Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Er det denne du tenker på?

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/EANM-poster-Hamburg-2015.pdf

1 Like

Ja, og jeg har misforstått kraftig hva de det betydde. Etter jeg leste at CD37 finnes i forskjellige sammensetninger antok jeg at disse Fc-reseptorene var de variantene.

wiki: lternate splicing results in multiple transcript variants encoding different isoforms.[6]

Skjønner nå at det er andre receptorer enn CD37. Men da blir spørsmålet om Humalutin får for høy affinitet til andre celler enn B-celler?

1 Like

Ja, Fc reseptorer er reseptorer som kan binde ulike typer antistoffer, men de binder Fc-region, og ikke i den antigen-bindende regionen (Fab). Denne reseptoren benyttes blant annet av immunceller til å drepe celler/bakterier som har blitt merket ved at et antistoff har bundet. Det at cHH1 har affinitet for samtlige Fc-reseptorer, mens HH1 bare har affinitet for to (kun B-celler) kan være med å forklare hvorfor kun Hemalutin (cHH1) som induserer ADCC (antibody dependent cellular cytotoxicity).

Såvidt jeg vet, med unntak av Mast-celler og IgE, så binder immunceller Fc-region til ubundet antistoff i liten grad. Eksempelvis vil ikke immunceller binde IgG før det faktisk har bundet og merket enn bakterie for fagocytose. Dette taler at for at binding av Humalutin til tilfeldige immunceller via Fc-reseptorer ikke vil være et stort problem, men jeg er usikker på om kimeriske antistoffer fremstilt på denne måten oppfører seg annerledes. Posteren viser også at cHH1 har likt opptak i normale organer samt tumor sammenlignet med HH1, noe som taler for at unbundet Humalutin ikke vil ha for høy affinitet til andre celler.

3 Likes

Takk for et meget utfyllende og godt svar!

Jada joa, bra svar…(skulle gjerne sett det på norsk da…) :joy: ikke et språk jeg er så inne på, men forstår det sånn at det ser ut som Humalutin ikke vil påvirke andre celler enn kreftcellene i større grad enn Betalutin?
Vil de i utgangspunktet kunne bruke det med samme forhold predosering som de tester ut med Betalutin nå, 20/100? Eller vil de teste 15/40 e.l?

2 Likes

Var det ikke slik at lymfekreft er bare i rundt 80% av tilfeller representert i B-celler? Større anvendelsesområde kanskje for Humalutin blir også en sluttning her?
Ellers er det ikke så mye norsk dere prater nei, men fantastisk interessant! :grinning:

1 Like

Nano kursbildet minutt for minutt…
nano_jpg

Meg

13 Likes

image

image

9 Likes

Slapp av, neste uke er NANO-kursen rundt 410 nok!:money_mouth_face:

81.8 mandag, 82.8 tirsdag, 82, onsdag, 81,8 torsdag og 81,6 fredag!:joy:

4 Likes

Hvordan skal dette slutte? :face_with_raised_eyebrow: Jag kjøper personligen en breakout med target 104 kr i første omgang. Alternativ kjøper jag bunn. Blir interessant å følge videre.

3 Likes

Jeg tipper det slutter engang i 2019 med at det blir lagt inn et bud på Nano som tilsvarer 6-7x dagens kurs. Budet blir avslått og budgiver må ut med 10x dagens kurs for å få gjennomslag. Så tas selskapet av børs… :wink:

7 Likes

Kontrer den med at budrunden ender på 14 ganger dagens kurs, i juni-18 :grin::+1::sweat_smile:

2 Likes

Jeg ser faktisk hakket mørkere på det enn deg i det mellomkortsiktige om vi nå igjen bekrefter lower highs, lower lows.

Da tror jeg vi ser 53…

1 Like

Japp det er mulig.

Mon tro om de ikke har mulighet til å innsidekjøpe helt til ut til CMD? At de jobber med oppstart av studier er vel noe alle vet og ikke noe som burde hindre innsidekjøp?

@Savepig og @babyrage - kan være tilbøyelig til å si det ser litt mørkt ut men dere krisemaksimerer? Volumet er lavt og kursen beveger seg med hvilepuls før spurten.

Hvis man ser 3mnd frem i tid, er kursen høyere eller lavere enn nå? Jeg vedder 10 nano (dagens kurs), på at den er opp :wink:

3 Likes

Lett å følge dere på at vi teknisk vipper mellom korreksjon ned og brudd opp akkurat nå. Jeg forstår likevel ikke helt at den ved nedgang skal til 53, i hvert fall ikke i første omgang. Burde være god støtte på 75-76 og 65-68 før det. Videre dersom man tar utgangspunkt i en lower lows-trend:


…og ser på tidsperspektivet så ender den på 53 i månedskiftet november/desember.

Jeg tror ikke TA er det som evt styrer kursen dit på det tidspunktet? Vanskelig å se for seg at vi ikke har fått kursdrivende nyheter i en eller annen form før det.

Sunspunkter?

3 Likes

Jeg tror jo også mest på at de gode krefter vinner og at den skal opp (setter pengene på det), men det er veldig bears in control akkurat nå.

1 Like

Har med min begrensede kunnskap svært vanskelig for å skjønne hvorfor vi skal se 50-tallet kun pga TA-woodooen (som nok har noe for seg, men det var en drøy nedgang på teknisk)
Klart hvis det mot all formodning skulle komme direkte negative nyheter så er det noe annet. Men de fleste tror vel på det motsatte. Og hva det tekniske sier fra dag til dag og uke til uke ser jeg ikke på, kun det fundamentale :+1:
Edit: @Aksjesnila jeg tror da også på en del gode nyheter/oppdateringer de neste 3-4 mnd :slight_smile:

1 Like

Helt latterlig lavt volum nå men litt mer engasjement når vi kom ned på 80-streken.

image

3 Likes