Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Jeg likte når aksjen var ca 100 for da var det så enkelt med prosentregning

5 Likes

Forutsetningen for at Nano skal tilbake til 100 og deretter videre er at store profesjonelle investorer gjenfinner tillit til selskapets ledelse.
Det har vært for mange utsettelser, misvisende informasjon fra CEO
( superhappy selv om han visste om avslag fra REK og Helsetilsynet) og
Dale-dippen,
Å få tillit og interesse hos store utenlandske investorer være den viktigste jobben Bravo kan gjøre.
Ny styreleder med pondus blir også viktig.
Q2 vil kunne gi en pekepinn.

6 Likes

Siden han ikke var ansatt enda i løpet av Q2, er det vel å forvente at han viser lite pondus på den. Men tar det igjen senere. Hadde vært hyggelig å ta feil, at han breier seg allerede på Q2. Er jo en hyggelig salve med nyheter å se på for han.

1 Like

Det ble temmelig uoversiktlig og uryddig etter fisjonering av nano-trådene .

Tanken er vel at sarte sjeler kan dempe denne tråden og bruke henholdsvis den fundamentale og tekniske tråden.

Greit å holde småpraten her, med litt løsere skjortesnipp :sunglasses::+1:
Ps @holmes hvor lenge skal du leve på årets Tekinvestor 2016? Vi er i 2018 nå :rofl::joy::+1:
Ps2: ikke ta meg høytidelig :wink:

1 Like

Som vi gardister sier, En gang Gardist , Alltid Gardist…! Da mener jeg at har du en gang vært , Årets Tekinvestor , ja da sier det seg vel også selv…He he…:wink:

3 Likes

Slagordet til skogmusgruppen i speideren også.

1 Like

Litt trykking på kalkulatoren viser at om selskapet fra og med august 2018 klarer å innrullere 7 pasienter pr mnd vil man bli ferdig ila februar 2020, og dermed lese av data i mai/juni samme år. De vil med dette kunne holde guiding som allerede er satt, og 7 pasienter pr mnd høres vel overkommelig ut?

Det beste hadde såklart vært om de kunne blitt ferdig med innrulleringen i november/desember 2019 slik at de kunne «tatt seg tid» til å vente på 6mnd data.

Sletter innlegget, for mye haussing

@studenten86 det er på sånne kommentarer jeg har mest lyst til å bare slappe på en emoticon og gå videre…

Ser den, tror bruke flagg-knappen og rapportere det er bedre. Det er ikke akkurat første gangen det kommer grenseløs haussing basert på løse antakelser tross alt. Slike kommenterarer førte vel direkte til splittelse av NANO-tråden nylig. Du gir forumet og nano-aksjonærer dårlig omdømme med slike grunnløse haussete poster @pb23 så jeg har rapportert innlegget. Du er mye i gråsonen ellers allerede.

Prøver på nytt: Jeg ser ingen grunn til at det skal ta så lang tid som det her skisseres. Men det er klart, jo lenger tid det tar, jo bedre blir resultatene, ettersom man da kan sile ut de beste pasientene.

1 Like

De siler ikke ut de beste pasientene. Det er utsilings-kriterier, enten kvalifiserer mann eller ikke.
Rekrutteringshastighet er noe som er diskutert her detaljert. Siden du ikke ser ut til å vite hva forventet rekrutteringshastighet er, så er det kanskje en god ide å prøve å lete frem slik informasjon eller spørre om det. 0,3 pasienter per behandlingssenter per måned er et tall som har blitt sendt frem å tilbake. Husker ikke opprinnelse(dr Jonas Einarson?), men kan være greit å bruke et lavere tall for å beregne rekrutteringshastighet. Når er rekruttering i gang i USA blir viktig sådan.

Det er stor forskjell på å være uenig med en uttalelse om rekrutteringshastighet, og påstå bastant uten noe å støtte deg informasjonen din på, at alle vil stå i kø, og ting skjer kjemperaskt.

129 pasienter KAN gå kjapt! Kan faktisk bli ferdig utrullet innen 2018.

Dette er absolut ingen hausing, men en reell mulighet som “alt” annet.

Grunnen til dette er at kreftutviklingen til NHL FL pasienter går sent. For alt det vi ikke vet kan Nano ha booket pasienter av intresse i lang tid og klar til behandling når den tid er moden.

Spesielt i Norge, tror jeg denne rekruteringen går fort.

1 Like

Klart det siles. Du vil jo ikke rullere inn pasienter som er så dårlig at de ikke overlever lenge uansett. Sier seg selv.

1 Like

PB les en gang til hva Studenten skriver så skjønner du.
Når det først diskuteres rekrutering av pasienter, noen som har oversikt om det har kommet flere land på lista? Var oppe i 12 land sist kan jeg huske.

Flere som har hedget Nano-eksponeringen sin gjennom å shorte dollar forresten?

Biotek prises jo i dollar, så jeg shortet dollar-beløpet jeg forventer aksjene mine skal stå i når et eventuelt bud kommer for å være sikker på jeg drar nytte av den sterke dollaren.

2 Likes

For de aller fleste investorer blir den slags taktikker overkill, bare å styre risiko med posisjonsstørrelse heller.

(Imho)

Intressant tanke. Tenker at siden US markedet er så stort i antall, og ting prises høyt der, er hovedårsak til at dollar benyttes i stor grad. Men føler ikke det er overbevisende nok til å hedge den veien, eller for å si det på en annen måte, valuta er svært komplisert, så jeg foretrekker å ikke satse slik. Jeg har prioritert en andel i STB, rett å slett for å ha noen penger som blir påvirket av den forventede renteøkningen positivt, i motsetning til mye annet i markedet.
Er det så sikkert at den dagen NANO blir kjøpt opp, at ting føres i dollar dog? Kanskje Euro blir tingen, og den og dollaren har vel motkorrelert en stund? Vi er ganske langt på siden av NANO diskusjon nå da, så tror ikke vi burde balle så mye på og rundt dette. Men intressant tema. =)