Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Avhengig av hva REK lander på. Blir ei spennende uke. :cowboy_hat_face:

3 Likes

Avslag er en konklusjon, som selskapet evt må klage inn/anke, og det er det ingen grunn til å frykte at de har fått.

De fikk avslag på å kjøre Paradigme som et seamless oppsett innenfor rammeverket av Lymrit-37-01, til sammenligning,

1 Like

Til alle som leser på andre forum at man på TI blir bannet fordi man er bearish på NANO:

Sokrates/Stinke ble bannet fordi at tonen hans etterhvert ble mer og merr sånn som dette i annethvert innlegg, rettet mot andre forummedlemmer, og det ble bare en kilde til guffen stemning:
“Jeg er realistisk, du er dum”

Når man like gjerne kunne si:

“Du må gjerne få ha det ståstedet, men jeg er uenig fordi XXXX”

image

Synes forøvrig antall likes var en kongemetrikk. :smiley:

4 Likes

More Success for RIT for Follicular Lymphoma

All of that said, this is just more evidence that RIT has a place in the treatment options for Follicular Lymphoma. It’s not easy to administer (though regulations in the U.S. could make it easier), it is effective in the long-term, and it is reasonably safe.

Let’s hope changes are made in the U.S. that make it more available, and that it remains available to the rest of the world.

http://www.lymphomation.org/rit-rationale-for-study.htm

A patient advocate’s perspective on the Rationale for continued study of Radioimmunotherapy

While RIT was not discussed in this otherwise excellent article, I expect that Dr. Cheson recognizes its potential. Apparently, he does not believe that RIT can overcome the access issue in the community setting – that oncologists will not take the time to describe the risk/benefit profile of a treatment that requires that they send their patients elsewhere to receive it – particularly when there are often reasonable alternatives to be given directly by the community oncologist.

My fear is this: continuing low usage of RIT could lead to its discontinuation in the very near future. I cannot yet accept this as fate due to its unique properties and proven efficacy. I believe Dr. Cheson’s article on the challenges of testing targeted agents strengthens the case for additional testing of RIT (not Rituxan) doublets with the intent of curing more patients with indolent lymphoma in the near future – this with less physical and financial toxicity – and with substantially less cost, burden, and time on treatment.

Ser ikke helt krisen i børsmeldingen.

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) has received feedback from the Regional
Committees for Medical and Health Research Ethics (REK) in Norway with regard to
the Clinical Trial Application (CTA) for the Archer-1 Phase 1b trial with
Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) in combination with rituximab in
second-line follicular lymphoma patients.

Feedback from REK has been received following a review of the CTA for Archer-1,
which took place on 26 April. The company and the lead investigator for the
trial, Dr Arne Kolstad, senior consultant in medical oncology and radiotherapy
at Oslo University Hospital Radiumhospitalet, are continuing discussions with
REK towards gaining approval to start the study as soon as possible. Nordic
Nanovector is targeting dosing of the first patient in the second half of 201

Forstår det slik at de har fått en konstruktiv tilbakemelding på hvordan de kan styrke Archer.

Det betyr “Dette er bra, men vi mener at det kan gjøres på en tryggere måte”. De er i dialog og det er bra, Første pasient dosert forventes 1H

Null stress dette her. Bare å smøre seg med tålmodighetskremen.

2 Likes

Synes det er litt tragikomisk at man blir stemplet som uvitende fordi man deler hva man gjør. Jeg er vel kanskje den på tek som har realisert mest* i nano i år. #becausenotbagholder

5 Likes

Om du velger å realisere imorra, så er du vel ikke uvitende likevel?
Alle gjør sine egne vurderinger.
Hvis jeg ikke husker feil så kommer du deg vel ut i pluss?

Blir ca 10k minus men fremdeles 60k i pluss så langt i år i nano :slight_smile:

1 Like

Hva var så tankerekka bak traden din i utgangspunktet? Om det var relatert til ARCHER-1 gir ikke meldingen grunnlag for salg. Om det var ny CEO 6 uker etter at den forrige gikk på dagen, har meldingen heller ikke noe å si. Vis oss tankerekka du hadde når du kjøpte, og hvordan meldingen fredag endret denne.

Top 50 realiserte ikke forrige uke, det kommer på print i morgen.
Top 50 reduserer heller ikke i morgen, men det er mulig den uvitende HO bermen gjør det, og får hjelp av noen shortere.
Jeg ser frem til å bli kvitt bermen som medaksjonærer.

1 Like

Jeg kjøpte da de skulle gå CEO på plass asap. Jeg hadde også forventet rek godkjenning. Jeg leser meldingen litt annerledes enn dere og jeg leser UTSETTELSE

1 Like

CEO på 6 uker med påfølgende utsalg når så ikke skjer. OK.

At du “leser annerledes” og kommer frem til forsinkelse, vitner om at du ikke har bakgrunnskunnskap nok til å sette meldingen inn i sin riktige kontekst.

Men en ting har du rett i, og det er at du bør holde deg langt unna NANO. Du virker overhodet ikke være oppdatert nok til å kunne agere på informasjonen som meldes.

Denne tankerekka har nettopp spist opp 10k av NANO-gevinsten fra sist trade. Fortsett med samme tankerekke og handelsmønster som vist ovenfor og NANO-potten er oppspist før du rekker å si “REK”.

Mitt stalltips er at vi ser minimum 55-60 før juni er omme, og at du gjør en feil når du realiserer et tap på 10k i morgen uten å gå inn igjen lavere.

4 Likes

Glein skisserer godt hva jeg snakket om i går. Samtidig er det klart at du blir motsagt når du kaller selskapet pill råttent basert på den samme logikken som førte til en bad trade.

2 Likes

REKs beslutning om Archer-1 er lagt ut.

26.04.2018 REK sør-øst

Forskningsprosjekt
Betalutin kombinert med rituximab ved tilbakefall av follikulært lymfom

Vurdering:
Slik komiteen forstår søknad og protokoll er hensikten med dette prosjektet å undersøke sikkerhet, toleranse (primært endemål) og effekt av en kombinasjonsbehandling med betalutin og rituximab hos pasienter med tilbakefall av follikulært non- Hodgins lymfom ved anvendelse av et åpent design (fase 1 b studie). Sekundært vil en undersøke antitumor aktivitet, varighet av tumorkontroll og dannelse av nøytraliserende antistoffer.

Rituximab er godkjent i behandling av non-Hodgins lymfom i kombinasjon med kjemoterapi. Denne behandlingen kan dessverre føre til resistens og mange pasienter får tilbakefall. I en mindre studie kalt LYMRIT-37-01 har 65 pasienter med follikulært non-Hodgins lymfom fått behandling med betalutin med god effekt og de hadde tolerable bivirkninger under behandlingen.

Komiteen vurderer at prosjektet er svært omfattende og deltakerne skal møte til mange kontrollundersøkelser hvor det skal tappes blod, tas biopsier og utføres CT, PET og SPECT undersøkelser. Det kan bli belastende. På en annen side er dette en ny behandling hvor en har en realistisk tro på at den kan være til stor nytte for pasientene som deltar. Deltakerne har en svært alvorlig sykdom som ikke har respondert på tilgjengelig behandling (har fått tilbakefall) og vil på denne måten få en ny sjanse til å leve lengre. De er godt ivaretatt med hyppige kontroller, så en samlet vurdering er at ulemper/farer oppveies av potensielle fordeler.

Komiteen har en del merknader på prosjektet før en godkjenning kan foreligge:

Pasientinformasjonene er lang og kronglete formulert, og en må virkelig bruke tid for å forstå alt innholdet. Alt som skal skje er beskrevet, men det vanskelig å holde oversikt.

Prosjektleder bes om å forenkle setninger i pasientinformasjonen til mer forståelig språk.
Komiteen ønsker en bedre beskrivelse av hvor sannsynlig er at man får ulike bivirkninger (andel i %) som er beskrevet i pasientinformasjonen.

Vedtak:
Beslutning

Vedtak i saken utsettes. Det bes om tilbakemelding om den merknaden som er anført før endelig vedtak fattes. Komiteens leder tar stilling til godkjenning av prosjektet på fullmakt etter mottatt svar.

https://helseforskning.etikkom.no/prosjekterirek/prosjektregister/prosjekt?p_document_id=975918&p_parent_id=1009324&_ikbLanguageCode=n

22 Likes

Helga viser seg å ha vært nok en storm i et vannglass.

Komiteleder har fullmakt til å godkjenne når NANO har svart på disse enkle spørsmålene.

Archer-1 blir godkjent any day now

18 Likes

Enig, dette var grei skuring…

3 Likes

REK bor i steinalderen. Utsetter vedtaket pga vanskelig formulering og kronglete pasientinformasjon. Er det mulig. Men enig nok en gang, storm i vannglass som vanlig.

1 Like

Mandags morgen og etter at børsmelding fra fredag har sunket inn, med påfølgende svar fra REK idag så er jeg godt fornøyd med den nye infopolitikken til NANO. Vi blir faktisk informert om ting som skjer nå, veldig bra.

I tillegg så kommer det frem at godkjenning ikke må gjennom møtebehandling, men at fullmakt er gitt. Ja faktisk ganske fornøyd

17 Likes

Det er nok en af de meste almindelige kommentarer rek har. Intet usædvanlig i dette, og noget man bare må leve med. De tænker på patienterne! Dette er hurtig ændret for Nano din del, så archer blir godkendt før fællesferien.

3 Likes

Faktisk? Og hva har dere alle sutra om her inne siste 12 måneder? Nå ser det jaggu ut til at jeg blir sittende litt til likevel :wink:

2 Likes