Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

En ting som taler sterkt i mot at det kommer noe skambud er at da slår en bare døra opp på vidt gap for en budkrig, slik Novo Nordisk klarte når de tryna stygt i sitt forsøk på Ablynx

Det beviser jo at BP kan finne på å gjøre dumme ting. Tipper de ikke har mye respekt for et lite dev.pharma fra Norge.

Må bare poengtere at jeg ikke tror det kommer noe bud, men at jeg hadde takket ja om det skulle skje. Så får det være opp til Healthcap og øyelegen om det er reward nok.

@Mr.Oncoinvest jess, men min andel blir vel ikke solgt før en endelig pris er bestemt? Jeg får da enten 200kr pr aksje eller mer…

1 Like

Når du selger og for hvor mye er det bare du som avgjør.
Når det gjelder tvangsinnløsning vil ikke det skje før de største aktørene har takket ja til budet/forhøyet bud. Dette vil ikke skje før den uavhengige verdivurderingen foreligger.
Så mitt råd blir da å sitte på aksjene så lenge som mulig.
Ikke hopp på skambudet!

3 Likes

Også er det jo en mulighet å ikke godta tvangsinnløsning, men kreve rettslig skjønn

Jeg tar gjerne en tvangsinnløsning når Nano har sannsynliggjort potensialet i både 3FL og 2FL, og kanskje DLBCL også hvis de får gode data derfra :+1:
Tviler på at det blir på noe i nærheten av 200 kr da, for å si det sånn.

Nano sitt fulle potensiale får vi ikke før en kombinasjonsbehandling på DLBCL er i Pipeline.
Dessverre er vi nok solgt før den tid.

Salg av 200% på dagens kurs vil ALDRI skje.

Er overbevist at det er nok av investorer som er enig i det. Trenger uansett bare 10 % for å unngå det.

Latterlig diskusjon. Er 200% målsetning så har man missforståt mye.

1 Like

Tenker som så at med den informasjonen vi har tilgjengelig nå hadde jeg takket ja. NANO er ikke risikofritt.

1 Like

Salg til 240 kr aksjen vil være et ran.

Mine ambisjoner er mye mye høyere med den info vi har i dag.

Du undervurderer 1 fugl i hånden mentaliteten. 200 kr er lavere enn mitt target også men samtidig ville det gitt meg mer penger å innvestere for enn noen gang. Heldigvis er det en hypotetisk problemstilling vi ikke trenger å tenke mye på :wink:

8 Likes

Det mener jeg er feil. Men for all del…folk har forskjellige meninger.

Min mening er nettopp at man BØR tenke gjennom en slik problemstilling FØR det skjer. Eller så står man der som en hodeløs rådvill høne når de faktisk skjer. Og det VIL skje.

1 Like

Vi har mottatt flere positive meldinger denne måneden, men det går jammen ikke lange stunden før det blir kaster opp spørsmål som sår tvil om Nano vil lykkes. Selvfølgelig så er ingenting 100 % sikkert, men hvorfor ikke senke skuldrene litt og ta inn det positive enn å forsøke å få rimeligere inngang?

Etter helgas abstrakt så er en ting som er sikkert. Mitt svar er nei!

Vennligst ikke sidestill utsagn om at det er risiko i NANO med baissing :joy:

1 Like

@Fornybar Jaja jeg tolker det slik at noen vil ha en rimeligere inngang. Liker hverken hausing eller baissing🧐 Alle er klar over at det er risiko, men den siste tiden har vi fått mer kjøtt på beinet og bør kunne senke skuldrene.

1 Like

Vi får se, jeg tror som sagt kursen raskt stiger til 100-150 nå slik at et bud på 200 fremstår mindre interessant. Vannet renner nedover og er ingen grunn til at ikke Nano skal reprises nå. Dagens kurs er helt tullete

Hvorfor? Jeg er en liten fisk ifht. topp 50. Selger de, selger jeg. Holder de, holder jeg. Trenger altså ikke ta stilling til det da vi ikke har noe å si om de største eierne vil selge…

4 Likes

Ja, la oss håpe på en litt mer substansiell prising fremover.

Gjentar meg selv…
om budet blir på 200 eller 300kr er forsåvidt irrelevant.
Det som er viktig blir å holde på aksjene inntil verdivurderingen foreligger.
La oss si den blir 20% høyere enn budet.

Da gjelder det å holde hodet iskaldt.

Det som da vil skje er at Roche/Novartis sier de vurderer å droppe kjøpet. Kursen vil droppe 10% under det første budet mens opprinnelig budgiver kjøper rubb og stubb av nervøse akskjer til under opprinnelig bud. Når dette «ranet» har pågått en uke vil de bøye av og øke budet på de aksjene som nå er igjen.

Ikke selg aksjer før den feite damen synger!

10 Likes

Ikke et utenkelig scemario.

1 Like

Enhver med en realistisk holdning til aksjen er velkommen på TI. Både haussere og baissere som tydelig meler egen kake lever på lånt tid her…

Jeg ser at du aksepterer den slags haussing, men reagerer på at noen påpeker at det er risiko i biotek…

At aksjen har fått juling i det siste året er helt sant, men man skal ikke glemme å e realistisk på ting når det snur.

4 Likes