Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Ser ikke noe problem med meldingen. Både Archer1 og Paradigme er godkjent av NoMa, og er fortsatt under vurdering hos REK. Dette er ikke et avslag.
Kolstad er på saken.

3 Likes

De e tause som sild, så komme denne dritt meldingen…og du verden eg e møkk lei!

Forsøk å få denne meldingen positiv👺

2 Likes

Det er samtaler mellom Kolstad og REK om Archer1 og på Paradigme venter de fortsatt på svar.

Det er ingenting i meldingen som som sier at en søknad er avslått.

Dette er en melding som egentlig kommer med intet nytt.

Mistenker nesten at denne kun ble sendt ut for å vise at de har ny infostrategi.

10 Likes

Hehe, tanken slo meg såvidt og.

4 Likes

De har vel fått en del spørsmål rundt dette med REK, og velger derfor å sende ut en statusmelding.
Bra infostrategi det…

1 Like

Kyss meg ein hvis plass, dette va absolutt ikke beroligende. Ny infostrategi? De e pissredd hvordan markedet skal tolke info sin kommer fra REK.

Skulle ønska jeg var ute av heile sjiden!

2 Likes

For meg så var dette en melding uten innhold men tatt i betraktning tidligere infostrategi synes jeg det er hyggelig at NANO sender ut en melding om at de også venter på REK.

Jeg leser overhodet ingenting negativt i denne meldingen.

2 Likes

Tolker heller ikke denne meldingen negativt, men noe sier meg at markedet gjør det…

3 Likes

Må si jeg er overrasket over den negative reaksjonen her?
De melder altså ting vi har etterlyst ofte, altså ny infopolicy. Bare bra.
De er, med Kolstad i spissen, i dialog om Archer-1, som også er godkjent av MAA (?)
De venter på svar om Paradigme.
Begge var behandlet samme dag, da forventer jeg en snarlig avgjørelse og melding om det.
Er det jeg som er i overkant naiv, blåøyd, positiv osv? (Lest for mye på Shareville :rofl::joy::joy:)

5 Likes

Markedet rekker nok å fordøye innholdet over helgen. @optimist1 hva er det som er negativt? Intet er jo forandret?

2 Likes

Hvorfor i all verden sende ut denne meldingen som absolutt ikke er børssensitiv?? De informerte om taushet frem til q1, så kommet de med dette. Er det for at markedet skal fordøye dette i løpet av helgen?

Håper på positivitet, men begynner å bli engstelig

Noe jeg misforstår FPD 2. Halvår?

@optimist1 FPD H2 er gammelt nytt. Gjelder Archer1, og ikke Paradigme. Paradigme guider de fortsatt FPD i H1.
Synes at dette er en fin melding. Den viser oss at de er på begge ballene, og så gir de oss mat til en hel helg med synsing her på TI :sweat_smile::+1:

3 Likes

Melding i biotech på en fredagskveld? det er Bear uten å ha lest meldingen.

2 Likes

Bakgrunnen for dagens melding er selvfølgelig fordi selskapet nå har mottatt svar på Archer-1 søknaden fra REK…og…

…det betyr at denne vurderingen når som helst vil dukke opp i saksbehandlingsoversikten til Archer-1 på REK sine sider her:
https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n

Det var jo slik aksjonærene fant ut at Paradigme var avslått sist, og de vil vel for alt i verden unngå en lignende fadese igjen.

At de inkluderer Paradigmestatusen er nok for å være tydelige på at den vurderingen enda ikke er mottatt.

Alt i alt en grei melding selv om det selvfølgelig ikke er bra at Archer-1 ikke fikk godkjennelse på første forsøk. Blir interessant å se begrunnelsen for det når den tid kommer. Har nok ikke noe med Betalutin som produkt å gjøre.

9 Likes

Det negative er at at ingen av studiene ble godkjent på forrige REK-møte noe “alle” forventa. At man ikke ser det tyder på seriøse skylapper.

NANO-ledelsens ene uttalte mål det siste halve året har vært å få i gang PARADIGME. At det ikke er på plass når er for meg helt uforståelig, særlig når man tenker på dataene Betalutin har å vise til. Tett dialog med regulatoriske myndigheter my ass.

1 Like

Noen som vet om REK kan godkjenne studier utenom disse møtene? Hvis ikke er neste mulige møte tidlig i juni. Mulig dette er litt for nærme, noe som gir neste mulige møte i august. Det er litt småkjipt, for oss som kanskje håpet archer-1 ville overraske med FPD i juli/august.

NANO trenger Ari Gold

3 Likes

Hvorfor melder de dette? De har tidligere informert om stille periode?

Tro meg ønsker alt i verden at ting er på skinner, men denne meldingen skremte iallefall meg

1 Like

Forrige melding fra NANO en fredag kveld var klarsignalet fra SRC til å teste 20/100.

4 Likes

Still, rimelig suspekt å slippe den på en fredag.

Men den ser faktisk ikke såå ille ut.