Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Thor Medical - Småprat '22 (NANOV) 4

For en latterlig forestilling…

“Hvad heter det” klarte den overbetalte Malene å si i annenhver setning. Skulle tro hun var henta fra gata eller NAV og puttet inn på scenen…

Hva var lønna hennes igjen…? :face_vomiting:

2 Likes

Så med andre ord - Nordic Nanovector skal bruke pengene som er igjen etter at Betalutin feilet til å kjøpe et annet selskap som har en annen type teknologi og som ikke har kommet veldig langt i utviklingen. Dette selskapet har selv ikke penger til å drive forskning videre mer enn 10 - 12 måneder. Det er vanskelig å se tekniske synergier som kan nyttiggjøres på tvers av selskapene (sendte inn spørsmål om dette men det var visstnok ikke relevant).

Fordelen for APIM er at de blir børsnotert, og at de får med “world class managment” (ja det siste var ironi).

Dette er en veldig god avtale for APIM, og for Egberts og Brondberg. For eksisterende aksjonærer er det vanskelig å se hva som er bra med denne avtalen.

11 Likes

Det kan vel ikke bli noe verre alternativ enn dette og nå håp om å kaste det inkompetente og frekke styret!

Full forståelse for det. Hadde jeg hatt aksjer og sittet med stort tap, så hadde det etter disse seansene blitt:

7 Likes

Da håper jeg Asmyr legger inn et skikkelig forsøk på å merge Nano inn i Oncoinvent!🫵💪

Denne ideene om å merge med APIM ble bare enda tåpeligere etter dagens seanse

12 Likes

Noen her som løpende har vært inneforstått med CMC hvert år tok 60% av 440 mill årlig !.. dvs ca 260 miil årlig hvorav IFE skulle ha 40-45.

Den jævla kjemien de jazzer om som inkluderer jostein dahle, er bare tilstede utvistelig ifb med bluewave selskapet han er med i.

Faen så mange ugler

5 Likes

Malene: “… alle aktionærer er velkomne til at ringe; I har mit telefon nr. og så skal jeg gøre alt hvad jeg kan for at undgå at svare”

(ironi kan forekomme)

4 MNOK årligt i løn til en telefondame, der ikke kan tale hverken norsk eller engelsk.

8 Likes

I dette bytteforholdet så prises vel ikke Nanovs assets veldig høyt når de bidrar med 3,5 ganger som mye cash, børsnotering og stort fremførbart underskudd?

3 Likes

NANO sin deal er dritdårlig. Om den er dritdårlig fordi det finnes bedre alternativer eller om den er dritdårlig fordi selskapet er så vanskjøttet at det IKKE finnes bedre alternativer er spørsmålet, men den er dritdårlig.

Jeg solgte mine siste NANO for 19 kr siden og får ikke gleden av å stemme imot, men jeg håper aksjonæropprøret iallefall får til en granskning av selskapet. Dette lukter ille.

15 Likes

My take:

Liten synergistisk overlapp i det kliniske, dette er ikke en åpenbar match hvor de kan hente verdier fra hverandres forskning.

Pro: Costas forklarer veldig greit hvordan produktet deres er testet. Det er på siste linje pasienter med null håp igjen. Man ser klinisk effekt i mono, men det er kombo som er fremtiden.
At halveringstiden er 20 minutter er forsåvidt ikke relevant siden stoffet i snitt tas opp i vevet etter 1 minutt og derav har ønsket virkning på kroppen. (En nyttig informasjon å ha med seg for å forstå at dette med 20 minutter egentlig ikke betyr det det høres ut som(.

Costa viser god forståelse av sin del av markedet. Samtidig uttrykker han noe som er bra å ha med seg inn i EGF; han synes merger er helt fantastisk og perfekt for APIM.
Da sier jeg; takk for det, da øker vi i alle fall bytteforholdet til minst 50 - 50, men fortsatt gjenstår det mye.

Alt det svadaet som Malene og Egget kom med forkludrer bare mergeren, umulig å forholde seg til.

Jeg ble mer positiv til APIM som selskap i dag når jeg forstod resultatene deres bedre og CEO fikk vist hvem han er og hva han kan, men bytteforholdet er helt på tur fortsatt.

Hvis jeg ønsker å bli aksjonær i APIM er det helt sikkert billigere å komme seg inn off market enn via verdsettelse i merger til 500 MNOK.

Alle sier hvor tøft markedet er om dagen for bioteks. Mener de egentlig at markedsverdien på APIM burde vært noen milliarder??
Eller er APIM inmune mot risiko-appetitten i dagens biotek-marked? En av de to må jo være faktoren her.

Skal det være en rabatt på APIM eller ikke? Hva mener KPMG om det?

6 Likes

Malene har for 2021 kr 5mill (lønn+flere forskjellige "bonuser) , det samme for 2022 siden ledelsen ikke skal gå ned i kompensjonsformater har Egget tydelig uttalt…

Men kan man nå konkludere med at det eneste North eller JMA har å jobbe med, av potensielle verdier er Underskuddet?

Å :

Hvor «enkelt» er det egentlig å selge selskapet/skallet kun med fokus på å profitere på det fremførbare underskuddet?

Er dette noe som Skatteetaten kan «stoppe» om de anser en eventuell deal som for åpenlys?

Eller er det innafor lover og regler å profitere på dette?

1 Like

Hvordan vet man at det tas opp i målorganet (cancercellene)? Har de vist noe data som tilsier dette?

1 Like

Hvorfor er det bra for Brondberg?

Ikke sett dataene, men fant dette på presentasjonen:
robust preclinical PoC in combination and favorable safety profile in Phase 1”

Mail sendt til Egget og Malene:

In todays biotech-market over 70 % percent of early stage companies are priced below their cash-position.

As they say in America Jan; the market is always right.

Could you provide your shareholders with information that valids and explains why APIM deserves a pricing of 25 X their cash-position as of today, 7 X after converting the warrants?

How can you combine your arguments on one side to explain the value of NANOV in the merger, and in the same time be so de-synced to explain the over-valuation of APIM?

Aren’t the shareholders, advisers, lawyers and other parties involved in this process able to see the mismatching arguments?

It seems like APIM is the most promising early stage company ever to be founded in Norwegian biotech history.

The merger will never go through with this suggested ratio and valuation methods when they are so different from each other, totally lacking reasonible common sense.

35 Likes

Kan du ikke få med kostas på Kopi til?

Kanskje du kunne korrigere hvis du mener det er noe med teknologien som er kommet frem av «noen» her som ikke stemmer.

Bare å bidra. Vi er her for å dele og hjelpe hverandre.

2 Likes

Så de bruker selskapet Kostas jobber hos til å sette en verdi??? Godt grunnarbeid EY/KPMG har gjort for å sikre objektivitet og conflict of interest.

1 Like