Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg tenker at perioden frem til 1. januar er spesielt interessant.
Både i forhold til klagefrist og at Nano fremmet søknad om kombinasjonsstudiet etter DnB Healthcare konferansen.
Kan du legge inn linken en gang til slik at postjournalen i dette tidsrummet blir tilgjengelig?

Eller kanskje noen av de sittende ikke lengre vil være bosatt i Norge?

Styret har p.t. 7 medlemmer. Det er vel bare to stykker som muligens ikke bor innenfor EØS området. EØS og norsk bosted er likestilt. Hvorfor man søker dispensasjon fra bostedskravet når det kun vil gjelde bosted utenfor EØS kan man bare spekulere i.
Kanskje noen amerikanere skal inn?

1 Like

Eller en italiener som vil ut i den store verden?

Det er selvsagt mulig. Men p.t. sitter det ingen italienere i styret.
Kansakje Ludvig Sandnes og Hilde Steineger ønsker å emigrere?
Uansett interessant at man ønsker å åpne opp for at 4 av 7 styremedlemmer ikke behøver å ha bosted innenfor EØS.

Kan dette være første tegn på en partneravtale for distribusjon av Betalutin i USA?

Det kan gi milliarder i kassa hvis de går inn i en partneravtale nå. Er det vanlig å gi partnere plass i styret ved avtale?

1 Like

Kravet i loven er at daglig leder og minst halvdelen av styret…
Vi kan selvfølgelig spekulere.
Men når det gjelder kravet om at minst halvparten av styret skal ha bosted innenfor EØS kan jo dette enkelt ordnes ved at antallet styremedlemmer økes dersom man ønsker flere ikke EØS medlemmer inn. Kan muligens kreve vedtektsendringer, men det burde jo være enkelt å løse.
(Har ikke sett vedtektene)
Alternativt kan det selvsagt være at Costa ønsker å flytte på seg.

Costa er allerede innvilget disp, fordi han bor i Sveits.

2 Likes

Bra at du oppklarte dette. Jeg skrev feil da jeg sa at styret besto av 7 personer. Det er 6 personer.
Dersom man skal spekulere er det vel mest sannsynlig at dette gjelder endringer i styret,og ikke at det kommer en ikke EØS bosatt person inn som ny adm. dir?

og for å legge saken død om nasjonalitet:

3 Likes

Hvorfor endringer i styret nå? Og hvorfor holdes kursen nede. Skulle ikke forundre meg om all taushet henger sammen med at en partner er på vei inn. Selvsagt vil de sitte ved styrebordet

1 Like

Det er en mulighet. Forklaringen kan også være med prosaisk.
For eksempel at det er er nye styremedlemmer med spesialkompetanse som uavhengige eksperter skal inn i styret og erstatte noen av de eksisterende.

image

Flere styremedlemmer kan byttes ut til våren, så blir spennende å se om vi får noen flere fra utlandet (utenfor EØS)…

Utskifting av styremedlemmer kan enten skje på ordinær generalforsamling eller det kan også innkalles til ekstraordinær generalforsamling.

Det man kan lure på er om Wiersholm har søkt på konkrete nye medlemmer allerede nå og ønsker en avklaring forut for en eventuell utskifting. Det foreligger en del praksis om dispensasjon og det ser ut til at behandlingstiden er ikke alt for lang.

På ekstraordinær generalforsamling i 2016 så ble det gjort en endring siden Renee Tannenbaum ville ut.
image

Ser altså ut til at hele styret er på valg på ordinær generalforsamling til våren…

Det er vel 3 teoretiske muligheter bak søknaden:

  1. At det forhåndssøkes om godkjennelse av nye styremedlemmer bosatt utenfor EØS. Men grunnlaget for søknaden må vel være at antallet av styremedlemmer bosatt utenfor EØS blir flere enn 3?

  2. At Costa skal flytte fra Sveits og til et annet land utenfor EØS. Tror det ville kreve ny søknad og godkjennelse om han feks flyttet til US.

  3. Costa slutter og det kommer ny adm dir som er bosatt utenfor EØS.

Andre forslag.

Så kan man jo spekulere i hvilken betydning disse alternativene har?

Hvorfor blander du inn Costa når søknaden handler om styret?

Fordi søknaden som Inkognito 666 la ut gjelder dispensasjon fra bostedskravet. Noe mer vet vi ikke. Dvs om det gjelder styret eller daglig leder.

Ahh, leste den litt raskt tydeligvis.

Ser du for deg at Costa skal ut etter det opsjonsprogrammet ble innført? :wink:

Det er vel mer sannsynlig at det kommer inn en mer kompetanse i styret.

Nei, jeg tror ikke Cosga skal ut. Jeg ville nok tro at det gjelder styret. Men sett at Cosgta flytter tiol USA. Det ville nok kreve ny søknad. Men hvorfor skulle han det og fortsatt være adm dir i Nano? Det kan vel være grunner til dette. Ikke vet jeg.