Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Kan være det har vært diskutert tidligere, men jeg undrer meg nå alikevel - Kan det være NANO er i oppkjøpssamtaler siden det er tystere enn graven fra IR?

Tenker nå spesielt siden NANO fikk vite at de fikk aksept på AACR abstract 30 januar. Og at Costa sa at first patient dosed paradigme ville komme “Any day now” på radforsk podcast for en måned siden.

Tsssshhh — Silence

Nano har snart et år vært tyst, så tror ikke noe spesielt mer om dette.

Vil ikke oppkjøpssamtaler i første omgang tas med styret?

Ikke noe på FL/Humalutin?

Dette er jo ganske spennende. CLL er jo et gigantisk marked:

The American Cancer Society’s estimates for leukemia in the United States for 2018 are:

About 60,300 new cases of leukemia and about 24,370 deaths from leukemia (all kinds)
About 20,940 new cases of chronic lymphocytic leukemia (CLL)

DLBCL vet vi er et stort marked
image

1 Like

Berre lækkert!
Nå vil jeg ikke bli voldsomt overrasket om det i løpet av 2018 kommer et bud på selskapet. Samtidig så tviler jeg på at et slikt bud kommer utav intet. Her vil det nok bli lange og grundige sonderinger mellom oppkjøper og selskapet for å være sikre på at dert budet man kommer med blir akseptert. Et BP som har interesse av å slå kloa i NANO og dets teknologi vil neppe ta sjansen på at et bud får avslag og at oppkjøpsprosessen blir kjent for all verden. Det kan jo utløse interesse fra andre BP.

Men jeg skal ikke ha sagt at det pågår en slik prosess allerede. Men som flere andre har påpekt; BP har helt sikkert adskillig bedre forståelse for Betalutin og produktets potensiale, samt potensialet til andre produkter i NANO sin pipeline, enn det den jevne investeor på OSE har. Følgelig skjønner de også at det vil være smart å slå kloa i NANO før allmuen virkelig skjønner hvilke gullklump de har mellom hendene. Derfor vil trolig et fremstøt mot NANO skje allerede i løpet av inneværende år. Men når? Ja si det.

4 Likes

Ledelsen snakker med andre selskaper hele tiden. Det er bekreftet gang på gang. Samtidig vet vi at BP ikke er så veldig glade i å ta for stor risiko i oppkjøpene. De kjøper gjerne selskap med godkjente legemidler, eller selskap med kandidater på oppløpssiden, hvor mye av risikoen er tatt ut. Hva skal til for at BP slår til på NANO før FDA har godkjent Betalutin?

  • Markedsbehov
  • Risk/Reward

Er behovet i markedet der for Betalutin? Kan de få markedet til å begynne å ta i bruk RIT i (første omgang) 3L FL?

Vil resultatene som vi har sett til nå fra Lymrit 37-01 holde seg inn i PARADIGME med litt andre inntakskriterier? Indikasjoner på det vil vi først få ved fullstendig analyse av Lymrit 37-01, hvor spesielt de pasientene som er resistente mot Rituximab og har 2 eller flere behandlinger bak seg er interessante.

Har Betalutin/pipeline muligheter for vekst? Både BP og NANO er nok veldig spente på å få i gang Archer-1 og Humalutin i andre indikasjoner enn 3FL. Vi ser tegn på dette ved at de kjører in vivo forsøk med Humalutin i DLBCL og CLL - begge gigantiske markeder. Går de for å starte kliniske forsøk i disse allerede til neste år? Uansett - pipeline har dramatiske muligheter for å øke i verdi gjennom 2018 og 2019.

Er fullstendig analyse av Lymrit 37-01 den siste puslebiten BP trenger for å kjøre på med oppkjøp av neste generasjon RIT i behandling av NHL og blodkreft? Analysen slippes på ASH 2018. Rundt juletider har vi altså følgende baller i lufta:

  • Fullstendig datasett på Lymrit 37-01
  • Paradigme godt i gang for 3FL
  • Archer-1 godt i gang for 2FL
  • Humalutin i gang klinisk - hvilke indikasjoner?
  • DLBCL avlesning?

Jeg tror NANO er modent for oppkjøp allerede H1 2019. De som vil være med på reisen burde posisjonere seg nå.

6 Likes

Enig i alt du skriver men det er tross alt et helt år - eller mer, så skjønte ikke helt hvorfor man bør posisjonere seg nå? Jeg mener man skal være heldig om man får aksjen VELDIG mye billigere enn nå altså, misforstå meg riktig, men jeg ser heller ikke det som problematisk for de som ikke er inne å gå glipp av de første 30% før de neste 300… :slight_smile:

Såklart, tjener du de 30%-ene i en annen aksje så kjør på, men hvor er det liksom? :wink:

Jeg føler det jeg også.

Jeg tror denne “deriskingen” av prosjektet Betalutin kan bli utslagsgjørende. Det vil vise med høyere sikkerhet for PARADIGME er på vei. I tillegg er jo markedsundersøkelser allerede utført. NANO ligger lagelig til for hugg, som bestefar ville sagt.

2 Likes

Nettopp. Og som vi vet så er ikke takeovers av denne typen noe som skjer uten grundig research på forhånd. Det er denne prosessen de er i nå. Når NANO sier de snakker med BP, så forteller det oss at BP gjør researchen de trenger for å være klare den dagen de får nok informasjon. Ved at NANO snakker med flere BP øker de sjansen nettopp for det scenarioet du viser til.

Resultatet blir en mye høyere pris enn hva interesse fra en enkelt aktør vil gi.

Det er snakk om en medisin med potensiale til å åpne for bruk av RITUXIMAB i pasienter som ikke responderte på sist behandling.

ALLE leger vil gå for en sånn kombo. ALLE.

2 Likes

Nei, godt poeng det om det er aksjer man holder på med - men det finnes andre assetklasser :slight_smile:

1 Like

Det er nettopp det faktum at flere BP er interessert i NANO (Bayer pga deres erfaring med Xofigo og Roche pga combo med Rituximab) som gjør at et bud kan komme raskere enn det ellers ville gjort. Her vil det være det BP som trekker raskest og som har et bud som styret kan akseptere og anbefale aksjonærene, som vil sikre seg NANO. Og akkurat denne situasjonen kan også tvinge aktørene til å fremsende sitt bud før de har 100% sikkerhet for produktet. For hva hjelper det å være 100% sikker på Betalutin dersom et annet BP da allerede sitter med aksept for sitt bud?

2018 kan i sannhet bli et meget spennende og ikke minst særdeles innbringende år for oss NANO aksjonærer. Og jeg tør ikke spekulere i at et bud ikke kommer før i 2H-18 eller sågar i 1H-19. For et bud kan faktisk komme når tid som helst. Vi snakker tross alt om BP som har en mye bedre kompetanse på det NANO driver på med enn hva investorene i markedet har. Og som det helt riktig blir påpekt, BP har allerede vært i dialog med ledelsen i NANO.

Ikke rart LC holder kortene tett til brystet. Stakkars mann.

2 Likes

Fremtiden vil vise hvor dårlig pokerspiller han er, hvis han er så dårlig som han virker til å skjule gode kort så skal jeg invitere han til et deep pocket game etter oppkjøpet :wink: :moneybag::heavy_dollar_sign::+1:

1 Like

For å legge en demper på den positive stemningen her ang oppkjøp.

Det er ikke interessant for noen å lukte på Nano engang om de ikke har FDA godkjenning på studiene som må gjennomføres for at det i det hele tatt skal komme noe ut i den andre enden (Paradigme/Archer-1).

Det lureste aksjonærene (les: eierene) nå må gjøre er å se på de viktige milepælene som må på plass før man drømmer om gull og grønne skoger :slight_smile:

Ikke tro at stillhet betyr at det skjer mye i kulissene. Ingen pasienter blir behandlet pr dags dato og ingen bud kommer på selskapet før fase 2 studiene er langt på vei med gode resultater. Akkurat nå lyser de teoretiske risikolampene rødt for de som ser på Nano med oppkjøpsbriller.

Tror ikke Costa spiller ett spill i kulissene, men kjemper en kamp for å prøve å få på plass en ny tidslinje som ikke vil medføre for mange skuffede storaksjonærer.

Jeg har blitt mer og mer negativ til utviklingen i det siste og klarer ikke lengre se på stillheten som noe annet enn negativt. Har selvfølgelig med at jeg har en inngangskurs noe høyere enn dagens kurs. Jeg driver i motsetning til flere andre her IKKE med veledig investering av mine midler og mener det er på høy tid at ledelsen leverer hva de kommuniserer.

6 Likes

Det er nok mange som blir nervøse av å se porteføljen stå i rødt over lengre tid. Jeg tror heller ikke det skjer magi i kulissene, men jeg tror heller ikke at tingene tar lengre tid nå enn det er vanlig at det gjør.

1 Like

Stikkordsvar:
“Already started in December”
“Any day now”
“Design (Paradigme) based on feedback from regulatory authorities”

Er Archer-1 er ett studie? Er jo startet. Hvor er den startet? Hva heter studien?Noen?

Hvor mange av de store USA investorene Costa skryter på seg har vist interesse etter sine utallige USA turer har faktisk kjøpt seg inn på eiersiden? Slik jeg leser aksjonærlisten - ikke mange. Hvorfor ikke?

“on track”?

vegar_beider
Det er du i din fulle rett til. Men har vi noen grunn til å tro at LC bløffer når han sier der er økende interesse fra BP? Dersom vi fokuserer kun på Bayer og Roche, så har begge selskapene gode gruner til å være ekstra interessert i hva som skjer i NANO. Og siden det er er snakk om et ikke ubetydelig marked, så ville jeg vært overrasket om interessen fra disse to selskapene overgår en ren nysgjerrighet på en nykommer.

Men det er nå min menging. Jeg skal ikke nekte noen å mene at et eventuelt bud ligger et par år frem i tid og handle deretter.

Lykke til hva enn du gjør.

1 Like

Studiedesignet kommer til å bli godkjent, det er kun et spørsmål om tid og et aspekt ved drifta de jobber hardt med. Nye lands godkjenninger fortsetter å rulle inn, denne prosessen er ikke gjort i en fei.

Hva angår veldedighet så har du i ditt stille sinn tegnet et så mørkt bilde av din egen investering at jeg ikke forstår at du fremdeles sitter i det.

Vil forøvrig oppfordre deg til å møte opp på kvartalsrapporteringen nå på tirsdag. Her kan du spørre så mye du vil, og det er helt gratis. Gitt at du ikke teller med pengene du har gitt til veldedighet.(kan skrives av på skatten når du realiserer.) Her er tid og sted - bare hyggelig:

image

2 Likes

Jo takk for det :slight_smile:

Hvorfor er jeg spørrende til Nano nå?
Jeg lærte en ting i år 2000, i en av mine første store tap, og det var hvor farlig det kan være å ikke stille spørsmålstegn til en overpositiv og overbevisende ledelse som ikke leverer som de “lover”.
For dere som er gamle nok til å huske Opticom så trenger jeg ikke si noe mer, og jeg vil helst glemme…