Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

Det at Jon Magne Asmyr (ifølge det som ble kjent før den siste ekstraordinære generalforsamlingen) snakket sammen med blant andre gründer Roy Hartvig Larsen (som fortsatt eier aksjer gjennom Sciencons AS) og i tillegg fikk inn Tina Bjørnlund Bønsdorff (CSO i Oncoinvent AS) i styret, innebærer at det fins kompetanse og berettiget håp om at det er mulig å finne spor her som kan gi betydelige verdier til aksjonærene.

Videre er det en kjensgjerning at big pharma går med gedigne overskudd og at det trolig bare er et tidsspørsmål før disse i større grad vil kjøpe opp skadeskutte biotech-selskap og/eller bli deleier/partner på spennende studier i disse (for å spare skatt, posisjonere seg innenfor satsinger de finner interessante etc.)

Det er ifølge dagens prising av Nordic Nanovector ikke tatt høyde for et fnugg av sannsynlighet for at noe slikt kan skje, men aldri si aldri…

Og i bunnen kan man støtte seg til det jeg tidligere har påpekt, med fare for gjentakelser fra min side til det kjedsommelige: De aksjene som nå dumpes for en snau krone stykket har opprinnelig kostet mellom kr. 14 og 114 per aksje da de ble emittert, det fremførbare underskuddet er verdt kr. 4,74 per aksje (ca. 550 millioner kroner dividert på antall aksjer, ca. 116 millioner stk) forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette og som tidligere nevnt en mulig verdi på pipeline. Kontantbeholdningen som er igjen bør holde til å kunne ta en vurdering av hva som er igjen av mulige verdier her, eller i det minste hva det er lurt å prioritere. Avslutningsvis støtter jeg meg til at Asmyr selv har kjøpt 3.750.000 aksjer i Nordic Nanovector, hvorav de siste 750.000 rundt 1,20ish dagen før Asmyr ble valgt som styreleder og havnet i innsideposisjon.

Det er ganske ironisk at vanstyret og de dårlige veivalg som har vært i selskapet (helt siden Roy Hartvig Larsen forsvant ut av ledelsen) ikke bare har ført til denne latterlig lave prisingen, men også en negativ fokus og laber interesse som gjør at positive momenter og ny glød og innsatsvilje med støtte fra Roy Hartvig Larsen heller ikke blir verdsatt.

Men det er nok bare et tidsspørsmål - vil som sagt tro det kommer nyheter fra selskapet så snart viktige brikker faller på plass.

5 Likes

Ble det sagt av forrige styret at en merge med Oncoinvent , var et av alternativene som var på bordet, men ble avvist ?

Vil bare kommentere dette med styreforsikring.
Det er ikke slik dette fungerer, altså at styreforsikringer normalt tegnes av det enkelte styremedlem og på individbasis. Det er selskapet som tegner og betaler forsikring som dekker sitt styre, i 99% av tilfellene er Daglig leder også dekket av samme forsikring. Det er kun en vurdering av selskapets omsetning/størrelse og avtalt risiko som er avgjørende for forsikringssum og kostnad. Altså, ingen individuell vurdering av det enkelte medlem.
Slik har det vært i de 4-5 siste tilfeller hvor jeg selv har tegnet og/eller vært dekket av slik forsikring.

Jeg tenker nok at vedkommende trakk seg av helt andre årsaker - uten at jeg er i posisjon til å spekulere i det. Men, det er jo en merkelig oppførsel. Det må jo være lov å si det.

5 Likes

Moro å være NANOV aksjonær for tiden…

Hvor lenge før noen kjører et PCIB-stunt i NANOV med denne tynne ordreboken og totalt fraværende volumer?

Ikke lest, men greit å ha det sort på hvitt at de støtter opprøret!

9 Likes

Sakset fra dagens artikkel i MedWatch:

I januar ble det klart at grunnleggerne av Nordic Nanovector, Roy Larsen og Øyvind Bruland, støtter aksjonær-opprørerne i selskapet. MedWatch har spurt duoen bak Algeta-suksessen om hva de mener må til for at Nordic Nanovector skal ta seg ut av uføret. […]

–Var Aksjonærgruppens tanker om å fortsette bioteksatsingen eneste grunn til at de fikk støtte fra dere?

– En del av aksjonærgruppen støttet oss i en tidligfase, helt tilbake til Algeta-tiden, så vi har en viss lojalitet til dem, sier Larsen.

– Samtidig håper vi jo at det skal gå an å gjøre mer ut av CD37-plattformen. Det er mye patenter og investert mye penger. Så om man kan bygge videre på noe av det som ligger der, så tror vi at det er en vei fremover for selskapet. Men man må tenke helt nytt, og prøve å forestille seg hvordan markedet ser ut om fem til ti år - innen de sykdomsgruppene hvor man har CD37-reseptorene som kan benyttes som et mål for en målsøkende behandling, sier Larsen.

[Mye interessant lesning i artikkelen, man kan tegne 21 dagers gratis prøveperiode uten å gi fra seg kortinfo.]

12 Likes

… kan du ik’ bare dele artiklen her? :slight_smile:

2 Likes

Da har det gått en hel helg uten et eneste innlegg om Nordic Nanovector her, noe som understøtter liten interesse og dermed lav aksjekurs nå.

Som nevnt i Targovax-tråden er det verdt å merke seg at NBI (Nasdaq Biotech index) har steget fra en tydelig dobbel bunn-formasjon fra mai-juni i fjor med LOD på 3.323 poeng til 4.378 poeng fredag, tilsvarende en oppgang på 31,7 prosent fra bunnen.

Som vanlig henger norske biotekselskap etter, men de kan snart begynne å røre på seg…

4 Likes

Nordic nanovector var min første inngang i aksjer siden begynnelsen av årtusenet. Kom inn på 12 kr og opplevde de brutale følgene av å kjøpe på meglers anbefalinger uten å gjøre mer jobb med innhenting av hva man faktisk putter pengene sine i…

Etter å ha lest innleggene til de jeg anser som mest oppdaterte og oppegående så valgte jeg å kjøpe meg ytterligere opp og fått gjennomsnittet pr aksje godt ned. Etter å ha kjent på om dette var lurt fra før GF så føler jeg at etter endringen i styre og stell pluss de faktorene Highlander nevner begynner jeg å tro dette var en fornuftig handling.

Blir et spennende år!

Lykke til alle som beholdt troen og er med på ferden :slightly_smiling_face:

6 Likes

Lykke til Kosdeg og andre som fortsatt har troen.

Ser at noen kjøpte en del aksjer i NANOV i dag ved å røske litt på selgersiden.

Det ser ut til at dette gjorde robotene/algoritmene litt usikre; de har trukket seg vekk både fra kjøper- og selgersiden, i alle fall vises de ikke i ordrebildet i skrivende stund.

Kan dette være et tidlig signal om at bunnen endelig er inne, og at aksjen omsider kan begynne vandringen oppover igjen…?

Edit: kort tid etter at jeg postet dette dukket det opp en aktør som viser både kjøp og salg av 300k+ aksjer i “ytterkant” på begge sider i ordrebildet. Denne var så vidt på banen også tidligere i dag, men trakk seg vekk når handelskursen begynte å nærme seg selger kursen til vedkommende. Nå er denne aktøren tilbake, men har lagt seg litt høyere. Hva skjer hvis noen plutselig skulle finne på å røske denne selgeren ut…?

1 Like

Vandring oppover mot hva? Selskapet er snart tomt for penger.

Enten må det en deal på assets, en merger, emisjon eller et oppkjøp på plass for å sikre videre drift.

Dette sagt med utgangspunkt i siste tall og ukjent burn.

Kan og hende at selskapet blir lagt mer eller mindre i dvale kostnadsmessig slik at styret kan kjøpe seg tid.

Det sagt;

Man har fått kandidater innen fullhumaniserte antistoff. Kan hende det er andre selskap som jobber rundt cd37 som kanskje har interesse av å teste disse ut. Husker ikke hva sliden sa om potensiell celledød og slike ting, men mener at det skulle være mer effektivt en lilotomab.

Man venter også på prekliniske data fra Anti-cd37 CAR-t fra samarbeidet med Upenn… Skullerud nevnte at disse ville foreligge rundt nyttår, et sted vi er om dagen…

Alpha37 er jo fortsatt et stort spørsmålstegn - det er ganske synd at man ikke har kommet videre med dette enn så lenge. Man vet at alpha- og betastråling oppfører seg annerledes og vil i så måte muligens ha et annet effektbilde(min ukvalifiserte mening er et bedre). Antistoffet brukt i denne asseten er kimerisk, dvs delvis mus og delvis menneske og dermed er medikamentet aktuelt til repetert behandling.

Betalutin - vel - artikkelen på medwatch med uttalelser fra bruland/rhl tilsier jo at markedet her er nå så innsnevret at det sannsynligvis ikke er liv laga. de er rett og slett for sent ute og parkert av bispesifikke antistoff(som @InVivo påpekte i årevis som en betydelig risiko). Samt - støtten til aksjonærgruppen kom ut av lojalitet til langsiktige aksjonærer. Har de blitt bedt om å gjøre dette av andre enn asmyr og co?

Etter alt ‘driten’ som har foregått det siste året er det lov å bli forbannet om Asmyr og Bønsdorff nå plutselig skulle glimte til med noen form for avtaler på assets når selskapet ligger totalt rævkjørt i grøftekanten. Det hadde satt et såpass hardt punktum rundt hva tidligere ledelse har vært kapable til at hele seansen ikke hadde vært annet enn en skam for forskningsmiljøet og norsk næringsliv gitt fremgang, kludrerier med studier(FOR FAEN TAKK DA DAHLE et al. !) og ikke minst lønnsnivå gjennom årene som har gått.

Personlig håper jeg Egberts får første kjøttvogna ut av norske styrer, uavhengig om han gjør en god jobb eller ei. Makan til fjompenisse skal man lete lenge etter.

19 Likes

Asmyr & co skal ivareta aksjonærenes interesser ved å synliggjøre og øke aksjonærverdiene.

Da må deres handlekraft vurderes ut fra hva de klarer å oppnå vs. hva aksjekursen var på det tidspunktet at de overtok skuta, altså en drøy krone per aksje.

Om de skulle klare å selge assets til en verdi av for eksempel 200-300 prosent mer enn dette, eller inngå samarbeid med en partner som tilfører tilsvarende i verdi, så må de berømmes og ikke kritiseres for det. (De som har gått inn på 14-114 kroner blir neppe så fornøyd, men 3-4 kroner per aksje er bedre enn én krone.)

Enig i at Betalutin-satsningen har gått ut på dato (selv om den beviselig har forlenget liv med flere år), i alle fall som enkeltstående behandling.

Nøkkelen til en mulig suksess her kan være for eksempel ut fra CD37-plattformen, slik Roy Hartvig Larsen nevner i intervjuet med MedTech.

1 Like

Rart at North ikke rasler med sabelen.
Mtp at et styremedlem trakk seg, å at styret i teorien ikke er komplett.

Det er også rart at det ikke er kommet info om en evt ny EGF for å komplettere styre.

Kan det være North har inntatt inside posisjon?
Å har man rett til å få vite dette som aksjonær, om man spør selskapet hvem som befinner seg på inside?

Svaret på det er NEI.

(Hadde blitt helt håpløst om du kunne spurt selskapene om det til enhver tid, og gjerne også spurt hos andre selskap samtidig, så inside lister alltid hemmelige)

1 Like

Du har krav på å få vite hvem som er primærinnsider og det kan du til enhver tid sjekke f.eks. her:
https://live.euronext.com/en/product/equities/NO0010597883-XOSL/primary-insiders

2 Likes

Takk for lenken. Interessant å se at Malene Brondberg er borte derfra. Dermed er hun sannsynligvis borte fra lønningslistene også, og godt er det. :slightly_smiling_face:

1 Like

No news is good news atm imo :slightly_smiling_face:

Hadde selvsagt ikke kritisert de for det, les hele setningen. Det hadde satt hele historikken til “world class” ansatte i nano på børs i enda verre lys enn de er.

Asmyr måtte jo forklare seg ydmykt hvorfor han valgte å ta styret siden de “proffe” mente han ikke var kompetent. Hvem er bendriss med den flåsete seansen han hadde og ikke minst brondberg?

2 Likes

Takk for presisering. Nå skjønner jeg hva du mente å si. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Kanskje lettere å stole på dette budskapet og ha tro på det når det kommer fra Ludvik versus Egget?

Our key goal is to ensure Nordic
Nanovector’s continued operation and to position it for future growth for the
benefit of the current organisation, employees and shareholders”

2 Likes