhåpninger til ARCHER-1 studiet. Og har inntrykk av at det er medisin, og det å nå ut til markedet som har vært i fokus til selskapet.
Nå er vel CEO posisjon noe som kan bygge partnerskap-broer, så er spent den veien. Men har null bekymring om dagen.

8 Likes

I all den “støyen” som for tiden figurerer på diverse forumer, tenkte jeg å ta et skritt tilbake og se hva jeg faktisk har investert mine sparepenger i, nemlig Betalutin. Et produkt som kan vise til svært gode resultater i 3L FL.

De siste resultatene man har kjennskap til er ORR: 60%, CR:24% om man summerer alle pasienter som har fått en injeksjon med Betalutin (N=62).

Om man fokuserer på FL og pasienter med 2 eller flere prior therapies (som vil være lik kriteriene for PARADIGME) kan Betalutin vise til enda bedre resultater: ORR:66%, CR:25%. (N=32)

Om man i tillegg legger til at dette er en uvanlig enkel behandling, med kun en sprøyte - ferdig, og en DoR på 13mnd (som mest sannsynlig vil øke kraftig ved neste update) så har man her et enestående produkt.

Men hvem er det som egentlig skal hjelpe selskapet med å ta dette produktet til markedet? Her kommer ledelsen i Nano inn, og herre min hatt for en ledelse vi har!

Marco Renoldi - Chief Operating Officer
Marco kom fra Shionogi hvor han jobbet som Chief Commercial Officer for Shionogi sin pipeline i Europa. Shionogi har forøvrig en market cap på 129mrd NOK.

Lisa Rojkjaer - Chief Medical Officer
Lisa kom fra Novartis hvor hun jobbet som Global Clinical Program Head. Hun har også hatt rollen som director of clinical development for Novo Nordisk.

Reza Safaei - Head of Medical Affairs
Reza kom fra Seattle Genetics der han jobbet som Head of Medical Affairs Europe.
" Dr. Reza Safaei will be responsible for building a team of field-based Medical Science Liaisons (MSL) with initial focus on the US, developing strong relationships with global experts and partnerships with clinical centres of excellence for non-Hodgkin’s lymphoma (NHL), as well as designing and implementing medical education programmes to raise awareness of Nordic Nanovector’s technology and Betalutin® prior to launch.

Tone Kvåle - Chief Financial Officer
Har jobbet som CFO i Nano de siste 6 årene, har tidligere hatt rollen som CFO for NorDiag og Dynal Biotech. Tight belt Tone skal blant annet sørge for at selskapet har kontroll på pengesekken frem til filing.

Jostein Dahle - Chief Scientific Officer
En av oppfinnerne av Betalutin og grunnleggerne av Nordic Nanovector.

Jeg er ikke i tvil om at denne gjengen, i samarbeid med en rykende fersk, top notch CEO vil bringe Betalutin til markedet. Det aller viktigste er tross alt å få medisinen opp og gå i 3L FL, så kan heller Archer-1, Humalutin, DLBCL osv komme senere.

28 Likes

Jeg vil vel egentlig bare vite hvorfor @Spot-On konkluderer så bastant og entydig. Om han har noe informasjon som gir grunnlag for det eller ikke. @Spot-On er vel den mest toneangivende skribenten her inne, og har en posisjon som gjør at hans utspill blir tatt for sannheter i større grad enn andres. Da synes jeg det er innenfor å be om informasjon/dokumentasjon, særlig når utspillene hans etter gårsdagens melding etter mitt syn representerte et ganske så tydelig stilbrudd.

3 Likes

Meget bra skrevet @Hallakis. Applaus til deg!
Geirhasund, på tide å legge den ballen dø.
Spot har et poeng men mulig han lar det gå lenger enn nødvendig i dette tilfelle. Samtidig bør det være rom å lufte litt frustrasjon også, det er ikke bare rosenrødt. Spørs om dere bør ta det på privat mld. God helg.

2 Likes

Det er umulig å vite hvilken agenda ulike brukere på forum har.
Det er umulig å si om denne spoton snakker sant eller ikke og jeg synes det er rart at ingen av dere som diskuterer med han krever dokumentasjon på ulike utsagn om verdier.
Poenget med å opplyse om hvor mye han satser kan jo være for å skaffe seg ett rykte og troverdighet inne på forumet. Agenda er umulig å si noe om.
Når noe høres for rart ut til å være sant er det som regel ikke sant.

2 Likes

Det startet med at jeg skrev dette innlegget 19. april ca. kl 18 på kvelden.

Dagen etter, ca. kl 20 på kvelden 20. april kom denne børsmeldingen:

Når det gjelder mine kommentarer knyttet til denne problemstillingen så er alt åpne kilder og logiske resonnement som det er mulig å kontrollere og etterprøve.

Jeg argumenterer innledningsvis for GALSKAPEN det er å kjøre for fri eksos - altså uten CEO - og påpeker at det NORMALE ville vært å sette inn en interim CEO. Hvordan vil du at jeg skal dokumentere en slik påstand @GeirHasund? Det er jo umulig! Dette er min personlige og subjektive mening. Jeg mener det er forbasket galskap - og jeg fikk jo rett! Det ble jo kort tid etterpå utpekt en interim CEO.

Jeg viser til almennaksjelovens bestemmelser om krav til daglig leder. Det er fakta.
Jeg viser til lovens tekst. Det er et krav til CEO. NANO må følge loven. Etter hvert så innså de også dette selv og utpekte en interim CEO.

Når det gjelder dette med ordbruken “SHORTLY” så fortså jeg at det er flere på dette forumet som har fått tilbakemelding på henvendelse til Styreleder hvor det gis uttrykk for at bruken av ordet “Shortly” var en glipp, sagt med glimt i øyet - og i et øyeblikk av ubetenksomhet.
Det å påpeke at bruk av ordet “Shortly” er GALSKAP - all den tid CEO mistet jobben for sin lemfeldige omgang med informasjon - er helt på sin plass.

Du skal vite det @GeirHasund, at jeg har siden nyttår sittet på et solid milliontap på mine NANO aksjer. Jeg kjøpte 100.000 NANO på 41,30. Kun få timer etter at jeg informerte om dette kjøpet her på Tekinvestor så kom børsmelding om at Luigi Costa ble kastet på dør. Kom ikke her og påstå at jeg ikke har stått rakrygget i denne kontinuerlige drittstormen de to siste kvartalene!

Jeg har ikke solgt en eneste NANO aksje de siste 6 mnd og sitter med et millionbeløp i minus.
Jeg burde bruke hvert eneste ledig sekund av min tid på å hylle NANO og skrive BULL-analyser dagen lang. I stedet så velger jeg å “forsvare” min investering ved å tilegne meg kunnskap gjennom graving og bidra med det jeg kan for å holde selskapets styre og ledelse i øret.

Jeg tok kontakt med styret og ga tydelig uttrykk for hva jeg (som investor) mener om kombinasjonen av “Shortly” og “Ingen interim CEO”.
Hva har du gjort?
…altså bortsett fra å påstå at jeg - som sitter “Jacked To The Tits” i NANO skal ha noen glede av å snakke selskapet ned.

Jeg ANBEFALER jo folk å kjøpe NANO på dagens nivå - det er jo billig!

4 Likes

Det var vel selskapet som viste til dette med lovverket først i meldingen sin (korriger meg om jeg tar feil), så ble det en fin knagg å henge egoet på for flere.
Før meldingen kom var det “fri eksos” på forumet med tanke på å være nedlatende ovenfor styreformannen sin bruk av ordet Shortly.

Er ikke det en riktig oppsummering?

CEO har vi hatt i LC helt til de melder inn ny, og det har de nå gjort.
En ren formalitet dette som en flink skribent skrev her i går (edit: @FakeNews).

At de velger å kutte båndene helt til LC kan ha flere grunner. Muligens han er på vei inn i ny jobb allerede? Ellers er det jo vanlig å kutte bånd til ledere som forlater ett selskap så fort som mulig av hensyn til informasjonssikkerheten.

5 Likes
  1. Det var ikke det signalet jeg forsøkte å sende, i alle fall. Jeg bare lurte på hvordan du kunne konkludere med at det var en tabbe som skyldtes uvitenhet hos Sandnes/Kvåle å utnevne iCEO to uker etter CEO gikk av. (Opplever enda ikke å ha fått svar på dette).

  2. Jo, opplys gjerne om kjøp/salg og antall! Og aller helst med dokumentasjon. Det gjør det lettere å tolke formuleringer i innleggene.

Jeg som gratispassasjer her hittil har satt stor pris på å lese dine gode innlegg. Takk for grundig svar lenger oppe.

Jeg mener:
Tabben var at de ikke utnevnte interim CEO umiddelbart etter Luigi Costa sin avgang. Dette skulle stått i samme børsmelding som Luigi sin fratreden.

3 Likes

Jeg sier ikke at du ikke snakker sant og hvorfor tror du at jeg er misunnelig på at du satser hus og hjem på en aksje ?
Det er sunt å være skeptisk til forum og aksjer. Det er flere eksempler på forsøk på manipulasjon og der brukere bygger opp tillit og får andre til å kjøpe eller selge. Agenda og taktikk er ulik. Når du bretter deg ut på den måten må du tåle at det blir stilt kritiske spørsmål. Det finnes brukere på alle forum som har en agenda og ønsker kursen opp eller ned.

3 Likes

Hasund, nå har Spot svart selv. Jeg er av den oppfatning at han allerede hadde svart på spørsmålene du stilte.

3 Likes

Om jeg forstår Spot rett så kjøpte han 100k aksjer ca 4/4. Han må ha hatt atskillig med aksjer tidligere siden han sitter med milliontap.
På topp 50 oppdatert 9/4 er det kun en som øker med 100k eller mer, det er Myrlid As som kommer inn på listen med 250k.
Lavest på topp 50 ligger på ca 108k, og Spot med milliontap må ligge langt over det.
Konklusjonen er da at Spot er Myrlid, og han er altfor beskjeden. Han har økt med minst 150 k angjeldende uke og med 50 k i tillegg siste uke.
Hvis da han ikke tok gevinst.

2 Likes

Og nå får du aldri gå tilbake og bekrefte det da han har slettet alle sine tidligere innlegg i denne og forrige Nano tråd frem til og med 4/4 (så langt).

Når en så aktiv bruker plutselig sletter alle sine innlegg blir tråden bare en meningsløs suppe hvis man ønsker å gå tilbake og lese historikk.

@pdx, burde vel egentlig være utestengelse for å sabotere tråden på den måten. Nye brukere som vil lese seg opp i tråden vil jo ikke få noe verdi av det.
Vil være umulig å forholde seg til en debattant som er troende til å slette alle sine motinnlegg og meninger i fremtiden.

5 Likes

Synes ikke det er greit å fjerne anonymisering til personer slik på offentlig forum. Aner ikke om din deduksjon stemmer, mye mulig det er god graving, men hold det privat.

3 Likes

Jeg er til en viss grad enig. Men, med de nye EU kravene (GDPR) som trer i kraft i mai kan det være at jeg blir lovpålagt å la brukere slette alle data de har lagret her, inkludert innlegg. Har ikke gravd i den problemstillingen enda :slight_smile:

Konklusjonen er at han tok gevinst, han er selvfølgelig ikke Myrlid.

Og han er ikke på topp 50