Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Du kan jo evt selge det du har nå, hvis du har tap. For skatt neste år. Så sette inn pengene i en ASK, jeg har Nordnet og er fornøyd der. Noen her har Pareto osv, og anbefaler de. Tror ingen anbefaler Dnb :sweat_smile:

Presiserer fra siteringen i innlegget mitt over: “Der pasientene har dårlige prognoser og det ikke finnes gode behandlingsformer vil det være uetisk å ikke få en tidlig godkjennelse. "

Vi snakker om tidlig godkjenning. Hadean Ventures (kun helseinvesteringer) som nylig var i mediene etter å ha fått inn ko-finansiering fra Argentum, snakker om Hadean og Ventures. Sistnevnte forstår vi lett. Førstnevnte er et begrep for tiden før den første, kjente stein på Jorden. Navnet indikerer altså tidlig tidlig. Spørs om de vil bare sitte å se på i perioden som kommer nå…

hadeanventures.com/

Takk for svar, Oilimp.
Foreløbig ser jeg det an. Har planer om å flytte Nano-aksjene. Har sittet på dem en stund.
Det har vært lærerikt.

Ser at det anbefales å selge aksjer man har papirtap i

Bruker Dnb, selv om jeg ikke anbefaler dem til andre. De har jo hatt mye nedetid dette året.
Har Nordnet som en backup

1 Like

Jeg solgte mine i sommer, ble et tap på ca 180K, som vil merkes på skatten. Kjøpte meg inn igjen med en del større post over noen dager etter salg. Må nesten ha ASK føler jeg, så kan man utsette skatten til man faktisk tar ut overskuddet. :+1:

Tror også at aksjesparekonto er tingen.
Står en del på tapetet denne høsten for Nano,
så det er nok snart på tide å få ut fingeren og flytte…

1 Like

Det er fri overgangsperiode for ASK frem til neste år, minst, sikkert til neste sommer egentlig. Så man kan flytte aksjene når som helst. Ikke noe jeg stresser med i allefall - og på Zero er det lavere skatt (enn så lenge) så jeg lar bare mine aksjer være på Zero.

Sjekk kjøpersiden i dag, veldig nice!

image

Jeg vet ikke om dette hører hjemme i den generelle tråden, eller om jeg må lage en ny for astrologisk drømmetyding e.l, men jeg drømte om at Nano steg som en rakett i det jeg var på reise til Spania, noe som skjer på torsdag :wink: jeg hadde en solid milliongevinst husker jeg :sweat_smile:

Nei vi er jo som ventet inne i en ventefase fram til Nano kommer med noen nyheter til markedet. Akkurat det frykter jeg ikke at det blir mangel på, da de har guidet en god del for 2H-17. Nå er det under 3 mnd til jul, så det forventes en begivenhetsrik tid.
Så får vi se hva det gjør med kursen. Det viktigste for meg er at ting er i rute, og fortsetter å gå "veldig bra " som Nano selv har sagt hele tiden. Selv om det jo er å foretrekke at kursen gjør et solid byks oppover da! :smiley::+1:

Ang. de to dosimetry-studiene omtalt ovenfor, så er de Phase 1/2b og kan lede opp til 2b studien Merlin nevner for Lymrit 37-01.

I fjor høst fikk vi børsmelding 5. sep. om to publiserte to dosimetry-studier. Resultatet for den første var da at (ved 40mg Lilo, så var det ingen reduksjon i tumor-opptak av radioaktiv dose ift. ingen predosering med Lilo. Resultatet for den andre dosimetry-studien viste da at uheldig opptak av radiaoktiv dose i benmarg (Red Marrow) var signifikant mindre ved predosering med Lilo.
http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160905.OBI.20160905S2
Legg forøvrig merke til at det i børsmeldingen står “PARADIGME study, which is expected
to start in 2H 2017.”

NÅ venter vi altså bare på denne høstens andre dosimetry-studie (den første innfridde og ble publisiert 28. august). Forenklet sagt, kan vi si at vi er 3/4 i mål med dosimetry-studiene. Den siste dosimetry-studien starter om få dager og er ferdig etter 3 uker. Tipper de har opplegget klart til å smekke dette inn i en allerede omsøkt poster for EANM.

1 Like

Ingen meldte endringer i short i dag, det er nesten litt overraskende.

Den økte rett før helgen. Pleier å være en dags lagg, så kun evt endringer på fredag som er meldt inn idag. Øker nok mer ila uken.

Hva begrunner du med at shortandelen naturlig må øke når vi allerede har dokumentert at topp 50 øker såvidt?

3 Likes

Fordi shorten har økt jevnt og trutt i det siste

Det er ukorrekt, shorten har ligget så godt som helt flatt i en måned, samme periode som topp 50 har sluttet å redusere og så vidt begynt å øke.

4 Likes

Du virker dyktig på flere områder, men jeg har aldri hatt sansen for dine bombasiøse påstander, som blir slengt ut rundt NANO.

4 Likes

Ikke ta Evil for sterkt, han er bare litt sånn derre:

image

2 Likes

Bare ikke si noe negativt om Funcom, da tar,n av skal du se :joy::joy:

De fleste selskapene som shorter Nano er rene algotradere, tviler på de har satt seg nevneverdig inn i fundamentale forhold :wink:

De har nok stoploss på plass så det er grenser for hvor ille det kan gå

Joda hedgefondene har god råd. Er ikke alltid det går bra.

2 Likes