Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Jepp, nøyaktig min tolkning. Vi er bittelitt over hva som er vanlig deadline, men vanlig deadline tar ikke betraktning det antall fridager som er i mai.

6 Likes

Jeg tolker uttalelsen om at PARADIGME" - still pending slik at Nano ikke har motatt et skriftlig vedtak fra REK. Prosedyren slik jeg oppfatter det er at de 30 sakene som ble behandlet sammen med “PARADIGME” søknaden blir sendt ut samtidig. P.t er det ikke sendt ut noe vedtak.
Archer 1 og Paradigme ble behandlet i to forskjellige komiteer i REK Sør Øst, komite A og C. Vetaket fra komiteen som behandlet Archer -1 er tydeligvis motatt. REK ønsker flere opplysninger om dette prosjektet.

15 Likes

Var det ikke en eller annen her inne som hadde snakket med TEK, hvor de opplyste om at vi kunne bikke juni før referatet var klart. Alle, utenom NANO, jublet for tidenes hellIgdagsrush i mai…

Meldingen i dag er ikke myntet på PARADIGME. Enkelt og greit.

Ventetiden tærer på, men her må man stikke fingeren i jorden for n’te gang. Det går mot klarvær, også for NANO. Det kan jeg (nesten) garantere :wink::+1:t2:

3 Likes

Det hadde kanskje vært bedre om de ikke hadde nevnt PARADIGME overhodet i meldingen. Da hadde det ikke blitt så mye spekulasjoner rundt det, men et tydelig status quo: ingen REK vedtak mottatt ennå.

Det hadde nok blitt mer spekulasjon om de ikke hadde nevnt PARADIGME.

6 Likes

On the bright side så virker det sannsynlig at REK-godkjenninger børsmeldes så fort selskapet blir informert. :wink:

5 Likes

Mitt første innlegg her blir en liten repetisjon av noe som flere har vært inne på tidligere, men det får gå hvis det kan føre til at noen flere slår seg til ro med at dette ikke var en så negativ melding som mange vil ha det til.

Min tolkning er at dette er en føre var-melding; Nano har innsett at mange følger med på dialogen med REK og ønsker å komme amatørene (meg selv inkludert) i forkjøpet med å forklare hva somskjer. Dermed slipper vi de dommedagsprofetiene som ville kommet i neste uke når noen hadde plukket med seg «avslaget» på Archer-1. Samtidig så ønsker de å unngå spekulasjonene som ville kommet hvis de ikke hadde kommentert Paradigme i samme slengen med å ta med en kommentar på at de enda ikke har fått avgjørelsen på den søknaden fra REK.

Om ikke en direkte gladmelding så er det iallefall ryddig og pent og veldig udramatisk, hvis du spør meg iallefall. Dette er et svar til alle som har ropt etter mer informasjon rundt dialogene med REK.

15 Likes

Velkommen til TI @rockpus Antar at du er Rockpus fra HO. Du har hatt mange fine innlegg der, så jeg tror du vil trives her på TI.:blush::sun_with_face::+1:

Ikke uenig der. You are not such a prick afterall, @prick ! :rofl::+1:

3 Likes

Like Nano IR i am trying to improve. Day by day, step by step

3 Likes

Klassisk PR/IR-arbeid dette.
Nano sier om Archer, synd - men dette kan vi leve med. Det ordner seg, men trekker ut i tid.
Det viktigste er hva de ikke sier: vi har ikke fått tilsvarende signaler om Paradigme, som dermed blir godkjent. Hvis ikke hadde vi meldt det samtidig.

4 Likes

Den kjøper jeg ikke. Som andre er inne på, det er 4 komiteer som behandler saker. ARCHER-1 og PARADIGME behandles antagligvis i to forskjellige komiteer.

6 uker har gått siden Lisa meldte at det var omtrent 6 uker til resultatet skulle foreligge. Jeg tror det er derfor de kommer med børsmelding idag; for å informere om at de ikke vet mer enn oss enda.

3 Likes

Enig med det flere har sagt rundt meldingen her. Virker som Nano prøver å komme info fra REK i forkjøpet og dermed ha bedre kontroll over hvordan referatene til REK skal tolkes. Gitt at det selskapet sir i meldingen viser seg å stemme er dette en ikke-melding.

3 Likes

Jeg er ihvertfall meget happy med å heller få en melding for mye enn en for lite.

5 Likes

Synes meldingen er et klart tegn på at infostategien er endret. Det er jeg fornøyd med.
Ryddig gjort av Nano å informere om at de fremdeles er i dialog med rek, og at vi må vente på avklaringene.

Det var vel Jefferson som var i kontakt med rek, og fikk beskjed om at referatene fra Rek kom til å bli lagt ut rundt månedsskiftet. Sannsynligvis i begynnelsen av juni. MAO etter Nanos q1.

Komité A har sitt neste møte 5. juni og komite C den 7. juni. Regner med at de respektive referatene blir publisert før dette.

Inneklemte fridager i mai har forskjøvet byråkratiets gang.

Håper at komiteene ikke har fått solstikk i vårsola.

Nervøse aksjonærer får heller ta frem tålmodighetskremtuben og ta seg en avsvalende dukkert i fjorden. Her er det bare å grave fram badetøyet! :ocean::space_invader:

4 Likes

CXNøkkelen ligger jo i denne setningen fra meldingen:

Det betyr at Statens legemiddelverk har godkjent studiene.

Så da er det et lite myggstikk REK terper på. Og ja, det klør før det det gir seg. Kløen kan dog lindres med små laserskudd fra en liten plastduppeditt
Den tar rotta på det som er av myggstikkløe. MOSQUITO-CLICK fjerner kløe etter myggstikk og div andre obskure insektsbitt med elektriske impulser. Den er genial! Har sett noen kopier av den på CO, også.
Virker mot brennmaneter, også. Usikker på om den virker på shortere. :wink:

http://www.tecnimed.com/zanza_click_e.html

Edit : Så at min gamle link var død, skal se om jeg finner en ny.

Edit 2 : her er link til mygg og laser in action

2 Likes

Når det gjelder ARCHER-1 fremgår det ikke eksplisitt av pressemeldingen at REK har gitt avslag. Hvis REK hadde gitt avslag burde det stått. Det er mer sannsynlig at vedtaket er utsatt i påvente av tilleggsopplysninger fra Kolstad. Det er flere eksempler fra andre REK saker hvor man ber om tilleggsopplysninger. I noen tilfeller har komiteleder fullmakt til å godkjenne når tilleggsopplysninger er mottatt.
Vi får se når referatene offentliggjøres.
Det som er positivt er at Legemiddelverket har godkjent ARCHER-1. Det gjorde ikke Legemiddelverket ved første gangs behandling av Lymrit ( November 2017

Når det gjelder Lymrit oppfatter jeg utalelsen “still pending” slik at det ikke er sendt ut et skriftlig vedtak. Ut fra samtalen med REK kan det tenkes at vedtaket ikke er mottatt per 30. mai, Q1 presentasjonen.
Det fremgår av søknaden til Kolstad at han, på grunnlag av telefonsamtale med REK 16. mars, skulle sende en revidert søknad som kun beskriver del B av Lymrit studien.
Jeg for min del blir overrasket dersom denne søknaden ikke blir godkjent. Men man vet aldri med REK. Skulle REK avslå vil det trolig bli kursmassakre.
Jeg synes også at det er grunn til å stille spørsmål om hvorfor man ikke har dosert første pasient i et annet land enn Norge.
Lisa sa klart på Q1 at man ikke var avhengig av REK i Norge for å gjøre dette.
Q1 presentasjonen vil forhåpentligvis gi mer informasjon.
Frem til da blir det volatilt vil jeg tro.

4 Likes

Drømmer om kortsiktig uro her nå. Kan jeg få en enda flottere inngang.

Virker som noen aksjonærer er blitt slitne av all ventingen her.
Det som er bra:
-Archer-1 godkjent av NoMA, de er i dialog med REK
-de oppdaterer markedet i forkant om informasjon som uansett hadde blitt tilgjengelig. Unngår spekulasjoner.
-ny og bedre infopolicy tjoheii

Det som er dårlig:
-paradigme enda ikke godkjent, men det kjæm så klart. Noe annet ville vært uetisk

3 Likes

Jeg har et spørsmål ifm godkjenning av Paradigme hos REK.

Hvorfor er alle så skråsikre på at dette blir ballen i mål på første forsøk ? (Ja, jeg vet de fikk seamless avvist og måtte søke på nytt). Hvilket betyr at dette er pr definisjon første forsøk på å få godkjent Paradigme (siden dette ble en ny søknad/studie)

Nå ser vi jo at Archer-1 ei heller gikk på første forsøk.

Jeg tror det er fornuftig å stålsette seg for ny runde med REK , siden det virker som om det ikke skal være mulig å få godkjent noe på første forsøk.

Greit å ha forventningene plantet på jorda her nå syns jeg, hele aksjen har vært et eneste stort gjesp siden hallelujahøsten 2016.

Kjør debatt!