Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Any day now, people. Her gjelder det å holde hodet kaldt de neste månedene. Dette kan utvikle seg til det største og viktigste norsk bioteknologi har gjort noengang.

ARCHER-1

6/6 er drømmen, men jeg godtar egentlig alt siden det bare er 6 pasienter.

Rasjonalet:
image

image

Resultatet:

“We almost couldn’t kill the mice with the cancer cells” - Bravo, Radium podcast.

33 Likes

Hvordan reagerte kursen ved 3/3 CR?

2 Likes

Mener den gikk 4-5 kr på meldingen - sjekk kursen 17.09.19. Var toppen i den omgangen.

2 Likes

3/3 er bare tre pasienter, og 6 pasienter er ikke mange flere. Men - det har potensiale til å overbevise norske investorer om at full readout på slutten av året er noe man vil være med på.

Blir full readout så bra som man kan håpe på, så burde kursen øke ganske kraftig fordi man kan tenke seg at LOA for fase 3-studien øker kraftig. Per nå har jeg den på 10%, og det har kanskje de fleste?

…er jo også svært lav N, så når vi nå snart får tall fra noen til så blir de jo mye mer slagkraftige :slight_smile:

Når er det forventet data fra kohort 2?

Det vet vi ikke. Arne Kolstad skulle møte en pasient den 17.09.19. Om dette var pasient 1, 2 eller 3 vet vi ikke. Men de har lagt til flere sites på clinicaltrials - noe som kan tyde på at de snart er klare til å åpne for full innrullering av de resterende.

Det kan komme når som helst, men kanskje holder de det tilbake til Q4?

Det jeg prøver å si er at alt beror på hvor fort de fant pasientene, og det er vanskelig å si noe særlig om det.

2 Likes

Drømmer og om CR på 6/6 , så flott for pasientene :slight_smile:

og så flott for oss investorer :wink:

5 Likes

Kan noen oppklare følgende… Det sies at CR for dagens behandling er 30-35%. Men i praksis er vel dagens behandling primært bestående av kombo rituximab + cellegift (Bendamustine). ORR/CR for denne behandlingen i 2L FL er på 93%/54%. Det er vel i praksis denne behandlingen Betalutin kombo må ses opp mot?

Videre, hva vet vi om de tre pasient i første cohort (grad av kreft)?

Er du helt sikker på at ORR/CR tallene dine i 2L med R-chemo er riktige? Tror i så fall det gjør CR bedre i 2L enn i 1L. Det virker rart. Har du referanser?

Så har vel dette litt å si også…

"Bivirkninger av radioimmunterapi er annerledes enn tradisjonell cellegift. De fleste merker lite til selve behandlingen. Etter ca 4-5 uker vil det komme et fall i hvite blodlegemer og blodplater som er forbigående og som i sjeldne tilfeller kan forårsake infeksjon eller blødning.
"

Det er dette jeg forsøker å oppklare… Hva som er riktig benchmark her. Tidligere har jeg sett at enkelte har sammenligner Archer med Rituximab mono, men data for Ritux+chemo er jo meget bra, iallefall for tidlig sykdomsforløp.

Setter pris på om noen som har peil kan se litt på dette.

Sjekk ut Zinzani sin presentasjon fra R&D:

Kilde:
https://ascopubs.org/doi/full/10.1200/jco.2008.17.0001

Edit: Enig i at bivirkninger har mye å si, men alternativ behandling har også mye å si for prisen Betalutin kan oppnå i markedet.

1 Like

Av Zinzani sin presentasjon kommer det jo fram at R+L har en mye lengre mPFS enn R+B. Hva tenker du om det?

1 Like

Lenalidomide, er ikke det en ganske heavy behandling?

Uansett, får Nano et høyt antall CR så øker jo sjansen for lengre PFS

1 Like

Takk for link!

Studiet som Zinzani viser til er et relativt lite, 67 pasienter, fase 2 studie med tilbakefallspasienter som ikke er refraktære mot Rituximab. Det blir galt å sammenlikne det mot Betalutin + Rituximab i Retuximab refraktære pasienter som Nano adresserer.

Dessuten har jeg lest større fase 3 studier med 4-500 1L pasienter på R-chop mot R-Bendamustine hvor CR ikke er høyere enn hhv 25 og 30%. ORR er derimot svært bra, men hele poenget med Betalutin er vel som alternativ til chemo med alvorlige bivirkninger og som alternativ til Rituximab refraktære pasienter. Her gjelder det å skille snørr og bart.

5 Likes

Takk for svar. Veldig bra!

Vet vi hvor stor andel av 2L FL som er reflaktære mot Rituximab?

Det varierer vel fra pasient til pasient antar jeg. Beklager, men det var nok ikke det svaret du var ute etter. Statistikk over andel refraktære har jeg ikke. Andre?

Nano adresserer ikke refraktære pasienter i Archer så vidt jeg vet? De er refraktære i paradigme studiet

Hva er vitsen med Archer da hvis det ikke er å vise den synergistiske effekten mellom Betalutin og Rituximab?

De har vel refractory i FL med Betalutin