Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

Folk i Boston tror jo kanskje at market cap er 3 milliarder USD. Når de skjønner at det er kroner kommer de jo til å kaste seg over aksjen…Er vel ingen selskaper i USA med fast-track som prises så lavt som nano…

1 Like

Tror ikke vi har sett dagens topp…

2 Likes

Av egoistiske årsaker håper jeg at dagens kurs holder seg noen måneder.

Med 2017 og 2018 i minne er jeg blitt en pessimistisk mann. Og anser det som sannsynlig at kursen vil holde seg.

Men for all del. 100% eksponert i Nano og vil ha mer gjør noe med meg :stuck_out_tongue:

Hvor ryktes det?

Mange tradere som taper penger i dag. haha. skjer hver gang. Lurer seg selv

1 Like

Mange tradere tjener penger i dag, også…

2 Likes

Sikkert mange som nå selger på 67 for å kjøpe på 65…den strategien er veldig skummel nå.

image

8 Likes

Mange tradere som taper penger i dag. haha. skjer hver gang. Lurer seg selv

Ønsker å forstå hva som ligger bak utsagnet. Et eksempel: du kjøper på 62 og selger på 65. Aksjen går til 68 men faller til 67. Du kjøper på 67 og selger på 70. Har du da tapt penger? Du har kanskje gått glipp av noen ekstra kroner, men du har også minimert risiko hele veien. Du har ikke tapt noenting…?

I motsatt tilfelle, du kjøper på 67 og aksjen går til 70. Du er fornøyd men tror den skal høyere. Aksjen faller til 65. Du sitter med tap på 2 kr pr. aksje. Her har du faktisk tapt penger, om enn urealisert.

Mao. du taper ikke penger fordi du må kjøpe deg inn høyere. For hver trade trykker man “reset” knappen. Hvis man skal tenke på pengene man går “glipp av” som tap, så bør man absolutt ikke trade.

8 Likes

Poenget er at du ikke sitter på toget når aksjen går. Hvis du hele tiden skal kjøpe på høyere kurser for å tjene penger øker seff risikoen. Jo høyere kurs, jo større nedside. Bare trade i vei. Jeg hopper ikke av på Jessheim stasjon, når toget skal Gardermoen og raketten videre til Vegas.

2 Likes

Hm, posteren fra AACR kan ikke lastes ned før i morgen. Men abstractet er jo ute…

Det er først når de har presentasjonen på AACR at de frigir posteren på nettsiden. Gleder meg veldig til mer info om Archer-1.

Mener ikke å virke dum her nå, men forstår det fremdeles ikke. Hvis du har 10 trades og treffer på mer enn 5 av dem så har du råd til nedside-risikoen jo høyere kursen går fordi du gambler bare med mer og mer gevinst. Eventuelle tap da vil bare spise av gevinst og ikke kapital.

Et annet aspekt er at om du trader riktig, så er nedside risikoen minimal, fordi man bruker stop loss og tar tapet fortere enn om man bare sitter rolig og «håper» at kursen skal gå høyere.

Dette er også veldig trendavhengig selvfølgelig. De som tradet volatiliteten fra 12 kr til ATH tjente nok ikke like mye som de som satt stille i båten. Men når trenden snudde, var det nok traderne og ikke langsiktige som var smarte og tjente mest penger.

Sitter fremdeles folk med masse papirtap i Nano (meg selv inkludert) som skulle ønske de tradet en del på veien ned fra ATH. Det toget kom aldri frem til Gardemoen… :wink:

Jeg skal ikke overbevise noen om å begynne å trade, det er tidkrevende og krever en god del mental energi + teknisk forståelse og jeg forstår godt det ikke er for alle. Det jeg ikke forstår er folk som rakker ned på tradere – de står tross alt for all omsetning ifht. de som bare sitter og ruger på aksjene sine :blush:

3 Likes

Jeg, også!:ocean:

Jeg satt fra 12 kroner til 120. Veldig mange kunne blitt ekstremt rike hadde de bare ikke solgt på 16 og 17 kroner osv. Du blir aldri rik av å surre rundt med 2 kroner her og der. Det er de store bettene som gjør at man pensjonere seg tidlig. Du ser ikke Warren Buffet knote seg inn og ut av selskaper. 90% av de som driver med trading taper penger. Det er fakta.

3 Likes

Børsen hadde vært en veldig trist plass uten oss tradere :smiley:

Mark Minervini: I’m not interested in being the first one to the party, but I do want to make
sure there’s a party going on.

Party blir det den dagen store fond skal inn. :smile:

Toget går, men kanskje ikke helt slik vi så for oss…

:slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like

Conference Boston, USA 22.06.2018 - 26.06.2018

Bioteknologiselskapet Nordic Nanovector melder at det vil presentere prekliniske data som skal vise at kreftmedisinen Betalutin reverserer resistans mot anti-CD20 behandling i NHL celler ved behandling av lymfekreftformen non-Hodgkins lymfom. Fremleggelsen vil skje 23. juni.

Kan vi forvente noe kursdrivende her?

Vi kan forvente at noen fra Boston begynner å kjøpe aksjer…

3 Likes