Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Når den siste optimist har blitt pesimist så… :slight_smile:

De to er @sokrates og @Nocturne

2 Likes

Driver kronekursen og utløser utenlandsk stoploss?

1 Like

Faller børsen?

Generell riskoff du tenker på?

Ja, jeg tror faktisk det er noe i at utlendingene har blitt påvirket av valuta.

Samtidig har vel proffene hedge

Har aldri vært så optimistisk om Nano som jeg er nå! Caset har aldri vært bedre. Synd at kursen lekes med av roboter og mer eller mindre lovlige (?)metoder.
Men når ting faller mer på plass mtp framgangen deres så kommer nok kursen også.

Spørs om man ikke må få overført noe mer og handle på disse nivåene i morgen. Er jo rene gavepakken nå for de som har mer tørt krutt.

Fuck meg hvordan kunne dette gå så galt?

7 Likes

Noc. du som er så forbanna på fallet, ta kontakt med FTF å fortell dem hva de driver med.

Jeg vil si at bevegelsen i NANO i det siste klassifiseres som “spesielt urolig”, hva tenker du?

Be dem kreve tilbake shortaksjene, kursen lekes med opp/ned 20 % på skrotlavt volum, rister ut småfisker.

2 Likes

Hvis noen kan fikse dokumentasjon på at det faktisk er shortaksjer som er årsaken til fallet så skal jeg forfatte en mail, no problem :ok_hand:

1 Like

Det er harda bud å være aksjonær i NANO i disse tider ja, spesielt når denne høsten skulle være tiden for de store anledningene. Hittil har dette definitivt ikke slått til kursmessig.
Dette skyldes nok både skuffelsen knyttet til de foreløpige data fra 20/100, samt at selskapet gang på gang har bevist at de er vanvittig dårlige til kommunikasjon ut mot markedet til rett tid.

Får håpe at de retter opp noe på CMD…

1 Like

Med dagens kurs verdsettes pipeline til 2.5 milliard. Da er ca. 800 mil i cash holdt utenfor. Med tanke på alt som er i pipe er det latterlig. Det triste er at jeg tror ikke på noe særlig oppgang med det første og heller ikke etter ASH. Tror ledelsen kommer til å rote til kommunikasjonen fra ASH også. Håper jeg tar feil.

Full disclosure: har kostpris på 90,50.

Dette er vel ganske åpenbart når du ser på aksjeoversikten på hvem som kjøper og selger. Alle US algoene tror jeg trader med shorteraksjer, spesielt JPM og CSB. Bevis har jeg selvfølgelig ikke, men dette er som sagt ganske obvious.

Helt ærlig, så tror jeg Costa må fremstå like Big Swinging Dick som han her for at det skal ha noe for seg:

Dette er noe en ved navn focuss liker å skriver på HO. Noe jeg ikke kjenner meg igjen i selv som aksjonær. Kursen representerer ikke det fundamentale så vidt jeg kan se, så bare å puste rolig.

1 Like

Hvis folk vektlegger disse dataene så mye burde de ikke være i aksjen! Det er data på 6 pasienter. Vi har data på 15/40 som slår samtlige konkurrenter på markedet ned i støvlene. Har noen sett på mcap til disse selskapene? Og Nano skal altså prises som en middels stor pølsebu på Nadderud? Come on man… it doesn’t make diddly sense.

3 Likes

Dette er jo gull, for vi er jo long alle sammen er vi ikke?
Får dessverre ikke inn handle penger før om 13 dager… uff, håper den har falt ennå litt til da :man_farmer::sweat_smile::star_struck:

Har sett vedkommende sine skriblerier og han er nok i overkant kritisk.
Samtidig så er jeg ikke uenig i mye av kritikken som har vært den siste tiden. Det har nå skjedd gjentatte ganger at formell melding fra selskapet har blitt sluppet ut i ettertid etter at informasjon har vært kjent andre plasser. Dette burde vært helt unødvendig.

Det fundamentale og kurs per dags dato henger i mine øyne heller ikke på greip, men det bedres definitivt ikke av at folk rett og slett ikke forstår hva som er inkludert av hvilke pasienter i hvilke resultater o.s.v.

Er man langsiktig (noe jeg i høyeste grad er og har vært) så er jo dette en gavepakke, men de fleste ville nok vært foruten alle disse opp og nedturene som vi har vært gjennom den siste tiden.

2 Likes

Jeg er ikke uenig, men det vises jo helt klart at folk har vektlagt disse resultatene stor verdi.
15/40 var bankers tidligere med 70% ORR. Når denne nå har økt til 81% så er det i mine øyne ikke noe som helst tvil om godkjenning eller ikke såfremt det ikke skjer noe drastisk med tanke på sikkerheten.
Markedet derimot virker ikke å tro helt på dette, men markedet har vist seg å ta fullstendig feil tidligere også, spesielt i NANO.

1 Like

Vi har alle den samme informasjonen og jeg nekter å tro flertallet av de som innvesterer i Nano ikke har satt seg inn i dataene. Informasjonen er jo tolket i hel så det er ikke vanskelig å skjønne hva konsensus er.

Da kjøper jeg heller @Deltoid teori om at utlendingene shorter Oslo børs og det de anser som high risk aksjer (f.eks biotech). Ser de andre Biotech aksjene har holdt seg relativt greit i dag så det gjør fallet enda mer merkelig i mine øyne.

1 Like