Det at Jon Magne Asmyr (ifølge det som ble kjent før den siste ekstraordinære generalforsamlingen) snakket sammen med blant andre gründer Roy Hartvig Larsen (som fortsatt eier aksjer gjennom Sciencons AS) og i tillegg fikk inn Tina Bjørnlund Bønsdorff (CSO i Oncoinvent AS) i styret, innebærer at det fins kompetanse og berettiget håp om at det er mulig å finne spor her som kan gi betydelige verdier til aksjonærene.
Videre er det en kjensgjerning at big pharma går med gedigne overskudd og at det trolig bare er et tidsspørsmål før disse i større grad vil kjøpe opp skadeskutte biotech-selskap og/eller bli deleier/partner på spennende studier i disse (for å spare skatt, posisjonere seg innenfor satsinger de finner interessante etc.)
Det er ifølge dagens prising av Nordic Nanovector ikke tatt høyde for et fnugg av sannsynlighet for at noe slikt kan skje, men aldri si aldri…
Og i bunnen kan man støtte seg til det jeg tidligere har påpekt, med fare for gjentakelser fra min side til det kjedsommelige: De aksjene som nå dumpes for en snau krone stykket har opprinnelig kostet mellom kr. 14 og 114 per aksje da de ble emittert, det fremførbare underskuddet er verdt kr. 4,74 per aksje (ca. 550 millioner kroner dividert på antall aksjer, ca. 116 millioner stk) forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette og som tidligere nevnt en mulig verdi på pipeline. Kontantbeholdningen som er igjen bør holde til å kunne ta en vurdering av hva som er igjen av mulige verdier her, eller i det minste hva det er lurt å prioritere. Avslutningsvis støtter jeg meg til at Asmyr selv har kjøpt 3.750.000 aksjer i Nordic Nanovector, hvorav de siste 750.000 rundt 1,20ish dagen før Asmyr ble valgt som styreleder og havnet i innsideposisjon.
Det er ganske ironisk at vanstyret og de dårlige veivalg som har vært i selskapet (helt siden Roy Hartvig Larsen forsvant ut av ledelsen) ikke bare har ført til denne latterlig lave prisingen, men også en negativ fokus og laber interesse som gjør at positive momenter og ny glød og innsatsvilje med støtte fra Roy Hartvig Larsen heller ikke blir verdsatt.
Men det er nok bare et tidsspørsmål - vil som sagt tro det kommer nyheter fra selskapet så snart viktige brikker faller på plass.