Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Tviler på at Malene, som interim CEO, har fallskjerm i kontrakten ?

2 Likes

05.12.2022 15:54:52

NANOV: AKSJONÆRGRUPPEN NORDIC NANOVECTOR FLAGGER 16,02%

Oslo (Infront TDN Direkt): Aksjonærgruppen Nordic Nanovector (AG Nanovector) har ved telling mandag oppnådd en oppslutning på 18.582.889 aksjer, tilsvarende 16,02 prosent av totalt utestående aksjer i Nordic Nanovector.

Det fremgår av en melding mandag.

Gruppen består av over hundre små og store aksjonærer i selskapet, med felles mål om aktivt eierskap for å synliggjøre og forvalte aksjonærverdiene på best mulig måte, opplyses det.

13 Likes

Det er ikke hugget i stein at NANOV slipper å betale.

Ved inngåelsen av avtalen mellom styrene i de to selskapene kan Carnegie påperobe at avtale kom i stand, så jeg er langt fra sikker.

For eksempel skal en eiendomsmegler ha fullt oppgjør fra oppdragsgiver om en avtale kommer i stand etter en budrunde, selv om en av partene skulle trekke seg etterpå.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Så lenge man melder at man handler, så virker det som det er lov å kjøpe omtrent hva man vil i markedet. Har selv sett lignende i selskap jeg har jobbet i, primærinnsidere som handlet temmelig kort før viktige events.

1 Like

At Asmyr og gjengen har kommet i kontakt med miljøer som ikke meldte seg på Carnegie-løpet, eventuelt meldte seg av underveis er nok tvilsomt å betegne som inside.

Det er et langt løp som står foran aksjonærene og det kommende styret, men med nok tid kan det trolig bli en bedre exit enn det vi ser for oss nå.

Aksjen prises fortsatt 10 - 15 % lavere enn når merger ble annonsert, så i beste fall er vel Asmyr bare opportunistisk.

Smått komisk å høre på siste corporate-personen hos Carnegie som på tampen av EGM forklarte at de hadde «multiple interests» helt til slutten, men at det kun var APIM som la inn bud fordi andre budgivere ble skremt bort fra prosessen pga aksjonærene :sweat_smile:

Ok, så la oss snu på den situasjonen nå som APIM helt sikkert visste at de kunne be om hva som helst og la et jalla-offer på bordet.

Nå ser de andre «multiple» interessentene at aksjonærene kan enes og at de er ikke umulig å forholde seg til, de mener bare at det kan gjøres en bedre jobb og at et bud må være over nivået man avviste fra APIM.

Med det ryktet managementet og styret i NANOV har i biotek er det ikke sikkert at beilerne først og fremst backet unna pga aksjonærene. Man ser jo hvem det foreslåtte styret i mergeren skulle ledes av og hvilke andre «ressurser» som fulgte med.

Jeg tror at når det gamle styret er ut av døra og de klarer å sette inn igjen gründere / opprinnelige NANO’s så kan man få en aldri så liten fugl Føniks her. Det vil så klart være avhengig av at alle de 1000 bildene som skal analyseres fra skanningen i Paradigme viser at «jo da, her er det håp, men dessverre ikke for dødssyke pasienter som er så tungt pre-medisinert at det finnes bare en dør igjen».

Jeg tror Asmyr vet hva markedet trenger for å få tillit igjen, vi har hørt hva publikum har sagt på Q og andre caller.

ALT oser av mistillit til sittende ledelse, ergo må de bort før troen returnerer til selskapet.

Nå må det selvsagt tas med en god disclaimer om opprinnelige NANO’ere ønsker å komme tilbake, men at de er i såpass dialog med AG at de lar seg imponere over Betalutin-dokumentet, uten at de har bidratt til det, er jo et godt tegn. En særdeles sterk jobb av JTP og som gir troverdighet til at dette er ikke bare sinna aksjonærer, men noen som ønsker og trolig kan få til noe bra.

Fra sittende CEO og styre er det kun motvind å oppleve, de hånler av aksjonærene og mener at det Malene og co brukte under en dag på å svare ut var mer enn god nok info!

Faktisk så bra var dette at de kunne henvise til det på EGM uten å svare direkte på spørsmål fra salen.
Selv hadde de tidligere i seansen gjort et stort nummer ut av at dette hadde de kokt sammen på under 24 timer.

Ja ja, da må det jo være av god kvalitet og mer enn godt nok grunnlag til å ta stilling til om man skal la seg vanne ned til 25 % og bli aksjonærer i noe som ingen andre ønsker å ta del i…

Huff, for en suppe, men veldig glad for at Asmyr og gjengen kjempet for oss, uansett hvordan dette måtte gå.

24 Likes

I hvert fall proffe på å sikre seg betaling.

2 Likes

Frekk liste som kom nå på kveldingen, her er det snacks for oss insidere!

2 Likes

Noen ledetråder for oss i proletariatet?

2 Likes

Nei, nå må du komme deg på innsiden @Roc !

4 Likes

Radforsk ute, North øker.

Benny Hill musikk :musical_note:

5 Likes

Ser dere om noen har lånt ut aksjer til Kostas?

Benny Hill klappinp på hodet til Kostas

Om ikke det er et salgssignal man burde tenke nøye over vet ikke jeg :man_shrugging:

3 Likes

Må bare anta at North og AGNV er på lag og at de øyner noen muligheter som eksisterende styret ikke har fanget opp. At både Asmyr og North øker så må de jo ha en plan.

Blir veldig spennende. At Radforsk selger eller vel muligens bare risikoaversjon?

(PS: så mye tid jeg klarer å bruke på TI nå, kommer jeg på innsiden mister jeg trolig jobb og hus)

3 Likes

Jeg tenker det først og fremst som en reaksjon på at det som nå skjer er ute av deres hender, eller sfære nå.

7 Likes

Har man hoppet over så mange røde flagg betyr vel ikke et fra eller til noe særlig…

NANOV

8 Likes

Forstår sentimentet, men tidsbruken på fora synker proporsjonalt med jåzzing på chatten. Så her er det win-win :ok_hand:

Tenk så trasig det er at neper som meg kan ture frem uten å bli satt skikkelig på plass av fagfolk på insiderchatten.

#savechatten

Du tenker siden de satt støtt og fint i båten fra 110 til 1 krone? er det kjørt liksom?

Radforsk representerer samme kapitalen som Folketrygdfondet, Investinor, Norsk Innovasjonskapital med flere.
Klart de stemte ja for at APIM skulle få forske videre på kapitalen til NANOV, det er statlig på begge sider av bordet her, så for Radforsk (staten) er dette same same, de heier på forskingen.

2 Likes

Hei, kan du si hvor mange aksjer North har nå ?
Sitter med liste fra 05.12.2022 og der har North samme antall som dem hadde 31.10.2022

Hvordan skal en oppfatte dette…At radforsk selger…North kjøper ? …?