Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Alternativet er vel å lønne dem(?)

Det var først og fremst en fleip, men hvor lenge tror du de blir? Og da må de i det minste jobbe for føa.

1 Like

Lønne dem for å være illojale er vel heller ingen farbar vei.
La oss håpe de sier opp selv, ja :+1:t2:

4 Likes

De kommer dessverre ikke til å gå frivillig

Hun er midlertidig ansatt som CEO av styret, og det er styret som må avsettes/avslutte forholdet så sant hun ikke trekker seg frivillig. Styret (i hvert fall styreleder) holder sin hånd over dagens CEO, så derfor er det svært lite sannsynlig at det kommer noe derifra (så sant ikke hele styret går av/stiller sine plasser til disposisjon).

Et nytt styre kan så avsette nåværende CEO, men da går hun vel i utgangspunktet tilbake til stillingen som CFO - hvis det nye styret heller ikke har tillit til henne som CFO, så er hun ferdig. Deretter er det instruksene og avtalen(e) som står i ansettelseskontrakten som er avgjørende vedrørende sluttavtale/fallskjerm o.l.

Var vel egentlig et alternativ som var drømmen her? Ifh til APIM?

Hvem er det egentlig dere anser som skikket til å lede skuta fra nå av?

Å hva er egentlig strategien til JMA eller North?

Pr nå er det jo bare en form for Hevn på ledelse og styre siden man har tapt penger på en aksje som forekommer.

Men lite nyttig mat om hvorfor vi faktisk er tjent med å ha stemt ned det eneste kjente tilbudet?

For min del, vil jeg ha mest mulig penger igjen, for de aksjene jeg sitter med.

Så noen som i baby language kan fortelle hvordan dagens valg vil sørge for det?

2 Likes

Syns vi bør legge personkarakteristikkene og dette fokuset bak oss. Alle kabaler vil legges på nytt, og uansett: det største spørsmålet er om det vil være noen kort å stokke i det hele tatt…

Nanos kollaps skyldes en kombinasjon av gamle strategiske feil, tilfeldigheter (Covid bl.a.), dårlige vurderinger da “push came to shove” (endringene i Paradigme-protokollen), utenforstående aspekter (konkukrranse), dårlig børsklima, dårlig håndtverk av ledelser og styrer m.m., Det må således deles av mange. (Ikke det at jeg frifinner eller imponeres av dagens ledelse, langt i fra).

Jeg har sagt mange ganger at et av mine hovedankepunkter med dagens ledelse er at jeg har blitt fratatt min mulighet til å vurdere verdien av min egen eiendom. (ang. Paradigme-status og en skikkelig presentasjon rundt mulighetene i pipeline.) Framover er det først og fremst dette som bør være fokus, også for å muliggjøre eventuelle tilnærminger til interessenter med dype lommer.

Men dette er jeg 100% sikker på at AG og andre større eiere på riktig side har helt klart for seg, så jeg skal ikke belære noen.

Det som blir spennende å se nå, er om f.eks. Folketrygdfondet kaster kortene eller om de vil være med å dra lasset i den retningen vi i dag har staket ut.

13 Likes

Den prisen du får i dag er sannsynligvis mye mer enn du ville fått det neste året hvis fusjonen hadde gått gjennom. Hva som skjer videre nå er jeg ikke sikker på, men man må nok regne med mye volatilitet.

3 Likes

Jeg er litt spent på hvilket trekk shorten gjør nå - nå ble det jo plutselig mye mer usikkert begge veier… Dekker de? Øker de?

1 Like

Hevn? Ikke i det hele tatt. Jeg skal forklare min posisjon. Min desidert største verdi i nano nå er skattefradraget. Jeg har vært aksjonær lenge med en moderat inngang (etter datidens målestokk). Så i det store bildet er det peanøtter om kursen er 1 eller 0. Det er mange som meg, og mange sin inngang er vesentlig større så jeg antar at det jeg sier gjelder i enda større grad for dem enn for meg.

Med APIM-avtalen ville utvanningen være så stor at uansett hvordan APIMVEKTOR ville blitt verdsatt ville ikke aksjekursen i APIMVEKTOR få vesentlig (i det store bildet) betydning. I tillegg ville nanos pipe i det hele og store ugtå, slik at verdien vi drar med oss inn ikke vil komme oss til gode uansett.

Jeg har derfor valgt å gamble på noe som KAN bli noe, fordi utvanningen vil bli litt mindre, og det er verdiene det ligger 3MRD i utvikling bak, som vi skal forsøke å kapitalisere på. Long-shot? Ja selvfølgelig. Høy risiko? Åpenbart skyhøy. Men oppsiden med APIM ville for meg vært marginal. Og i tillegg ser jeg på det som ran på åpen gate, så litt trass kan du legge til på toppen.

Om jeg bryr meg om de investorene som har gått inn nå i det siste og ville doblet pengene sine med en oppgang til 2 kr? Ikke det minste.

EDIT: ET PS:

Basert på det jeg hører, ikke minst i dag, og hvordan styreleder og daglig leder omtaler sine aksjonærer, har jeg fått mindre og mindre tillit til at de egentlig er kompetente nok, og interesserte nok, til å synliggjøre restverdier i nano. Når styreleder ikke engang kan navngi PI og vet (i hvert fall visste) at nestoren i hele dette prosjektet, Arne Kolstad, hadde sluttet, da må jeg si at jeg er langt fra sikker på at alle steiner er forsøkt snudd, og at det ikke vil være andre muligheter der ute.

28 Likes

Ser noen lurer på hva som er veien videre og setter opp forslag / spørsmål rundt det.

Det er de 8 punktene som ble pressemeldt i går fra AGN som er planen videre. Jeg håper de fleste fikk lest dette før de stemte i dag :grin:

3 Likes

La oss holde diskusjonen uten skjellsord, det hjelper ingen. Men det er jo helt åpenbart at Malene for lenge siden burde tatt sin hatt og gått fra selskapet, ingenting har hun oppnådd og ingen tillit har hun fortjent.

8 Likes

Enig men styret har åpenbart vært fornøyd med henne!

Hun har vel sneket seg opp i etasjene etter hvert som andre ledere forsvant. Vi skal vel ikke tilbake lengre enn i 2019 for å finne hennes egentlige jobb; Investor Relations.

Hun har ikke kompetansen som kreves for verken CFO eller CEO, men når styret sitter på hendene og lar Egget styre showet så lenge han får det som han vil, er det altfor lett å snike seg opp i stillinger som helt åpenbart burde vært besatt av andre. Aksjonærene har vel tenkt i en del år at så lenge det kliniske trumfer alt kaoset i managementet så går investeringene godt.

Det er når man får kliniske setbacks at man må betale prisen for at folk som ikke duger skal gjøre jobben med å «rydde» opp og få ting på kjøl igjen. Det klarer de ikke.

Se hva ledelsen klarte i Oncopeptides, det er kvantesprang foran det vi har sett i NANO. Vi nærmer oss heldigvis slutten på denne «æraen», la oss få inn noen helt OK ledere, de må ikke være world class :sweat_smile:

13 Likes

Er jo DET som har vært den største feilen - å ikke se dette som det største røde flagget.

(nobody likes a smart ass, I know :grimacing:)

8 Likes

På tide med noen konspirasjonsteorier?

1 Like

At dataene egentlig ikke var så ille?
At noen ville få de til å se ille ut?
At noen ønsker å overta pipen?
At en tsunami fra “bøljan blå” allerede i 2021 har noe med NANO sitt fall å gjøre?

Nei det ville være for meningsløst.

1 Like

Støtter dette.

Er selvsagt innforstått med at foreslått Merge var en elendig deal.

Men håper virkelig at kommunikasjonen fra Asmyr blir bra.
Å at man ikke ender opp med å skape håp, forventninger, for så å skuffe.

Håper Asmyr og gjengen, snarlig finner ut av hvilken deal selskapet har med Carnegie. For om 10-20 mill rykker til de nå, så begynner kassa å tømmes fort.

Innsyn og granskning burde vel meldes fort.

Bemerket meg denne ::

«Og der er vi allerede i dialog med noen, sier Asmyr.

Han trakk også frem at aksjonærgruppen, etter to ukers «arbeid på dugnad», har funnet frem til en ny vei for selskapet som er bedre enn sammenslåingen med Apim. Han forteller noe kryptisk om en partner de er i dialog med:

– Men dere kan vel ikke komme med noen detaljer om dette?, spør grunnleggeren av Nordic Nanovector, Jostein Dahle, oppgitt om under generalforsamlingen.

– Jeg tror ikke de har noen andre alternativer. Når vi snakker med dem så har de ikke noe å komme med, så de har bare ødelagt for seg selv og for alle andre, dessverre, sier Dahle til MedWatch etter generalforsamlingen.

1 Like

Et ufattelig bold statement som blir hardt å svelge og bortforklare hvis / når AGN drar noe opp av hatten som er mer potent enn give away dealen med APIM.

Skuffende at også Dahle inntar den sutrete holdningen. Trodde han var litt mer aksjonærenes mann, med unntak av når han skulle bygge seg en garasje og aksjen helt tilfeldig var på peak levels.

Kan se ut som vi må sende Asmyr til ASH for å presentere Alpha37…. Er lite motivasjon å spore hos Bluewave Dahle nå.

4 Likes

Endelig fått hørt hele webcasten. Synes moderator gjorde en god jobb. Korrekt fyr.

Et av Egberts siste ord, som svar på Racid Bedriss sitt spørsmål var at han er primus inter pares. Første blant likemenn, begrep introdusert av keiser Augustus på hvordan han så seg selv.

Passer å høre Egberts si det, noen latinske strofer og en forklaring på hvem FDA er i ett og samme møte.

For å holde oss til romerne, møtet i dag kan vel karakteriseres som «Et tu, Brutus?».

bilde

3 Likes