Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Dette var jo en godmelding.
Archer er på vei til å bli godkjent, det gjenstår kun litt formalistisk pludring.
Og Paradigme kommer inn om et par trer dager.

1 Like

Glennh1 er en gammel kjenning fra HO. Selv om han nå har slettet sine gamle innlegg der. Har ennå til gode å poste innlegg med fakta, Så Glennh1, utdyp gjerne…
Viser for øvrig til skjermdump for et par uker siden.

8 Likes

Meldingen er så negativt ladet at jeg går ut av nano på mandag. Mest trolig for godt, hele opplegget er pill råttent. Erstatter til Costa er ikke på plass og hele rek greia er en stor fadese og jeg tror på utsettelse

2 Likes

@hakon når du får tenkt litt over meldingen, så er det faktisk ikke så galt. Jeg tenkte som deg, heldigvis har jeg (eller alle) fått tenkt seg litt om.

Satser på spennende nytt i løpet av onsdagen.

2 Likes

Markedet er nå så preget av pessimisme, etter lang tids nedtur for Nano, at man leser meldinger som “fanden leser bibelen”. Om man selger på det grunnlaget i morgen, kan man fort komme til å angre…

1 Like

Trodde først at han bare kødda, men nå ser jeg at han har redigert innlegget for å gjøre det mer seriøst.

Kødder ikke, kjøper heller til dobbel pris siden om de får ordnings

1 Like

Om du baserte investeringen din på at ny CEO skulle komme før Q1, at ARCHER-1 skulle slå til før guiding fra selskapet samt at REK skulle bruke nøyaktig 3 uker… Kanskje like greit…

Satser på at du kjøper til dobbel pris litt utpå sensommeren.

2 Likes

Dobbel er kanskje å ta ørlite grann i, men det er ikke hylmasse å si på logikken. Er noe i samme gate jeg tenker med posisjonstørrelsen min.

2 Likes

Selv forlot jeg Nano for en god stund siden, gikk inn igjen for litt over en uke siden med 14 dagers horisont (snitt ca 49, horisont fram til fredag 1. juni), med tro på kortsiktig oppgang i forbindelse med tilbakemeldinger fra REK og Q1 / generalforsamling på onsdag.

Men jeg er fullt klar over at dette er gambling fra min side. Kursen kan fort gå ned til 36-42, eller opp til 60-65 neste uke (eller lenger i begge retninger, 28 eller 68 er ingen umulighet på noen som helst måte). Så hvis man har fått nok av selskapet og ikke ønsker å være inne når nyhetene kommer så har jeg all forståelse for det. Hvis man ikke vil gamble, så er det gode grunner til å stå utenfor mener jeg.

Det blir en spennende uke uansett. Går det som jeg håper får jeg solgt for ett sted mellom 55 og 65 innen fredag, går gamblingen feil så håper jeg at jeg klarer å komme meg ut raskt nok.

1 Like

Det er vel gjerne de gamblerne som besitter god kjennskap til caset som gjør det best? Men man må jo vite hva man gjør og ikke basere handler på feile triggere. :blush:

Lykke til. Jeg tror REK godkjenner på dette andre forsøket hvor NANO har gitt de den søknaden de har bedt om.

3 Likes

Dette er vel generelt en aksje for de langsiktige (og evt tradere) men sånn som kursen er bombet nå, og det som mest sannsynlig er på trappene nå, så er det nok stor sjanse for en god handel nå.
Skulle gjerne hatt mer å handle for, men skattepengene kommer nok for sent.

3 Likes

Så over litt diverse søknader som har vært igjennom REK-systemet. I mange av sakene står det ikke svart på hvitt at søknaden ikke godkjennes, slik som skjedde med paradigme første gangen.

I mange av sakene skriver REK:
“komiteen har noen innvendinger før prosjektet kan godkjennes.”
“Vedtak i saken utsettes. Det bes om tilbakemeldinger på merknader som er anført før endelig vedtak fattes. Komiteens leder tar stilling til godkjenning av prosjektet på fullmakt etter mottatt svar

Jeg tolker dette som at prosjektene dette gjelder, ikke trenger en ny møterunde, men godkjennes fortløpende av komiteens leder så snart svar på etterspurt info finner sted. Dette stemmer også OK med det som fremkommer av Nano sin børsmelding;

“Feedback from REK has been received following a review of the CTA for Archer-1,
which took place on 26 April…we are continuing discussions with
REK towards gaining approval to start the study as soon as possible”

9 Likes

Jeg tolker det dithen at det er mulig, men at det også fint er mulig at dette behandles på nytt av komiteen. Vi må nesten lese referatet fra REK før vi vet.

Enig i at vi må få referatet først. Men dersom REK har gitt et formelt avslag burde Nano sagt dette elksplisitt.

Syns det er legitimt å være skuffet over fremdriften og skjønner godt at mange velger å selge seg ut nå. Vi har sett hvor lang tid det tar lang tid for dataene å modnes, og med DOR som endpoint er det jo særlig kritisk å få behandla så mange som mulig fortest mulig.

Når det er sagt kommer jeg til å kjøpe mer når på duppen i morgen. Det virker sikkert selvmotsigende men hele investeringstrategien går ut på å investere motpsyklisk og se bort fra følelser. Så får vi se hvor vi står i 2020.

1 Like

De som selger seg ut nå har ikke skjønt det… At folk kapitulerer pga manglende kunnskap derimot.

5 Likes

Føler meg ganske trygg på at de ikke har gitt ett avslag. Spørsmålet er kun om det gjenstår så små avklaringer at komiteleder kan godkjenne direkte, eller om dette krever behandling i komiteen på nytt. Jeg anser det siste som klart mest sannsynlig, men ser at det første er mulig.

Hvis REK hadde gitt avslag (med klagemulighet), så lyver selskapet i børsmeldingen. Vi får vel gå ut fra at dette ikke er tilfellet.

Deler din vurdering.

Ser du ikke på 48 som en fin inngang?