Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

:vulcan_salute:

1 Like

Før meldingen så tenkte jeg: Nano er i diskusjoner med REK hvor de prøver å få approval.
Etter denne meldingen så tenker jeg: Nano er i diskusjoner med REK hvor de prøver å få approval.

hmm.

8 Likes

Det er selvsagt positivt at denne meldingen kommer etter stengetid fredag så ingen kan hevde at “alt skjedde mens de var i møte” eller lignende.

Nå får man tid til å vurdere det. Dette er positivt.

Spesielt siden selskapet også indikerer at de vil børsmelde REK sin beslutning angående Paradigme når de mottar denne. Det er i hvert fall slik jeg tolker meldingen. Og det er meldingen som helt garantert vil være børssensitiv. Markedet blir nå informert om at selskapet ikke har mottatt den viktigste informasjonen, men at denne vil bli kommunisert når de mottar den.

Det er ryddig og bra i mine øyne.

Tenk hva som hadde skjedd hvis denne ble sluppet når børsen var åpen, og kursen raste nedover, folk panikksolgte fordi de ikke vet forskjellen mellom de to studiene… og så når man fikk beskjed om at Paradigme var godkjent, så sto man der med det berømte skjegget i postkassa.

3 Likes

Jo, kan være enig i det, men er det egentlig noe som helst nytt i meldingen?

Slik jeg leser det har de fått avslag i første runde på Archer-1 men dialog er pågående. Hadde de fått avslag på PARADIGME ville vi nok visst det nå og fått samme tilbakemelding som for Archer.

Edit: og positivt at også Archer er godkjent av NoMA, det har ikke jeg fått med meg.

1 Like

I biotech er det en stor forskjell på avslag og forespørsel om mer info.

Avslag er en konklusjon

6 Likes

…ja avslag var å ta litt hardt i :slight_smile: men Archer-1 ikke godkjent i denne runde og at de evt. kan supplere med info som trengs til neste møte. Synes meldingen er ryddig, da det som @vegar_beider sier vil dukke opp i postlistene.

3 Likes

Hvor er det dere henter avslag for Archer-1? Eneste jeg kan lese er “are continuing discussions with REK towards gaining approval to start the study as soon as possible.”. Tolker dere dette som avslag?

3 Likes

Folk er fryktelig slepphendt med ordbruken sin

.

6 Likes

Etter å ha fordøyd meldingen er jeg helt enig med hva @vegar_beider skriver et par meldinger opp. NANO melder dette for å komme markedet i forkjøpet.

Synd at REK ikke har godkjent Archer-1, men fint at NoMA har godkjent. Forhåpentligvis blir det jobbet hardt for å få Archer-1 revidert og klar til neste møteuke hos REK 5-7 juni.

Det som er leit er at NANO ikke har fått beskjed enda om PARADIGME. Screening i Norge begynner vel ikke før studien er i gang, og da begynner det å spøke for å få behandlet pasienter i Norge før Q2 er ferdig. Og dersom man skal tro innlegg her inne om at utlandet ikke starter før Norge er godkjent, så er det ikke sikkert at de når målet om første pasient behandlet i 1H.

Hvorfor blir dette børsmeldt, når de i utgangspunktet har informert om stilleperiode? Noen som kan berolige meg?

1 Like

Ja, enig og beklager! Takk for presiseringen, det var slepphendte greier av meg :slight_smile:

1 Like

Stilleperioden gjelder kun forespørsler og kommentarer/informasjon til investorer.

Ellers går livet sin vante gang. Nyheter kommer når de gjør. Bedre at NANO melder enn at det plutselig dukker opp informasjon på en eller annen nettside.

3 Likes

Fun fact. REK har brukt 17 virkedager på å skrive ferdig og offentliggjøre referatet.

1 Like

Dette er en melding for de som ikke er på Tekinvestor vil jeg si. Det er mangen aksjonærer blant det norske folk som ikke har den infoen som mangen her inne finner. Hadde ikke jeg vært på tekinvestor så hadde det vært beroligende å fått en slik melding nå vil jeg si. For oss er det ingen nytt egentlig

1 Like

En annen funksjon denne beroligende meldingen har er at selskapet slipper å sende ut en PARADIGME APPROVED, ARCHER-1 CONTINUING DIDCUSSIONS… "

Nå får markedet tid på å forstå at dette var planlagt, mens NANO får sendt ut (forhåpentligvis) en god nyhet for once.

4 Likes

Som nevnt så gjelder stilleperioden forespørsler fra aksjonærer og kanskje media.
Børsmeldinger vil komme som vanlig hvis noe som er meldepliktig dukker opp, eller hvis de vil informere markedet, som vel denne meldingen var. Men aldri feil å spørre @optimist1 :+1:
Ser forresten at trollene jobber hardt på "andre forum " for å male fanden ettertrykkelig på veggen :rofl:

2 Likes

Det må jo være en selvfølge at de melder avgjørelsen fra REK! De vet jo så alt for godt hvordan deres aksjonærer blør og hvorfor kursen er så lav. Har de da noe positivt å melde, så har de ingen god grunn til å la være.

Tror denne meldingen egentlig var ment for å berolige. Da er det jo litt absurd om den oppfattes motsatt.
De skriver at diskusjoner pågår for å komme i gang med Archer-1 så fort som mulig. Dette er jo positivt og helt som forventet!
Så skriver man: “The CTA for the PARADIGME Phase 2b trial was also reviewed by REK on 26 April
and its decision is still pending.”
Altså så kan vi fortsatt få det svaret en gang i neste uke! Slik som en deltager her meldte etter å ha ringt til REK.

4 Likes

Kanskje de leste diskusjonen her inne før i dag og bare “skal vi ikke gi han der @fornybarkrakk en da? Han har jo alltid rett, men ingen hører på han”

6 Likes