Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hvis du diversifiserer så stikker NANO til stratosfæren, hvis du ikke gjør det så blir det ett år til med ørkenvandring. Right? :smiley:

1 Like

Right… :smile:

Glemte å nevne at jeg har hatt belåning på portisen siden Lugano og planen var å redusere denne i høst men var aldri fornøyd med gevinsten (de få gangene jeg hadde gevinst), så med rentene på lånet blir tapet enda større og det svir mer. Må i allefall ta lærdom av dette :smile:

1 Like

Er klar over belåningen, og jeg er i samme båt. Det er nok en lærdom i dette, men vi gikk vel begge inn med årsskiftet som horisont? Jeg tror ikke på at vi har bommet før vi bikker julaften og cruiser på 70-80. Det er akkurat sånne som oss som husene river og sliter i nå. Det fundamentale er fremdeles on track.

2 Likes

Det krever sterk overbevisning og gode retoriske ferdigheter for å overbevise kona om at det var kjempelurt å sette alle sparepengene på Nano og Trvx. Godt hun ikke spør hver uke hvor mye pengene har vokst! :sob:

7 Likes

Det har du helt rett i! Skal innrømme jeg var i overkant frustrert og forbannet i går, men caset er inntakt og jeg gikk inn pga. det fundamentale, så her må vi bare ri stormen av. Ny dag i dag, la oss se hva som skjer. Let’s go!

Helks2

12 Likes

Jeg har også en del belåning, og som @Nocturne og dere andre trodde jeg at jeg kunne selge litt Nano med god gevinst for en stund siden, og sitte igjen med hovedbunken + en del " gratis" aksjer. Men må nok vente på det, det vil komme. Er ikke stressa da, hjulene går fint rundt.
Og som Noct sier, det er jo en lærdom :slight_smile:

Er sann #tekinvestor ånd føles det av og til som at jeg er den eneste uten belåning her.

Husk ABCDEF:

Alltid besitte cash - det er finessen :slight_smile:

7 Likes

Det ordner seg alltids. Omrokkerer jeg litt på verdier så har jeg mulighet til å dekke belåningen hvis jeg har fucket opp. Man må gamble litt for å vinne i dagens verden. Kom ikke tidlig nok inn i aksjen til at jeg har 30-40K som enkelte forteller om.

1 Like

Klarer avdragene helt fint om det skulle skjære seg, så det går greit.
Jeg kom også inn i Nano på rundt 90 i vinter. Solgte alt og tok tapet i sommer, belånte og kjøpte meg opp til over 10K over noen dager, snitt nå på ca 72. Har kjøpt og solgt litt underveis, men totalt med de pengene jeg har satt inn til aksjehandel, det jeg har tatt ut og det jeg har igjen i verdi i portisen så er jeg sånn rundt break even eller litt i pluss nå.
Satser på at det blir en del mer pluss når jula ringes inn! :slight_smile:

Kan jeg spørre om hvilken rente dere har? (Hvis dere låner med aksjene som sikkerhet)

Ja, samme her. Eller, kjøpte første gang på 40-kroner men hadde til gjengjeld ikke så mye kapital i markedet da som jeg har nå. Sitter enkelte på HO og her med snitt på 15-20 kr og 30-40-50k aksjer. Der er ikke jeg… :smile:

@sparkonge - samme som @Oilimp.

1 Like

Har hus, lånt med det som sikkerhet. Har ikke belåning på aksjene.

Edit: jeg skulle begynt med aksjer januar -16 i stedet for -17 @Nocturne , hadde gjort det samme da. Dvs oppdaget Nano, sikkert sittet med et snitt på 15-20 og en 30-40.000 aksjer. Sikkert solgt og berget innsatsen desember-16 da, men hatt sikkert 30K nå, kanskje mer :slight_smile: Men what if-leken er bare det, en lek :joy:

4 Likes

En patentsøknad for Humalutin med ganske inngående fakta om virkemåter og mulige bruksområder. Kan være nyttig.

https://www.google.com/patents/WO2013088363A1?cl=en

2 Likes

Liten analyse i Kapital:

Nordic Nanovector har kontroll på finansene og er godt posisjonert for snart å kunne ta steget mot kommersialisering. Vi venter en positiv nyhetsstrøm fra selskapet fremover.

Kjøp.

Ina Vedde-Fjærestad

Nordic Nanovector har en bred klinisk strategi, kliniske studier som går fremover, en ledelse som vet hva de driver med og er foreløpig finansiert noen år fremover. Mer kan man ikke håpe på i et bioteknologiselskap i denne fasen.
Nordic Nanovector-aksjen er i pluss med drøye 20 prosent det siste året, men har falt omtrent tilsvarende 20 prosent på Oslo Børs siden nyttår, noe som er på linje med resten av Helsevern-sektoren. Selskapet er i skrivende stund priset til 3,8 milliarder kroner, noe som gjør det til børsens desidert største bioteknologiselskap målt i markedsverdi.
Selskapet skal legge frem tall for tredje kvartal, samt ha kapitalmarkedsdag med oppdateringer på selskapets strategi, markedsutsikter og status på forskningen 22. november i Oslo. Vi venter en positiv nyhetsstrøm fra selskapet fremover og tror det kan lønne seg å sitte på aksjen.
Til blodkreftpasienter
I et selskap som Nordic Nanovector er det først og fremst det operasjonelle man er interessert i. Hvordan det går i selskapets ulike studier, og hvordan er det finansiert?
Hovedproduktet til Nordic Nanovector er Betalutin, som i første rekke rettet mot pasienter med lymfekreften Non-Hodgkins lymfom (NHL) som har fått tilbakefall, og hvor annen behandling ikke har fungert.
Spesielt gode er studieresultatene fra pasientene med lymfekrefttypen follicular lymphoma , eller lymfatisk leukemi (FL). Dette er en pasientgruppe hvor behovet for behandling er stort.
Nordic Nanovector kunngjorde i mars at første pasient hadde fått sin første dose i fase I-studien hvor selskapets produkt Betalutin skal testes i behandling av pasienter med den aggressive lymfekrefttypen Diffuse large B-cell lymphoma (DLBCL). I juni la selskapet frem en oppdatering som viste til lovende resultater fra den pågående fase I/II-studien med Betalutin. Denne studien kalles PARADIGME-studien og er nå inne i klinisk fase II.
Selskapet meldte 1. november at det vil presentere oppdateringer fra fase I/II i LYMRIT 37-01-studien med Betalutin, på en stor konferanse i USA i desember.
Høye topper og dype daler
Risikoen er selvfølgelig skyhøy. Fortsatt er selskapet i kritisk fase av den kliniske utprøvingen, og ingen vet med sikkerhet hvordan morgendagen blir. Studier kan feile eller gi uventede bivirkninger, eller det kan gå strake veien mot kommersialisering. At selskapet velger å samarbeide med andre selskapet mot slutten av den kliniske fasen og i kommersialiseringen, er også en mulighet.
Selskapets kliniske utviklingsstrategi satser på å sende inn den første regulatoriske søknad i første halvår 2019. I løpet av andre halvår i år vil selskapet starte opp fase II av Paradigme-studien og fase II i studien som ser på Betalutin i kombinasjon med rituximab, samt fase I i den kliniske studien av en annen medisin under utvikling, Humalutin, som selskapet håper skal være nyttig for pasienter som nylig har fått diagnosen Non-Hodgkins lymfom. Se også tabellen med ventede nyheter fra selskapet.
Ifølge selskapet har markedet for NHL-medisiner en verdi på over 12 milliarder dollar. Det er et udekket behov i markedet, med muligheter for å få orphan drug -status. Sistnevnte begrep betyr at det er medisiner rettet mot sjeldne diagnoser, og får man en slik status, kan man få visse fordeler slik at kommersialiseringen går raskere.
Ifølge tall fra analysebyrået Decision Resources vil markedet for medisiner til denne krefttypen med blodkreft med tilbakefall, være verdt ti milliarder dollar i 2022. GBI Research spår en markedsverdi på 9,2 milliarder dollar innen 2020, opp fra 5,6 milliarder dollar i 2013.
Venter økt pengebruk
Nordic Nanovector hentet inn 500 millioner kroner i en emisjon i desember i fjor, for å blant annet finansiere videre kommersialisering av Betalutin, og en fase II-studie med Betalutin og rituximab i kombinasjon. Selskapet hadde 1,018 milliarder kroner på bok ved årsskiftet. Etter seks måneder var det 881 millioner kroner igjen. Det vil si at de bruker i snitt 137 millioner kroner i halvåret, tilsvarende 22,8 millioner kroner i måneden. Om vi forutsetter en kontantbeholdning på 790 millioner kroner pr. 1. november, har de i skrivende stund penger til å drive i nesten tre år til før de eventuelt må ha påfyll. Finansdirektør Tone Kvåle sa i et intervju med Finansavisen i august i år at de forventer at pengebruken vil øke etter hvert som selskapets produkter nærmer seg kommersiell fase.
Selskapet føler seg vel finansiert frem til innsendelse av første søknad for markedsgodkjennelse for bruk av Betalutin i FL, og planen er å søke første markedsgodkjennelse i første halvår 2019.
Selskapets største aksjonær er Healthcap, som eier 11,1 prosent av selskapet, med Folketrygdfondet som nest største eier med 6,3 prosent av aksjene.
Kapital-fakta
Selskap: Nordic Nanovector
Bransje: Helsevern
Børskurs: 76,15 kroner
Markedsverdi: 3,73 milliarder kroner
Anbefaling: Kjøp
Selskapet har kontroll på og er kommet langt med flere kliniske studier. Vi venter en positiv nyhetsstrøm fremover. Kjøp.

16 Likes

Bra! Kopierte akkurat den artikkelen og skulle legge den her, så var du raskere :sweat_smile::+1:

2 Likes

Har du link til saken?

Hvilken dato er artiklen fra?

Jeg kopierte fra HO.

De skriver det er siste utgave, men det kan jeg ikke bekrefte.

2 Likes

Har fundert litt over de 6 pasientene med FL i Arm 4. Kan det tenkes at flere av de fikk dosering så tett opp mot avlesingsdato 3 juli at svulsten ikke har rukket å få en reduksjon tilsvarende 50% eller mer?

PR = reduksjon på 50% eller mer

Dersom bare 1 av pasientene har fått PR siden 3. juli så vil ORR sprette opp til 67%. Om denne pasienten til slutt fikk CR så vil tallene bli ORR 67% og CR 33%

Noen som vet når siste FL pasient i denne gruppen ble innrullert?

2 Likes

Det er nok nærmere at patienterne kan have været genetisk dårlige til at optage medicinen eller at patienterne har været for syge (for sent stadie i kræftforløb) til at kræften kunne reduceres.

1 Like