Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Njaaaa. Det er gjort flere oppkjøp av selskaper hvor deler av kjøpssummen først utløses ved godkjenning fra myndighetene. Celgene offentliggjorde en slik avtale senest i januar: https://www.marketwatch.com/story/celgene-said-to-be-near-7-billion-deal-to-buy-impact-biomedicines-2018-01-07

2 Likes

Joda, det er sikkert mange flere enn du og jeg som ikke så lett glemmer OPC. Fikk meg en skikkelig kilevink den gangen. Jeg håper da at jeg har lært noe av det.
Når det er sagt, så sliter jeg med å sammenligne NANO og OPC. etter min mening var OPC hovedsakelig luft. NANO har tross alt et produkt som leverer resultater i verdensklasse og der 90% av pasientene som er behandlet har positiv respons.

Forøvrig skal jeg være den første til å underskrive på at her fortsatt er risiko. Vi snakker tross alt om farmasi segmentet.

4 Likes

og oversatt til Norsk hva
betyr det!???

blir for dumt å gjenta det utsagnet der nå sannheten er at de kun har fått innvilget studieoppsettet for paradigme i noen få mindre “sites”/land.
Hva med FDA, hva med Archer-1 !!! Hva med viktige Norge og REK!!
og hær snakker man om oppkjøp, dagen etter at store ungarn har sagt ja til paradigme… :joy:

En ting jeg oxo stiller meg undrene til er hvorfor vi ikke får flere avlesninger på LYMRIT-37-01 før den er ferdig i slutten av 2018, Hadde vel vært rimelig greit for kursen med oppløftende data på 20/100 dosen og oppdatering av 15/40 da siste avlesning ikke var så bra med tanke på at 4 av de siste innrullerte ikke responderte? de første 3mnd iallefall…

2 Likes

Som for eksempel UK. Mikrostat.

NANO har sagt at det vil komme i forbindelse med publikasjoner i tidsskrift.

Siste pasient med 20/100 ble behandlet i desember. Tre måneder frem og vi har mars. Regn inn litt prosessering så ser vi nok siste data medio mai-juni. Enda senere om man tar høyde for 6-måneders avlesning på samtlige.

Roping om resultater i februar syns jeg blir prematurt.

1 Like

Les hva jeg skriver da ::::::

Ja, og svaret mitt står enda. Hva vil du frem til? Data fra 20/100 som er behandlet frem til nå kommer FØR slutten av 2018. Hva angår neste runde med pasienter som skal behandles i år så har @Spot-On allerede henvist deg til Radium sin podkast.

det jeg ville frem til er begrunnelsen for at vi ikke får videre avlesninger på LYMRIT-37-01 før den er ferdig!?
Har dere denne ? har ikke tid å høre den podcasten på nytt akkurat nå!

Mye action i postjournalen til REK nå ifbm innsynsbegjæringer :slight_smile: Mange venter og ønsker seg noen svar.
Forhåpentligvis er neste melding noe annet enn tildeling av PSU’er (30 dagers perioden for snittkurs siden tildeling utløper vel 29 elns, kanskje kursen får lov til å gå da :wink: )

1 Like

For min del håper jeg Q4 presentasjon kan gi noen avklaringer
enten i form av nyheter eller at fortsatt " tause Birgitte" strategi grunngis på en god måte.

Costa har uttalt at han arbeider for at Nano forblir et selvstendig selskap lengst mulig, men at man har en opportunistisk tilnærming til ulike scenarier.

Jeg vil tro at et mulig scenario er at Nano arbeider med å få inn spesicialty biotek fund som en del av aksjonærbasen og at inntreden kommer via en emisjon. 100 millioner kroner i en investering i Nano er lommerusk for et specialty biotek fond.
Men de investerer ikke uten å ha gjort hjemmeleksen sin.
Jeg tror dette ermer sannsynlig enn at man er i samtaler med BP nå. But my guess is…

Kolstad forsøker kjøpe seg litt tid…

Åse Østengen virker også være ansatt i Nordic Nanovector.

Åse Østengen er Clinical Research Director for Nordic Nanovector ASA.

Fun fact; hun har også fartstid i Novartis og Algeta.

Bra jobbet. Du klarer ikke å finne ut om det er innsendt søknad om forhåndsgodkjennelse på Archer 1 i postjournalen?
Eller kanskje Archer 1 ikke er søknadspliktig etter helseforningsloven?

Hvor kan du se hva de ber om? :slight_smile:

Har ikke funnet noe enda, men tar jo ofte tid med slike søknader. Dog virker det som studiet er opprettet hos Springer:
http://adisinsight.springer.com/trials/700290774

Noen som har tilgang her?

Nei, men satt akkurat og vurderte å kjøpe. Den her er oppdatert idag: http://adisinsight.springer.com/trials/700229754

Lymrit 37-01.
Se på listen over indikasjoner:
Follicular lymphoma; Mantle-cell lymphoma; Marginal-zone-B-cell-lymphoma; Non-Hodgkin’s lymphoma; Waldenstrom’s macroglobulinaemia

Jag kan ikke huske å ha sett alle de indikasjoner under 37-01 tidligere. Er det indikasjonene eller noe annet som er oppdatert idag?

1 Like

Tror du ikke vi kan få dem før Q4 sånn at de heller kan snakke om study design og annet på presentasjonen?

Interessant! Da må jeg nesten få spørre om noe :slight_smile:

Er det slik at du mener å kunne finne info om at noen allerede har blitt dosert i korrespondansen Nano har ovenfor REK?
I så fall, er det da pasienter i Norge eller i ett annet land det da henvises til? Hvis det henvises til en norsk behandling antar jeg det dreier seg om hendelser i fase1.
Kan du utdype mer om det du har fått og tolkningen din?

Kan jo alltids be om dokumenter selv, men er vel egentlig unødvendig at alle her skal be om det så lenge dere som har tatt de skippertakene kan dele med oss andre.

1 Like

Dette må jo bli en reprise av offentliggjøringen av Pardigme studiet. Nano måtte offentliggjøre study design etter at Frontmasta ( hvis jeg husker riktig) fant frem opplysninger på nettet.
Det samme må vel bli konklusjonen nå hos Nanao, ref henvisningen til combo studiet på Adisinsight som man kan kjøpe tilgang til. IR ved Malene burde vel kontaktes og bli gjort oppmerksom på dette.
Når det gjelder REK må vi også kunne forvente informasjon i og med at det ligger krav om innsyn hos REK som må komme frem i offentligheten om ikke lenge.
Det er svært uheldig om informasjon om Archer 1 og REK tilflyter noen investorer men ikke andre på ulike tidspunkter. Dette bør IR ta tak i asap.

Jeg tror som mange andre på forumet kanskje har planer om å komme med informasjon om ovenevnte på Q 4, men dette bør vel revurderes.

Har du funnet ut hvorfor vare noen av brevene er registrert i søkbar database? Hva konkret forteller deg at første pasient er dosert i PARADIGME? Jeg har selv ikke fått innsyn enda.

Det kan vel diskuteres. Jeg konstaterer at Bergen Bio valgte å sende børsmelding da selskapet fikk problemer med REK.
Som deg sitter jeg langsiktig i Nano og kjøper/ selger kun dersom fundamentale forhold endrer se.g