Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg tror faktisk at skremmende mange ikke har satt seg inn i dataene.
Samtidig så har mange vært inne i aksjen i påvente av 20/100 resultatene i håp om kortsiktig gevinst. Når dette da ikke slår til så faller mye sammen på kort sikt, noe tradere og shorterene utnytter. Men det langsiktige bildet er fortsatt intakt og vel så det.

Tar gjerne flere nano-aksjer nede på 50-tallet jeg. Hadde ikke vært feil det når ingenting av det fundamentale har endret seg.

Mulig det er fordi jeg er gjeldsfri eller fordi jeg ikke har investert veldig mye penger i NANO, men jeg synes på en måte at dette er litt gøy. Føles som om Gud driver og trekker kursen ned mot 50-tallet for å teste meg.

“Er du egentlig en sånn fyr som skal tjene penger på å kjøpe og selge papirer. Du pleide jo å røyke hasj og høre på Iggy and the Stooges, hva skjedde? Selg aksjene nå, Calu.” Mens djevelen sitter på motsatt skulder. “Du har lest deg opp på det fundamentale, kis. Du vet at sjansene er store for at dette går veien så lenge du er tålmodig. Dette handler om penger, C, masse penger.”

5 Likes

Teller veldig på knappene om jeg skal låne meg opp og kjøpe mer aksjer hvis dette holder seg. Må vurdere :smiley:

Jeg er inne på tanken… men frister ikke å dra frem kredittkortet igjen egentlig. Om enn kortsiktig. Har jo nok giring inne as is. Må være rasjonell her nå. Kanskje derfor jeg reagerer mer enn @Calusari. Kanskje på tide å ta ned giringen litt istedenfor å øke… :poop:

1 Like

Er absolutt ikke pessimist på lang sikt. Men med økt short og CMD rett rundt hjørnet, så tror jeg ikke på noen kortsiktig stor økning i kursen. Costa har jo snakket ned kursen gjentatte ganger tidligere. Om det kommer et utsagn om noe forsinkelse ellet at vi kan forvente data på spesifikke datoer på senere tidspunkt, så tror jeg vi alle må forberede oss på at dette kan bli stygt. Etter ASH kan tørkeperioden på nyheter fortsette, og er ikke dataene på 20/100 noe bedre enn 15/40, så vil det bli surt en periode tror jeg. Jeg er selvfølgelig med hele veien, men omvekter litt nå i de tunge periodene, ser ikke noe poeng i å bli med på ytterligere 10 prosents + fall videre med hele beholdningen. Fundamental ser det velidig lyst ut på lang sikt med 15/40.

@sokrates
Det er synd at du forandrer skrivemåte og holdning til kursen så ekstremt avhengig av om du er utenfor eller innenfor.

Nei, nå tuller du vel @sparkonge. Det skyldes ikke at jeg er utenfor at jeg surmuler litt i dag, men fordi jeg faktisk har en posisjon på litt over 500k inne i Nano, og som jeg ser taper verdi dag for dag. At jeg også kan henge litt med gjeipen etter fall fra 90.- til under 70.- på ei ukes tid bør være legitimt uten å bli beskyldt for noe annet enn at jeg beskriver de faktiske forhold. Jeg er også dønn ærlig på at jeg har redusert litt, men at jeg har ståltroa på Nano. Det er faktisk sånn at Nano aldri har sett bedre ut med 15/40 enn det de gjør i dag i mine øyne. Likevel synes jeg man må gjøre egne kortsiktige vurderinger underveis om hva man skal gjøre for å komme best ut av det. Det er også en “gambling” å vekte seg for mye ned. Nano kan som alle vet gå 10% opp på en dag uten noen nyheter.

3 Likes

Synes det er mye ståhei om lite om dagen. (med ståhei mener jeg markedets reaksjon) Case’et er intakt.

Det er riktig av markedet å innprise litt lavere sannsynlighet for ‘homerun’ 20/100 effekt. Man skal huske at når det for ikke så lenge siden var tre pasienter hvor 2 hadde CR, hadde de fleste en meget positiv holdning, med store forventninger til doseringen, og få snakket om at pasientgrunnlaget var lite. Nå hvor vi har 1 CR på 6 pasienter, er det mange som avviser det på manglende pasientgrunnlag. Det er jo riktig at pasientgrunnlaget er lite, men den ovennevnte assymmetri avslører kognitiv dissonans og er talende.
Alt annet like: sannsynligheten for ‘homerun’ 20/100 effekt er litt svekket, dessverre.
Optionsprising er vanskelig, jeg synes markedet overreagerer nå.

Case’et er intakt. Jeg skal kjøpe mer på disse nivåer. :grinning:

2 Likes

Absolutt lov å være litt smågrinete når kursen går som den går, mot alt det fundamentale. Synes også det er dumt.
Skulle solgt på 112 og kjøpt på 68, men da må jeg låne Marty McFly’s Delorian! :joy::+1:

2 Likes

Min spådom er at Costa legger opp til tidenes “kurspleie” i fra 22 november til midten av desember, hvor de kjører en rettet emisjon rundt ny ATH for å sikre midler til markedsføring/produksjon av Betalutin.

Jeg vet enkelte er uenig, men sånn som aksjen blir herjet med gir det mening å skaffe cash i en sterk posisjon.

Så får vi se om markedet fremdeles er interessert i å kjøpe om noen uker.

Det er ihvertfall ikke kjedelig å være Nanoaksjonær om dagen. Håper negativtieten snart er over. Også synes jeg det er mye mer oversiktilg slik de presentere data på nå enn de har gjort tidligere, ref slide på side 11. Og slik jeg leser dataene med tanke tidligere pasientgrunnlag, så tyder mye på enda bedre resultater for begge dosene fremover. Altså en positiv progresjon med bedre pasientgrunnlag og lengre DOR.

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Jefferies%20Global%20Healthcare%20Conference%20-%20November%202017%20-%20Nordic%20Nanovector%20ASA.pdf

3 Likes

med rett i underkant av $900M (litt vill gjetting basert på Q2-tall) på bok tror jeg ikke NANO ønsker å kjøre igang en rettet emisjon i år. Kanskje mot slutten av 2018, når ting er enda mer på plass, men ikke i år.

1 Like

Hvis de tok sikte på emisjon i høst hadde de nok gjort sitt for å få opp kursen.

For eksempel børsmeldt abstractet til EANM.

Helt sinnsykt at du lenker denne videoen fra 2016 som jeg har lett etter de siste to ukene. Utrolig.

1 Like

Det er helt i orden å redusere og spille med åpne kort. Men antar du selger med tap da når du reduserer på disse nivåene? Er planen å kjøpe billigere eller bare ta tap? Prøver bare forstå hvordan andre tenker :slight_smile:

Selv sitter jeg med 6-siffret tap, men har hatt mellom 5 og 6-siffret tap siden Lugano og ikke gjort noen ting. Når den gikk til 95 nå sist var jeg 5-siffret i pluss så burde jo absolutt ha lettet meg litt i etterpåklokskapens lys, men ingen forutså et fall ned til disse nivåene igjen, vel, ikke jeg i allefall. Mulig de som er negative til Nano så det komme (uten å ha grunnlag for det selvfølgelig).

Nei, som du sier kan den like gjerne smelle opp 10-20% om kort tid så jeg sitter stille og observerer stormen selv om den svir litt :wink:

1 Like

Skal jeg være ærlig så er det Nano vanskelig å tyde Nano om dagen. Jeg ser på ordreboka og vurderer stemningen i aksjen samt eventuelle nyheter. Begynte å selge meg ned fra 75-72 i dag med tap, men ikke så mye i tap. Kjøpte en del igjen på ca 69. Men sitter som sagt med en fast post som krymper. Hadde 20 K aksjer i NANO for bare litt siden, Mye skal inn igjen. Selv om jeg sitter med gevinst i Nano totalt sett så har kontoen krympet drastisk dette året. Jeg var god på å time forrige salg for ca en uke siden på ca 90.- før den falt drastisk. Sparte en del der, men kjøpte igjen for raskt. Målet nå er å sitte med en stor fast pott, samt trade litt om “klimaet” i aksjen stabiliserer seg. Nå om dagen er det også umulig å trade. Er dessuten dårlig på TA. Faktum er at jeg burde ha tradet mye mer gjennom hele 2017, så hadde det sett betydelig lysere ut. Ved juletider i 2016 hadde jeg ca 600 K mer på kontoen enn nå, så dette året har vært grelt for å si det mildt. Men når, ikke om, Nano kommer så blir det nok bra for oss alle som er inne. Hva slags strategi bruker du @Nocturne? Har forstått at du også er ganske all inn i Nano?

1 Like

Jeg stolte på Luigi og kjøpte aksjer i dag.
Han sendte meg en masse slides i dag.
Der sto det at alt står bra til.
Hva mer kan en forvente en uke før Q3?

En ulveflokk med shortere prøver å renne kursen i senk og flokkens lakeier( noen er kanskje betalt) hyler om mistillit til Luigi.

På sikt vinner alltid det fundamentale.

Det fundamentale er på plass sier Luigi.
Og jeg stoler fortsatt på ham.

5 Likes

De hadde i underkant av 900mill NOK per 30.06, ikke dollars:)

@sparkonge jeg ser den, men den var litt lenge før tenker jeg.

Ja, det stemmer. Gikk all inn sånn ca. i mars, har tradet 1-2k aksjer underveis men sittet i ro med resten. Strategien var å swinge 10-20% av beholdningen periodisk men har vært vanskelig synes jeg. Plan nummer to var å få en dobling eller tre på hovedpotten i år, men den har slått helt feil. Nå er jeg fornøyd om jeg klarer +20-30% i år på hele kontoen (dvs. Nano må stige 30-40% resten av året).

Neste år bør jeg nok diversifisere mer, med kanskje 1 aksje til i portisen… :joy:

1 Like