Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Aldri moro å være på utsiden av en mulig 20 til 40-banger. Kun ett selskap med skyhøye kursmål om gangen, takk.

Forskjellen er vel at jeg kan ha et regnestykke som er enig med meg. :bullettrain_side::bullettrain_side::bullettrain_side:

Bare vent, rakettene antennes for alvor når Skjold Van Der Burgh legger frem nanodata. Universitetet i Leiden vett, verdensledende.

2 Likes

hehe, jaja 2-3oo så holder det lenge for meg. å tids horisonten blir litt kortere å :wink:

Forslag til dugnad. Legg ut synlige kjøp like under sist omsatte. Jeg la ut kjøp 9000 på 24.50 Da ser shorterne at de må ut med litt volum for å presse kursen nedover.

Tror det du vil ha noe å si for et hedgefond som worldquant? De forvalter 25 milliarder dollar.

Ja, de øker shorten med ca 50-70 K pr gang.

1 Like

Der er masser af eksempler på short squezes … se fx på den seneste udvikling i Tesla, hvor shorsellers tabte ca. 70 mia NOK på 5 uger. Der er ikke noget, der varmer mit kapitalistiske hjerte mere, end varmen fra shortsellers, der brænder på bålet :slight_smile:

NANO skal melde om fremdrift på Q4 rapporten (eller, det forventes at de bringer en opdatering); hvis det viser sig, at alt kører som guidet - eller endda går bedre end guidet - da er det ikke usandsynligt, at en del penge skal ind i aktien.

Husk, der er kun et begrænset antal aktier, men ubegrænset kapital.

5 Likes

Ja, nå går toget🚂. Så langt skulle jeg ønske jeg stod og ventet på perrongen enda fra 2017, men turen er jo ikke over enda. Tut og kjør.

Det har absolutt noe å si, vil jeg tro. Dette er vel poster som blir robot og algoritme styrt og følger konstant presset på ordreboken

Ja, det hadde ikke vært noe å si på om den nedadgående trenden snart kunne snudd.

Sikkert “noob” spørsmål, men hva er sannsynlig kursmål ved evt oppkjøp ? Hva er normalen om et big pharma selskap tar over butikken?

1 Like

Avhenger av verdien av pipeline, hvor hot teknologien er, hvordan selskapet har gjort CMC / preklinisk arbeide i forkant, hvor langt teknologien er kommet og en haug andre faktorer.

Kort og godt vil jeg si det er vanskelig å si, men jeg har lest at RNPV (risk adjusted net present value) ofte brukes ved dealmaking, så man kan starte der. Nano skal heldigvis hente inn uavhengige valueringer hvis de får tilbud.

1 Like

Jeg flyttet meg til 25.00 fikk 114 stk. Kanskje det virket ?

1 Like

Du kan jo se på markedspotensialet de sikter seg inn på…

1 Like

Hvis det blir oppkjøp innen 0-24 mnd tipper jeg man ser på potensialet i 2L/3L FL, MZL, det vil veie tyngst. Så må BP betale litt for mulighetene i pipen som alfa37 og DLBCL.

Oppkjøpet vil verdsette Nano til mellom 15-30 milliarder tipper jeg.

Ikke noe 1000 milliarderspotensial i Nano, men nok til at det bør friste likevel;)

2 Likes

AAA Ble solgt for rundt 30 milliarder… Mange mente det var ett ganske likt selskap som Nano. De ble kjøpt like før godkjenning av sitt hovedprodukt.

Når man snakker om oppkjøp så er det jo helt fantastisk med en titt på USD/NOK om dagen

7 Likes

Gikk plutselig opp for meg at om Nano er ontrack så er det søren meg ikke lenge til sommer, passering av interim i Paradigme, og innrulleringen i Archer ferdigstilles. Dæven, vi er jo i midten av februar alt!

15 Likes

Oppgangen i slutten av november og begynnelsen av desember var preget av høyt volum, og ga ny vitalitet til aksjen. At aksjen på høyt volum steg til 35 kr da mange hadde begynt å frykte fritt fall til 12 kr er ikke noe det settes strek over selv om aksjen på tynt volum (godt hjulpet av shortere) har mistet det meste av oppgangen. Heller ikke kan man sette strek over resultatene fra Archer-1 som var svært imponerende, og hvor det snart er duket for flere resultater. Og som vi vet så er det slik at enhver oppgang vil gjøre emisjonsfrykten mindre påtrengende, og vil kunne resultere i en selvforsterkende dynamikk som bringer aksjen videre oppover. Men først må altså selskapet vise at de holder tidsplanen.

1 Like