Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Er nok litt missvisende og man kan nok ikke trekke noen konklusjon med to streker under svaret. “Synlig” volum MTF/dp er ikke så lett å tilegne så mye verdi, men samenlignet med tidligere dager hvor bid/ask var veldig thight så er det ikke det nå. Skal du ha litt volum så må du opp i området 61.5

Edit: kan også være at roboter har en liten pause mens eier bestemmer seg om veien videre

Det der var gresk for meg. Hva betyr MTF/dp?

4 Likes

Helt enig . Få ut fingeren, den ble lovt oppdatert etter forrige kvartalspresentasjon. Gi Gleinster litt julejuice.

MTF, https://www.investopedia.com/terms/m/multilateral_trading_facility.asp
DP, dark pool

Har vert unaturlig rolig der i dag, men nå er det litt høyere aktivitet.

Edit: Vist du sjekker aksjonærliste tråden så har jeg lagt ut data for MTF/DP handel fra 1 oktober til 11 desember. Her går det typisk minimum 100K aksjer som ikke vil vise på OSE. NANO handles altså på andre plasser enn OSE :wink:

3 Likes

InVivo: Det var slik jeg også oppfattet det på DNB Healthcare at det kunne komme tall fra Archer allerede i 2019.

2 Likes

Orginalt mente de å komme med tall for DLBCL i høst allerede. De valgte mot det siden efficacy i lavere doser ikke har imponert. Archer-1 starter på den annen side nærmere gunstige doser, så det kan absolutt være håp data-slipp i 2019.

1 Like

Noen som kan tenke seg å legge ut en oppdatert triggerliste for 2019?

1 Like

Gleinster sluttet å oppdatere listen da han gikk tom for juice. Men nye kartonger er på vei @anon21766851 ?

3 Likes

Flere triggere er usikker på dato, ja kan ikke garanteres at de kommer. Så 2019 er spesiell sådan.

-Eventer å se mot som skiller seg ut er ASH og Lugano.
-Regulatoriske muligheter, PRIME og BTD, etter mDoR er endelig. Senest ASH abstract, det vil være bull, siden mDoR har best effekt. Oppdatering rundt mDoR kan forventes ved Lugano dersom NANO drar dit. Ikke usannsynelig at det er endelig til den tid, og at det blir 13,3 mnd.
-DLBCL readout, kan kanskje komme dryss før ASH, men ASH er den store her.
-ARCHER-1 readout, spekulativt, forventer ingenting før ASH.
-Styreleder, forventer det i H1 selv, men vet ikke.
-Melding om innrullering fullført for PARADIGME, juli-desember, kalkulert meg til at september er sannsynelig å se mot.
-Klinisk oppstart i samarbeid med OranoMed?
-Dryss fra andre samarbeids-studier i forhold til Leukemi?

Momenter å holde øye til:
-Økonomisk avklaring må nevnes, kan komme i form av partneravtale, kan komme i form av rettet emi, kan bli utsatt til 2020 dersom de tenker på lån. Men mange blikk er festet mot dette.
-Clinicaltrials antall land og siter som komme med. Må anta det har direkte tilknytting til Archer-1 dersom NANO får til å gå direkte til fase 3a studie for 2FL og 3FL samtidig. F5-knappen min er sliten.

9 Likes

Nok av juice i vente for de av oss som er villige til å vente, tviler på at 2019 blir et kursmessig eller eventmessig venteår.
Har også tenkt en del på hvor stor sjanse det er for at man faktisk kan tape investeringen i Nano, altså at de faktisk mislykkes?
Vil gjerne ha innspill fra de som føler seg oppdatert på NANO, pipelinen, risiko, marked, konkurranse osv.

2 Likes

Godt poeng Oilimp, en bør av og til stikke finger’n i jorda og ta en nærmere titt om hva som realistisk kan gå galt og hva er sannsynligheten for det.

Alt jeg har lest og hørt tilsier at det er 100% sikkert at Betalutin blir medisin. Men vi er ikke der ennå. Så hva er det som kan gå galt, og hvor sannsynlig er det?

1 Like

Dårlig safety-nyheter, dødsfall relatert til Betalutin er vel noe som kan fryktes. Spesielt siden medikamentet sikter inn en mer sårbar gruppe enn andre.
Konkurrentene som ligger foran i løypa har vi oversikt over, og NANO er et sterkere alternativ samlet sett. Samt det når ut til en større gruppe i indikasjonen, rett og slett fordi det er spesialisert i enkel behandlingsform og relativt snill toxicity profil. Eldre og sykere som ikke kan få annen hjelp. Denne gruppen er ikke ubetydelig. Median alder for å få diagnosen er 65 år. Ingen av de andre produktene hadde så høy median alder på sine pasienter. Risiko fra MEI Pharma, og REGN f. eks. vil ikke nå ut til deler av indikasjonen som NANO når ut til. Dersom tallene for avviste pasienter til CAR-T kan anvendes, har jeg tidligere anslått at rundt 1500 personer i indikasjonen ikke får hjelp hos konkurrenter. Nå er kanskje CAR-T mer streng enn andre, så du kan kanskje se mot 1000 i stedet. For REGN vil jeg tro tallet er høyere.

Sjansen for at Paradigme-resultatene skal være så svak at de gjør det dårligere enn Copanlisib, noe som fremdeles vil la Betalutin bli medisin med AA jamnført Duvalisib, er rett over 3%. Mot Duvalisib mindre enn 1%.

Risiko for at konkurrenter kan true store markedsandeler er tilstede, og vanskelig å kvantifisere. Risiko for at alt går i 0 virker meget liten. Det må være noe som har skjedd i løpet av studiet som gjør at forsøk må underkjennes/forkastes f.eks. for at slikt skal skje.
Anbefaler å se mot dr LR sin liste fra ASH 2017, årsak til first-cycle avslag.
At det blir medisin med en inntjening som forsvarer 200-400 kr aksjen anser jeg som 95%+ sannsynelighet for, men jeg vet ikke hvor mange faktorer det kan være som påvirker som jeg ikke kjenner til. Om du ser på 80%+ sannsynelighet i forhold til investeringsstrategi, er det mer konservativt og ‘forsvarlig’. Du vil ikke risikere å miste hus, bil, kjerring og barn på 20% sjanse, eller 5% sjanse. Og meglerbelåning er meget farlig siden aksjen er ekstremt volatil, de tvangsselger deg intradag om de føler det forsvarlig.

*Kilde alder for diagnose FL

13 Likes

Jeg forventer ikke at mDOR trengs oppdateres på Lugano-konferansen. Vi snakker om 2 tallverdier (mDOR CR og mDOR ORR) som kommer til å justere seg over tid. Det slår meg ikke som revolusjonerende nok til å kjøre en helt ny poster i Lugano med 12 måneders follow-up. Da burde de heller kuttet ut ASH. Men det er min mening som ikke-medisner og ikke-forsker. Dersom selskapet ikke lenger har planer om å oppdatere konferanseverden på LYMRIT-3701 data så står de fritt til å oppdatere data når de selv ønsker.

På conference call ASH '18 svarte Bravo noe sånt som at “We will update the duration of response as the analysis progresses.” Jeg er rimelig sikker på at det knapt koster dem knapt én kalori å beregne mDOR på nytt neste gang en pasient slutter å respondere på Betalutin. Derfor tenker jeg at det kan komme oppdaterte mDOR-verdier og responsplott på kommende kvartalspresentasjoner etterhvert som pasienter slutter å respondere.

Dette er fire små drypp av informasjon som vi potensielt kan få på Q4, Q1, Q2 og Q3-presentasjonene. Ellers er jeg helt enig med triggerlista. :+1:

3 Likes

De har historisk oppdatert tallene i juni(brukt til Lugano og ASH abstract) og til ASH. 2 ganger i året.
Det er data som dr Kolstad har samlet tidligere hver gang, en person som har mange andre baller i lufta. Derfor tror jeg Lugano og ASH er de sannsynelige datoene å se mot. Dersom konferanser ikke dras på, er det fremdeles juni og desember som er månedene å se mot.
Det er Studier over mange klinikker i mange land, data om pasienter har strenge regler for hvordan de oppbevares og forflyttes i kryptering. Derfor mistenker jeg at de ikke har ofte og lett tilgang til oppdaterte mDoR data. Men det er spekulasjon fra min side.

1 Like

Har tatt ut sitatene dine som jeg ser som de verste tingene som kan skje, av de scenarier du nevner så ser jeg ikke at man vil tape hele sin investering, bortsett fra ett:

Dette ser jeg som SVÆRT usannsynlig, tror det er mer sannsynlig at jeg blir førstepremievinner i Eurojackpot enn at det skjer :joy:
Stor takk til deg @studenten86 for grundig svar! :slight_smile:
Kanskje @Bra_Britt @Boykie @larsmkn og andre med relevant erfaring har noe å tilføye?

Synes det vil være fornuftig å få kritiske, seriøse blikk på dette, jeg vil gjerne vite det fordi jeg vurderer å gå inn med et betydelig beløp framover, og generelt for alle som er eller vil bli investert her så er risikoen viktig å belyse, og sannsynligheten for forskjellige scenarier.
Det har jo vært skrevet mye om at dette blir medisin, vanskelig å tape pengene sine og så videre, så det er nok viktig å granske det litt nøyere for å avdekke potensielle fallgruver.
Påpeker at jeg fremdeles er all in i Nano, kun solgt små andeler når det har vært nødvendig for personlige utgifter, og håper derfor at Nano lykkes best mulig, fortest mulig :slight_smile:

5 Likes

Foreløpig ligger market maker fortrinnsvis på salgsiden og hamrer ned kursen. Samme taktikk hver dag. Enkelt opplegg. Snart tid for å plukke inn nedfallsfrukten.

Selskapet skal jo ikke holde tilbake kursdrivende informasjon, men generelt melde fra når den foreligger. Hvis mDOR-tallet må anses å være årsaken til kursfallet så bør jo selskapet komme med en børsmelding når dette tallet endrer seg vesentlig.

En faktor som en ikke bør undervurdere i forhold til kursutvikling, er at NANO nå har fått en CEO som er i stand til å kommunisere klart og tydelig.
Jeg tror Bravo etterhvert som han presenterer NANO for eksterne investorer vil klare å tiltrekke seg nye investorer som vil være med på caset.
Dette kan være å drive kursen nordover i 2019 på tross av manglende fundamental info

5 Likes

37-01 er nå blitt såpass lite vitenskapelig interessant at jeg tror NANO kommer til å komme med oppdateringer herfra utenfor konferanser. Skulle selvfølgelig hatt det ordrett fra selskapet, men kan ikke skjønne at man reiser land og strand rundt for å melde om noen måneder +/- mDoR.

3 Likes