Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Nettopp derfor skaffet jeg ca 120K til for å handle for! :sweat_smile::heavy_dollar_sign:
Håper bare ikke den tar av før pengene kommer på Aksjesparekontoen!

2 dager til CMD. Om vi tar grunnlaget for at CMD ble flyttet pga av mangel på talere som NANO selv har sagt så regner jeg med at det da er snakk om kolsad eller zinzani som ikke kunne. Hva kan det være NANO synes å være så viktig å formidle på CMD at de ønsker disse til å være tilstedet? Har mest tru på at det gjelder Zinzani. Har ikke tro på at det kommer så mye nytt.

3 Likes

Etter siste året er jeg negativt innstilt inntil det motsatte er bevist. Enten intet nytt eller dårlig nytt.

1 Like

Vel, selskapet skal starte 3 store studier innen utgangen av året, og ledelsen bor ikke engang i Norge. Det kan hende de bare rett og slett ikke hadde tid til å ha to forskjellige dager hvor flere måtte møte opp. Særlig CMD krever store forberedelser for å være bra. Availability of speakers kan ha handlet om de selv.

1 Like

Nordic nanovector presenterer ved Costa
5 desember.
Carnegie Nordic Healthcare Day
New York, United States, December 5, 2017

Carnegie Nordic Healthcare Day
in Collaboration with the Trout Group

Tuesday, December 5th in New

3 Likes

Skal være fornøyd om vi ser 100 kr før julemiddagen fortæres. 120 virker litt far off der kursen er nå @Oilimp men man vet aldri med Nano. Vi husker godt hvordan den gikk i fjor. Mange som solgte seg ut underveis og ble løpende etter, slik at det ble en selvforsterkende effekt i oppgangen. Denne gang virker det som kjøpsinteressen er mer laber, noe som er ufattelig mtp. alt vi nå vet ifht. i fjor. Men som alle her inne tenker, vi er inne fordi vi ser noe markedet ikke ser. Forhåpentligvis har vi rett, og markedet feil. Time will tell :slight_smile:

1 Like

Satser på en repeat ++ fra i fjor, mtp at nå er de ett år nærmere og mye derisking siden da, og med det som ventes så er det vel ikke helt på viddene å håpe på rundt ATH ish? :slight_smile: Men uansett, sitter trygt og så lenge de bare kommer med godt nytt så kommer jo kursen etter hvert :slight_smile:

Noterer meg at kursen går, men er såpass usikker mtp. CMD at jeg ikke helt tørr å glede meg over det. :confused:

Ny uke, ingen endringer på topp 50, bortsett fra at DNB har minket igjen. Utleid til short er jeg sikker på.

1 Like

med en gang kursen går litt over 72 så begynner MLI, UBS osv å dumpe den tilbake til 71-tallet…

1 Like

image

2 Likes

Er det noen grunn å bekymre seg for CMD?
Jeg syntes NANO var billig når den gikk under 100-lappen for snart ett år siden. Mye vann har rent under broen siden den gang, og caset NANO virker styrket, ikke svekket.
At kursen har blitt revet i, og at farma har fått seg en støkk i Europa og Norge i år, er en kjøpsmulighet i mine øyne. Ikke bare for, men også for NANO, i mine øyne.

4 Likes

Ja vi er vel ganske enige om at det er penger å tjene når caset er fullført, spørsmålet blir jo om man vil satse på Nano over alt annet framover.

IBB comeback? Please?

image

2 Likes

Foretrekker å sitte spredt, helst over 3 bransjer som gjerne ikke korrelerer for mye, og flere selskaper. En andel i posisjonene som er siktet å være langsiktig, og ikke tilgjengelig for trading uten videre, og en del for trading. Har ikke vært flink med en “cash-beholdning klar” andel. Men akkurat for oktober +november i år hadde jeg tilgjengeliggjort det.
Vil ikke anbefale all in i noen aksje, men NANO er en av 3 aksjer jeg vil prioritere å gi en ekstra sleik om dagen.

@Savepig
Spennende! Du bruker ikke bollinger bands forresten til vurderinger? Jeg kan ikke TA, men liker den.
bilde

1 Like

Noen som synes de ser er sammenheng mellom DNB sin posisjon og shortbeholdningen eller?

2 Likes

ja er et spill i kulissene her med Folktrygd fondet som låner ut aksjer til shorting?

Jeg har brukt bollinger for å sjekke om timing ifht. kjøp er riktig. Fungerer som en god indikator for trades og utfallsrom men liker best å se på SMA 20,50,200 + trendlinjer + topper + RSI for caser som Nano hvor jeg bare sitter rolig og følger med.

2 Likes

Nja, de er jo en ting, men sjekk hvordan du kan se ganske så like bevegelser på DNB sin egenhandelskonto og shorten.

2 Likes

Sporer du en forandring i sentimentet rundt bioteknologi @Savepig? Er det sånn å forstå? Er ikke inne på den indeksen der.