Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Får handle litt mens vi fortsatt er under 45, rakk ikke repemisjonen :confused: 44,54

Jau, den robotten er ikke skrudd på oppgang akkurat, måtte jobbe fint med å få den ned igjen

Den er åpen frem til 16:30 i dag, med mindre du er hos Nordnet hvis jeg har forstått rett

Yup :confused:

Zero konto hos Nordnet, for å være presis.

Ja, kjøpte nettopp 225 aksjer på 44,22 og algo sendte et salg ned på 44,20 i samme millisekund…

1 Like

Siste dag for tegning + overtegning i dag. Cashen står allerede på investeringskontoen.:grinning:
La shorters bruke ordreboka for å skaffe seg aksjer!

1 Like

Der var da deadline for udmelding på tegningsretterne 5. marts?

Nei, i dag 6.mars kl 16.30

1 Like

Muligens litt dumt spørsmål…

Jeg har vært litt borte fra Nano en stund nå, men er ikke emisjonen på 45 kroner? Hvorfor være med på den isåfall når kursen er under 45 kroner?

¨Det er flere som har en mening om dette… Du får lese deg tilbake her i tråden… Folk bestemmer vel selv hva dem vil gjøre angående dette tenker jeg…

Automatisert trading, algoritmetrading og høyfrekvent trading har eksistert i snart 20 år på børsene.
Nesten all kjøp/salg foregår automatisk i dag.

Burde ikke være noen overraskelse å se disse mønstrene i ordrebøkene i 2019. Alle vet hva det er. Betyr ikke at det er satt opp slik for å presse prisen noe sted. Og de synlige ordrene er det minste man skal bekymre seg for om man først vil sitte og være urolig over hvordan børsene fungerer.

2 Likes

Første gang jeg har tegnet meg for emisjonsaksjer - Ser på DNB at min (over)tegning på repemi-aksjer ligger med status godkjent. Betyr det at jeg blir tildelt “full pott” ?

Nei, det betyr bare at ordren er gyldig og uten feil.

Må bare klappe for de aktørene som klarer å karre til seg betydelig mengder aksjer uten å pushe kursen oppover.

:clap::clap::clap::clap:

Oj, 69,051 aksjer kjøpt :smirk:

Edit: @Oilimp det er ganske no brainer eller?

2 Likes

Hm well, flere som har gjort det samme som meg, og kjøpt billigere over børs.

Det er sikkert BP som har benyttet sjansen i rep-emien til å ta en jafs av Nano uten å presse prisen :-*

Ja, skulle jeg kjøpt noen hundre aksjer, så ville jeg nok kjøpt EMI.
Når det ble flere tusen å spare, så var det en no brainer for meg ja :slightly_smiling_face:

1 Like

3,1 mill, minus fee for tilretteleggere. Blir omtrentlig null kroner i kassa, skulle man tro.

Costa fikk 200 000 til 25kr tidligere i dag. Det hjalp sikkert ikke emisjonen.