Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Ny podcast er ute. Lite/ingenting om NANO dessverre, men for PCIB-investorer så får man en del kommentarer rundt infoen som @zappa66 gravde frem. :wink:

7 Likes

Tok en liten recap i dag. Måtte gå tilbake å se om jeg har forstått hele bildet riktig. Så igjennom CMD på nytt og leste om igjen ett par Q rapporter.

Skal ikke ramse opp ting på nytt her men føler meg svært så rolig igjen etter det, QOL og waterfall diagrammet sier sitt.

Kikket også litt på Algeta kurven og dette minner mistenkelig om perioden 01.12-01.13.

God kveld!

3 Likes

Jeg tror, uten at jeg vet, at enkelte kortsiktige investorer som kastet seg på lettelsesbølgen etter Costa opplever en bakrus nå og tar gevinst/tap én etter en etter en. Det er en frykt i aksjen for hva noen uker til med stillhet vil gjøre med kursen og det skjønner jeg. I tillegg ligger det noen store og jager kursen nedover med 30K-poster noen øre over bid. Det synes i ordrebildet.

Kan det være OMH/Myrlid som bruker fryktbildet nå til å akkumulere billigst mulig? De leser forumene og vet hvor svak psyken i aksjen er.

1 Like

Det er nok som du skriver @Fornybar, at det er en del kortsiktige som gjør noen tusenlapper på å selge seg ut nå. Kan jo ikke være noen tvil om at OMH har trua på dette ?! Kjøper 250k aksjer siden den 9.April. bra påfyll det :slight_smile: (Han sitter vel med et par mill og vel så det )
Det er nok mange som trodde at den nye CEO var klar allerede, samt at den første pasienten nå hadde fått sprøyten med Betalutin. Det har ikke skjedd , og da sprer usikkerheten seg .
Det baller seg på , vi er snart i Mai måned og Julen kommer i år også…Hehe…

" Aksjespesialisten
I går kl 13:53
584
NANO: I full oppløsning?

ser også at barna på tekinvestor har trukket seg tilbake på innsidertråden for å fråtse i sine syke fantasier i fred, etter å ha hausset aksjen helt hinsides gjemmer de seg nå fra vreden som dem de har ført bak lyset

ETT ORD: DISGUSTING"

Haha.
Fortsett det gode arbeidet, gutter :smiley:

3 Likes

Fatter ikke at noen fortsatt leser Hegnar Forum. Droppet det forlengst.

4 Likes
Nordic Nanovector NANO

As-it-happens update ⋅ April 25, 2018
NEWS
Share Direction Update on Nordic Nanovector ASA (OB:NANO) Quant PI at 0.63886
Aurora Gazette
Active investors may be taking a second look at shares of Nordic Nanovector ASA (OB:NANO). Checking in on some levels, the six month price index is currently at 0.63886. The six month price index is measured by dividing the current share price by the share price six months ago. A ratio above one …

https://auroragazette.com/share-direction-update-on-nordic-nanovector-asa-obnano-quant-pi-at-0-63886/237786.html

2 Likes

Blir det en usikkerhet om noen nevner en ting mange nok ganger og får flere med på laget?

Hvordan har Nano aksjen vært uten sosiale medier og hvor mye skal man vektlegge “etablerte sannheter” ytret av de mange ?

1 Like

Sørgelig utvikling de siste dagene og spesielt leit å se at 55 ikke holdt stand.
Uten nyheter eller andre oppdateringer fra selskapet vil kursen løpe for “fri eksos” til stor glede for tradere, algoroboter og andre som kun søker kortsiktig gevinst - uten tanke på det langsiktige bildet.
Det er å håper at de langsiktige med tro på selskapet benytter anledningen til å laste opp og slik at det stadig blir færre frie aksjer i sirkulasjon. Vi ser tydelige tegn til dette i aksjonærlistene. Stadig flere aksjer samles på stadig færre hender. Dette er en fin utvikling og et tydelig tegn på at nettet er i ferd med å snøre seg sammen. Vi rykker stadig nærmere målet.

Flere er nok litt skuffet over at ny CEO ikke ble dratt opp av hatten umiddelbart etter PARADIGME-update. Denne forventningen var selvsagt helt urealistisk og kun drevet at styreleders upresise og unødige kommentar; “Shortly”.
Mye tyder på at ny CEO blir annonser i løpet av mai/juni hvis vi er heldige.
Det viktigste nå er at vi får en kruttsterk CEO som kan ta Betalutin til markedet og har solide kontakter innen BP og US-markedet.

4 Likes

Listen over ting som kan redde kursen kortsiktig er ikke veldig lang, men de burde til gjengjeld være potente.

  1. First patient dosed PARADIGME - når som helst. Mange sentre har rekruttert pasienter i flere måneder nå.
  2. PARADIGME godkjent av REK - burde komme innen Mai er omme.
  3. Ny CEO med erfaring og connections i bransjen. Håper på melding i H1 for min del, men det kan drøye lenger. Vi trenger en solid kar her så de må gjerne vente til de har funnet rett kandidat.

Når dette er på plass er vi inne på sjarmøretappen. Jeg tror mange har fallt av da.

4 Likes

Rek møtet er i dag, og iflg rek skal vedtaket gis oppdragsgiver innen 3 uker - det betyr ikke at det tar 3 uker. Jeg på min side er sikker på at Nano blir informert rett etter møte, og vi kan få det servert allerede i morgen, etter helgen - hvis Nano velger å børsmelde dette da.

JEg tror du lever opp til navnet . Men er det noe vi vet så er det at ting ikke går fort. Forventer ingenting før om 3 uker.

1 Like

Helt enig. Jeg tenker det samme som deg.
Når REK ga NANO avslag sitt møte 30.11.2017 bla NANO gjort oppmerksom på dette kun timer etter at møtet var avsluttet. Dette fremgår tydelig av postjournaler og korrespondanse som er gjort tilgjengelig i ettertid.

NANO har vært klokkeklare på at deres nye informasjons-policy er å ikke børsmelde denne type beslutninger i REK. Dette ble kommunisert senest under PARADIGME-update 05.04.2018.

Men, det er lov å håpe at NANO ser verdien av å kaste et kjøttbein til selskapets investorer og av den grunn gjør et unntak og børsmelder REK sin beslutning. Selskapet har full mulighet til å gjøre dette - uten at dette vil skape noen som helst forventning eller presedens med tanke på fremtidige børsmeldinger. Selskapet har tross alt vært gjennom helvetet og tilbake når det gjelder kursutvikling, så det er mulig. Det er lov å håpe, men jeg holder en knapp på at vi får “First patient dosed” ganske raskt etter REK sin tilslutning - Whatever that means :smirk:

3 Likes

Synes det er bra at innsidetråden brukes mye, blir fort litt bedre debatter der inne.

Jeg tror det er fordelaktig for oss aksjonærer at ny CEO kommer etter first patient dosed, siden opsjonene til ny CEO vil være mye mer verd verdt ved en høy børskurs. Dermed kan antall opsjoner begrenses noe.

En afstemning - hvad er kursen på en NANO aktie pr. 1/1-2019?
Selv siger jeg under 50,- - hvad siger du?

  • Kurs 100 - <
  • Kurs 90 - 100
  • Kurs 80 - 90
  • Kurs 70 - 80
  • Kurs 60 - 70
  • Kurs 50 - 60
  • Kurs 50 - >

0 stemmegivere

Say no more, fint med Insider Nano-tråden, og forumet :wink: :joy: :+1:

1 Like

Møte ferdig hos REK nå siden kursen plutselig tok seg opp :sweat_smile:?

1 Like

Nå skal ikke jeg påstå at det er det som faktisk skjer akkurat nå.
Men, kommentaren din peker på noe ganske så viktig.
REK “produserer” nå en meget sensitiv informasjon, men selskapet velger ikke å børsmelde.
Førstemann som får snusen i utfallet (avslag/godkjennelse) kjør nok klokt i å selge/kjøpe umiddelbart.
Selskapet selv har langt på vei definert REK sin beslutning som ikke kursdrivende informasjon siden de ikke børsmelder.

Litt uholdbar greie dette - men nå er det nå en gang slik biotekh her på berget fungerer.
Så da er det bare å kjøpe med begge armene - for dette blir nok med sikkerhet godkjent!

1 Like

De får det godkjent, det er jeg meget sikker på. Det er nok ganske stort politisk press også på at REK ikke skader en ny oppblomstrende industri i Norge.

Det blir nok ikke børsmeldt, men det burde det bli siden det er veldig kursdrivende.

Men følg med på Clinicaltrials.Gov det kan være de vil kommunisere det der i stedet for børsmelding ved å føre Norge opp som recruiting :wink:

1 Like