Jada, skjønner det, men liker fortsatt å se at FTF sine aksjer kom tilbake og det ellers skjer lite negativt på topp50.
så får vi se når aksjene fyker ut igjen da.
Jada, skjønner det, men liker fortsatt å se at FTF sine aksjer kom tilbake og det ellers skjer lite negativt på topp50.
så får vi se når aksjene fyker ut igjen da.
Nordic Nanovector has announced that Betalutin (177Lu lilotomab satetraxetan) has received a positive opinion from the European Medicines Agency (EMA) on the application for orphan drug designation for the treatment of marginal zone lymphoma (MZL).
The positive opinion is expected to be adopted by the European Commission shortly states the company.
“We are very pleased to receive a positive opinion on Orphan Drug Designation in the European Union for Betalutin in MZL. There is a clear need for new therapeutic options for MZL patients who no longer respond to anti-CD20 immunotherapy (rituximab), the current backbone of treatment in first and second-line patients. We look forward to receiving the final decision by the European Commission in the coming weeks,” says Lars Nieba, Interim Chief Executive Officer, Nordic Nanovector.
In the LYMRIT 37-01 Phase 1/2a trial, Betalutin showed a highly encouraging 78% overall response rate (ORR) and 44% complete response (CR) in the MZL patient group (n=9) – the highest response rates of any patient sub-population in this study. This followed a once-only administration of Betalutin in this heavily pre-treated group of patients with advanced disease.
MZL is a form of indolent (slow-growing) B-cell non-Hodgkin’s lymphoma (NHL) that accounts for approximately eight percent of all NHL cases. EMA orphan designation is designed to encourage the development of new treatments for life-threatening or chronically debilitating conditions that are rare (affecting not more than five in 10,000 people in the European Union). Medicines that meet the EMA’s orphan designation criteria qualify for several incentives to help support advancement.
Betalutin received Orphan Drug Designation for the treatment of follicular lymphoma in the US and Europe in 2014.
TGTX filer Umbralisib i FL og MZL
Litt MZL benchmark
The MZL cohort was designed to evaluate the safety and efficacy of single agent umbralisib, in patients with MZL who have received at least one prior anti-CD20 regimen. In February of 2019, the Company announced that the primary endpoint of overall response rate (ORR) as determined by Independent Review Committee (IRC) was met for all treated MZL patients (n=69). The results met the Company’s target guidance of 40-50% ORR. Interim safety and efficacy data from the MZL cohort were presented in oral presentations in 2019 at the American Association for Cancer Research (AACR) annual meeting, the American Society of Clinical Oncology (ASCO) annual meeting and the International Conference on Malignant Lymphoma (ICML).
Og FL benchmark
The FL cohort was designed to evaluate the safety and efficacy of single agent umbralisib in patients with FL who have received at least two prior lines of therapy, including an anti-CD20 regimen and an alkylating agent. In October of 2019, the Company announced that the primary endpoint of ORR as determined by IRC was met for all treated FL patients (n=118). The results met the Company’s prespecified response target of 40-50% ORR.
TG har vel holdt kortene svært tett til brystet her. Hva tror folk om denne behandlingen? Vi vet vel knapt noe mer enn at ORR (overall) er 40-50%.
Har ikke TGTX rapportert ORR på 53 % og 52 % på henholdsvis 3L FL og 2 FL MZL da?
Fra presentasjonen til professor Zinzani i September i fjor:
Er jo egentlig veldig bull Nano dersom lista ligger der, synes jeg – mtp responsraten, safetyen og det enkle behandlingsregime som de kan tilby (resultatene fra Lymrit 37-01 tatt i betraktning), så styrker dette sannsynligheten for at betalutin kommer på markedet.
Bare så begredelig at Nordic har rekruttert så svakt.
Nesten flaks at de har noe å skylde på (pandemien), for den der takten hadde de ikke nådd målene sine med uansett.
35 mill besparelser i året ved å parkere annen forskning (som ikke kommer før i annen del av året, dvs, 17.5mill…), det er jo så lite og stusslig at det ikke er verdt å nevne i grunn.
Jeg prøver ikke å baise her, men konstanterer faktaene rundt dagens prising. Trist
Tror vel kanskje strategien de gikk for ved å legge inklusjonskriterier til Paradigme for smale kan bebreides mer enn covid for dette, men ja - enig i poenget ditt…
Det er absolutt også et poeng at man ikke sparer så all verdens med restruktureringen, men det får nå pengene til å vare litt lenger ihvertfall… Med det sagt, synes jeg det kan være verdt å belyse nok en gang at utsiktene framover kan bli bra med type-c-møte og interrim og hva det kan gjøre ift derisking og partnerinteresse.
…og ikke minst en avklaring rundt strategi for archer jmf siste presentasjons “Need to consider future positioning and optimal strategy”
Edit: Jeg ser for meg at partnersannsynligheten øker betraktelig etter interrim og videre at etter partner på plass er det lettere å lage og forfølge en ny strategi for Archer.
Tror vi er temmelig enige.
Sitter godt i det med tro på produktet. prisen er som den er og volumet er lavt, så det har aldri kostet så lite risiko å snakket litt direkte om hvordan man føler organisasjonen jobber for eierne.
Bedre og bedre dag for dag
2 dager har gått hvor man kunne sett i aksjonærlistene at FTF hadde lånt ut til short etter gf, og hodet mitt henger fortsatt på halsen.
Kan det gå flere dager uten at hodet mitt ryker, vil tiden vise:)
Kan Nano ha bedt FTF om å stoppe utlåningen? Noen som vet om denne type scenarioer har skjedd tidligere?
Regner med Einarsson har tatt en telefon til dem Han er mildt sagt forbanna på hele FTF av shortingen dems…!!
Det plukkes sakte men forsiktig hver dag, og på slutten plasserer de 10 000 aksjer i potten og senker kursen 35 - 50 øre lavere enn siste trade i ordinær handel. På den måten kan man håpe på å plukke opp aksjer litt billigere igjen neste dag.
Men som vi ser i dag; markedet er i minus, men det er knapt med selgere i aksjen og kjøper må sakte men sikkert plukke på uten å få de servert ned til seg. Jeg synes aksjen ser klar ut for et lite rally, og de kortsiktige triggerne er der:
Showet er utsolgt, og alle har tatt plass i setene sine og venter på at forestillingen skal starte
Nå når shorterne har lukket døren etter seg ,er omsetningen tilbake der den var før himmelturen i 2016
Robotene som går amok og konstant legger press på kursen er forsvunnet. Som @Klinsj påpeker, showet er utsolgt, og nå venter alle på en børsmelding. Er den positiv, er det igjen duket for himmelferd. Få selgere og mange som vil inn. Det er bare å krysse fingrene og håpe at det som kommer er riktig så positivt .
Javel, noen flere som lurer på om de er forberedt til å utholde spenningen i uken som ligger foran?
Har utholdt spenningen i Nano siden 2017, og nå som det nærmer seg målstreken så sitter jeg komfortabelt
Ja da er vi to