Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Som sagt tidligere, shorten er helt desperat nå. Noen fortsetter å mate den med billige aksjer, men er kanskje noen dager igjen før kursen re-etablerer seg over 100 kroner. Det som skjer nå er bare tull. Alle skal være smarte samtidig og trade fordi det har vært lurt før. Tro meg, det er ikke lurt lenger nå. Nå er det buy-the-dip som gjelder.

2 Likes

Ja jeg synes også dette høres utrolig rart ut når vi vet helt presist at Folketrygdfondet gjorde 1,2 millioner aksjer tilgjengelige for short dagen etter GF, og vi etter det ikke har sett en eneste aksje forandring i synlig short. Jeg er dønn sikker på at shortgjengen har mye tørt krutt som skal settes ut så snart momentumet i nano roer seg.

Om du gidder å høre med Pareto hadde det vært nyttig. :slight_smile:

Online@paretosec så er det bare å spørre ;=)

Skal evt spørre dem senere idag.

Tror ikke shorten tør å nettoselge så mange flere aksjer nå. Plutselig har du et amerikansk fond som flagger 5%, hva gjør de da?

Sitter og leser boka til Mark Minervini nå. Kom over noe som passer bra her:

“Trust but Verify
I never place much faith in my fundamental ideas about a particular com-
pany without confirmation from the market, namely, the price of the stock.
The way I see it is simple: if a company’s management is so great and its
products are so great, the stock should at some point reflect those funda-
mentals. If strong fundamentals are not confirmed by the stock’s price
action, the future may not be as bright as it appears. Or perhaps investor
perception of the company has not changed or has not materialized yet. You
want to get on board when institutional money is pouring into a stock and
lifting it significantly higher. To do that, you need confirmation that this
inflow is starting to happen before you invest.
Why is price action so important? Even if you’re correct in your fun-
damental analysis of the company, investor perception is what creates buy
orders, and you are going to need big buy orders in your stock to move it
up significantly. Keep in mind that if the institutional investment commu-
nity doesn’t see what you see, your stock could sit dormant for an extended
period. Why sit and wait when you can put your money in another stock
that is already on the move higher and has attracted big institutional volume
support?”

Tror nok vi passer godt inn der. Vi har en god ledelse og et veldig lovende produkt. Men mangler de store fondene som skal få oss opp på gamle høyder.

Så lenge det er traderne og shorterne som får styre showet, så må vi lære oss å leve med de opp- og nedturene som vi har i disse dager.

Så får hver enkelt aksjonær ta sitt standpunkt:

  • Vente til store fond skal inn?
  • Prøve å trade noen kroner her og der?
  • La være å sjekke kursen de neste 1-2 årene og få seg en veldig hyggelig overraskelse (forhåpentligvis).

Jeg har tatt mitt valg, men lar det være opp til deg å ta ditt eget valg.

Ha en fin dag! :grinning:

6 Likes

Enig med deg, men det betyr ikke at man ikke får fatt i short aksjer.

Blir ikke overrasket om vi ser 70 kr før dagen er omme.

Tipper sluttkurs 69.8 kr.

Vannet pleier å renne nedover. Igjen, hvorfor selge nå? Fordi den kanskje skal falle 3 kroner? Det er nå 78% sannsynlighet for suksess og ved suksess står kursen i 500 kroner. You do the math

1 Like

De som solgte i går på 63 for å kjøpe på 61 i dag, har allerede tapt 6 kroner per aksje. Dvs profitt på de 3-4 siste tradene er borte.

1 Like

Tullingtimen fra 9 til 10 er over. Fint driv nuh.

1 Like

Enig.
Kjøpte 500 aksjer på 66.5 kr i dag, trodde ingen ville de selge den ned til 64 kr…

Ser ikke ut som det var så dumt :slight_smile:

2 Likes

Hvem selger nå? Når mesteparten av risken er borte og en desperat short som må kjøpe minst 640k aksjer (synlig short) kanskje mye mer som ikke er synlig. Helt utrolig. Skjønner at folk vil trade når kursen står i 150, men når den er priset totalt feil er det ekstrem risiko fordi man ikke sitter på toget når det går. Da kommer man seg aldri inn igjen.

4 Likes

Kjøpte på lavt 50-tall. Solgte på 65,00 idag for å kjøpe inn igjen på 63ish, innså tabben og kjøpte tilbake på 66,. Fint med spenning i hverdagen.

Tradere selger enda. Mulig de kommer inn igjen nå for en runde til.

Hva kan vi forvente fra helgens oppdatering?

Why is price action so important? Even if you’re correct in your fun-
damental analysis of the company, investor perception is what creates buy
orders, and you are going to need big buy orders in your stock to move it
up significantly. Keep in mind that if the institutional investment commu-
nity doesn’t see what you see, your stock could sit dormant for an extended
period. Why sit and wait when you can put your money in another stock
that is already on the move higher and has attracted big institutional volume
support?”

Helt etter min tankegang. Heldigvis tenker ikke alle slik :slight_smile:

2 Likes

Må oppjustere mitt estimat til 76 kr før 1. juli.

1 Like

Føler det reduserer risiko og krever betydelig mindre tid og tilgjengelighet og heller satse på noe en har tro på, og vente på at pipeliner realiseres og verdier materialiseres.

Poenget mitt er at det er to forskjellige syn på samme sak. Ingen av delene er feil. Mitt poeng er bare at det ikke virker som alle forstår mekanismene i markedet. Jeg gjorde heller ikke det før, og irriterte meg grønn i lange tider fordi ikke alle andre «så» det samme som meg.

Men som Minervi skriver, hvis du har gjort din research og har conviction, la det stå til. Du tjener antagelivis mer på det om du har rett enn de som prøver å time inn og utgangene underveis.

Men redusere risiko? Nei. Du reduserer risiko med å trade og bruke stop loss. Å sitte long uten stop loss er ingen god risikoreduserende strategi. Da er du prisgitt fundamentale nyheter og du styrer ikke risiko.

Er man komfortabel med det, så bør man gjøre det. Er man mer risikoavers, bruk stop loss og trade i vei. Alternativt gjør som meg og gjør begge deler. Det er befriende å tjene penger uansett hva som skjer på kort sikt.

4 Likes

Uenig, men på tur på jobb, så tar ikke diskusjonen. ^^ Holder på å skli ut av tema, NANO! Fokus burde kanskje ligge på forventede og mulige reaksjoner til hva som legges frem i Boston i helga.